Hopp til innhold
Stein G

Resultater DM i fluekasting

Recommended Posts

Er det samme reglene som for "norsk" 5-cup? I tillfelle så sier dette litt om hvor gode våres kastere er. Spessielt på press.

Er vel ikke akkurat dårlige våre danske venner heller da.....

Gleder meg til å se resultatene til neste helg. Det kommer nok en god del dyktige kastere der og det kommer til å bli skarp kunkuranse.

Kansje det blir en tangering av en ferske rekorden til Per Grønnberg?

Skal bli spennende og se...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Er det samme reglene som for "norsk" 5-cup? I tillfelle så sier dette litt om hvor gode våres kastere er. Spessielt på press.

Er vel ikke akkurat dårlige våre danske venner heller da.....

Gleder meg til å se resultatene til neste helg. Det kommer nok en god del dyktige kastere der og det kommer til å bli skarp kunkuranse.

Kansje det blir en tangering av en ferske rekorden til Per Grønnberg?

Skal bli spennende og se...

Inte samma regler....

Regler DM i fluekastning

Mvh

Lasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det var som pokkertongue.gif Nå tenkte jeg at jeg kunne "bevise" at normenn er bestmsn-wink.gif

Uannsett så vil jeg gratulere deg med plasseringen din clapping.gif

smile.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hallo.

Skulle ønske vi og kunne brukt xxd i #5 cupen her.

Den klumpen veier 20gram og er fin å kaste langt

med.

Tight lines Micke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kom ikke de nye reglene av at det ble litt "juks"msn-wink.gif med utstyret etter vært? Stengene ble vel målt helt opp i kl 8.

Og sammen med tunge klumper ble det ikke noe 5-cup lenger.

Har jeg rett? Koriger meg gjerne hvis jeg tar feilsmile.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kom ikke de nye reglene av at det ble litt "juks"msn-wink.gif med utstyret etter vært? Stengene ble vel målt helt opp i kl 8.

Du har nok rett...det var nok noen som hadde tilgang på tilpassede stenger,som passet bedre til en 20 grams klump enn en vanlig femmer,som de fleste brukte i begynnelsen.... :blink:

Kanskje det er derfor de ikke er med lengre..he he .??? :msn-wink:

Jan V.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du har nok rett...det var nok noen som hadde tilgang på tilpassede stenger,som passet bedre til en 20 grams klump enn en vanlig femmer,som de fleste brukte i begynnelsen.... :blink:

Jan V.

Tror du det har noe å si for kastelengden med XXD'en om "5'erstengene" er stivere...... :msn-wink:

Da vi hadde den kastetesten med forskjellige 5'erstenger og XXD-snøret for noen år siden, så hadde jo du dagens lengste kast på over 36 meter med en spot on 5'er (LTS X1 9' #5)! :biggrin:

Endret av Tom Larsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nei, det var nok ingen som ”jukset” med utstyret så vidt jeg vet.

Og ingen stenger ble målt til klasse 8, fordi det finnes i dag ingen ”fabrikkstandard” som forteller hvilken stivhetsgrad en femmerstang skal ha. AFTM klassen som er skrevet på stanga er ”kun en anbefaling” fra produsenten. CCS målinger av fluestenger er heller ikke en anerkjent metode.

Vel, i 2008 var Snowbee #5 tillatt, og dette fluesnøret ble i "de fleste tilfeller målt” til AFTM 6, dvs snøret veide ca 10,4 gram på de første 9,14 meter.

Korrigering foretatt etter beste evne! :biggrin:

Det var jo noen fine videoklipp!

Endret av Nemoura

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tror du det har noe å si for kastelengden med XXD'en om "5'erstengene" er stivere...... :msn-wink:

Da vi hadde den kastetesten med forskjellige 5'erstenger og XXD-snøret for noen år siden, så hadde jo du dagens lengste kast på over 36 meter med en spot on 5'er (LTS X1 9' #5)! :biggrin:

Hei Tom.

Nei ,jeg sier ikke at de stive stengene kaster en lang line lengst...det gjør de nemlig ikke ,det vet vi alt om he he..... :msn-wink:

Men en stang må kunne tåle belastningen av snøret uten å "knele",det gjør x1......

Sees vi til helga eller?

Jan V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nei, det var nok ingen som ”jukset” med utstyret så vidt jeg vet.

Og ingen stenger ble målt til klasse 8, fordi det finnes i dag ingen ”fabrikkstandard” som forteller hvilken stivhetsgrad en femmerstang skal ha. AFTM klassen som er skrevet på stanga er ”kun en anbefaling” fra produsenten. CCS målinger av fluestenger er heller ikke en anerkjent metode.

Vel, i 2008 var Snowbee #5 tillatt, og dette fluesnøret ble i "de fleste tilfeller målt” til AFTM 6, dvs snøret veide ca 10,4 gram på de første 9,14 meter.

Korrigering foretatt etter beste evne! biggrin.gif

Det var jo noen fine videoklipp!

Hehe Ok. Er kansje ikke helt enig med deg, men det spiller ingen rollesmile.gif

Hvorfor ble det forandret da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Tom.

Sees vi til helga eller?

Jan V

Jeg har blinket ut dette stevnet gjennom hele vinteren, men nå ser jeg at det uunngåelig har havnet flytting med hornmusikk, vafler og innkalte familiemedlemmer på lørdag og årets siste håndballturnering med datteren min på søndag. Aaaargh, jeg skal få til noe. :mad2: Jeg må klare å komme innom i allefall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har blinket ut dette stevnet gjennom hele vinteren, men nå ser jeg at det uunngåelig har havnet flytting med hornmusikk, vafler og innkalte familiemedlemmer på lørdag og årets siste håndballturnering med datteren min på søndag. Aaaargh, jeg skal få til noe. :mad2: Jeg må klare å komme innom i allefall!

Du feiger ut ??? :scared:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du feiger ut ??? :scared:

Det ser ut som jeg får en ørliten faneflukt å forklare her! :cry: Jeg skal prøve å komme innom en tur, men jeg vet ikke når.

Det blir dessverre noen år framover hvor mine hobbier ikke kan få førsteprioritet i familien, og i forhold til admiralen har jeg aldri hatt vetorett! :msn-wink:

På søndag bør jeg kunne få med meg flue lengde før håndballturneringen begynner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

...Det blir dessverre noen år framover hvor mine hobbier ikke kan få førsteprioritet i familien, og i forhold til admiralen har jeg aldri hatt vetorett! :msn-wink:

Joda, Tom, men du får vel trent?

Ellers, du nevnte hornmusikk - det ville gjort seg på 5er-cupen. :msn-wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

... Nei ,jeg sier ikke at de stive stengene kaster en lang line lengst...det gjør de nemlig ikke ,det vet vi alt om he he..... :msn-wink:

Men en stang må kunne tåle belastningen av snøret uten å "knele",det gjør x1......

Når ei stang kneler hender det kasteren har bidratt, eller .... ? :unsure:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Joda, Tom, men du får vel trent?

Ellers, du nevnte hornmusikk - det ville gjort seg på 5er-cupen. msn-wink.gif

Åge, du får lokke ham frem ved å si at det kommer nakne damer dit, som rir på hvite hester. Det er sikkert en stund siden Tom har sett hvite hester.

Jan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Åge, du får lokke ham frem ved å si at det kommer nakne damer dit, som rir på hvite hester. Det er sikkert en stund siden Tom har sett hvite hester.

Jan.

Det blir nok mer hornmusikk enn kastetrening på meg nå om dagen! :biggrin: Men løfte om å få titte på hvite hester, kan lokke en gammel traver tilbake til manesjen! :msn-wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jan V.

Prøvde en av disse tilpassede stengene med et femmersnøre på 17 gram og 15 meters lengde.

Var behagelig å kaste med og det gikk relativt langt også. :msn-wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Prøvde en av disse tilpassede stengene med et femmersnøre på 17 gram og 15 meters lengde.

Var behagelig å kaste med og det gikk relativt langt også. :msn-wink:

Hei Johnny.

Hvilken stang og hvilket snøre var det?

Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Johnny.

Hvilken stang og hvilket snøre var det?

Tom.

T5 og et Vision-snøre!

I går prøvde jeg Royale Wulff sitt longbelly-snøre på T5 og det fungerte veldig bra!

Snøret veier bare 15,6 gram, men føltes allikevel tungt på stanga (merkelig snøre)!

Veldig godt lengde-snøre, men ikke fullt så bra på presisjonsøvelsene. Men jeg satser allikevel på T5 og Royale Wulff til helgen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Johnny.

Veide du de første 9,14m. på dette Vision snøret?

Tom.

Vi var i hallen og hadde ikke så god tid, så vi veide klumpen og målte lengden på snøret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg