Hopp til innhold
Stein G

#5 cup i Sørlandshallen

Recommended Posts

Hvor tar du det fra ?? scared.gif Skal Tom delta?? ohmy.gif Jeg kan jo ikke sette rekord

i og med at det går kortere og kortere. wub.gif Det er litt for lett å sitte å slenge dritt når en er anonym !! mad.png

Drit? Den skjønte jeg ikke helt. Jeg trodde Tom skulle delta og han er jo god? Pluss at det er mange andre gode, og folk kaster lengre en rekorden på treninger så derfor tror jeg det er en god sjangse for at rekorden blir tangertsmile.gif

Kan ikke etter beste evne forstå hvorfor det er drit? Hehe det er ikke bra for hjertet å være så sintmsn-wink.gif Jeg vil annbefale deg å slutte med det. Du klarer ikke å provosere meg med slikt rør og det er bare deg selv og humøret ditt det går utover. Hver heller blid, det er vår og fisken vaker snartsmile.gif

Jeg vil ønske alle til og med deg lykke til. Som sagt det blir spennende og jeg gleder meg til resultatene.

Ps: Kansje vi treffes....msn-wink.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Har Romøren testkasta først nå eller? Var det kansje noen som var lovt å ha den første offisielle rekorden?

Utrolig hvor lite som skal til for at man går i strupen på hverandre når det kommer til hopping og kasting.

Enhver konkurranse (ja, jeg har puslet mer med diverse konkurranser enn de aller fleste på min alder) er slik jeg har forstått det basert på å skille konkurrentene gjennom resultater. Selv om disse resultatene beregnes på forskjellig vis er det ALLTID meningen at den som vinner er den beste. Uansett om det er oppdrift, flaks eller smartness. Så lenge reglene er overholdt er vinneren den beste der og da samme hva noen måtte mene (Juks har jeg altså ikke tatt med i denne vurderingen). Moralske vinnere finnes dermed ikke! De er bare utøvere som var nære på og som får noe mer enn normal sympati fra tilskuere og/eller medkonkurrenter. Vinneren vant uansett. Bedre "lykke" neste gang.

Konkurranser har regler som skal overholdes og dommere som sørger for at det blir gjort. Det er i konkurransen det skal presteres. Der og da! Hva man har fått til på trening med eller uten vitner hjelper ikke filla. Ellers vil vel anatagelig den første som kliner til med femmersnøre (og nok backing) ut Prekestolen kunne påberope seg å være fullstendig overlegen alle andre. Så om Tom, Sven eller Sylfest Strutle har kastet 100m eller mer med 200 vitner hjelper altså ikke på annet enn å skape en negativt ladet diskusjon som en så fin konkurranse som 5-cup'en på ingen måte fortjener. Jeg kan ikke fatte at slike kommentarer som at rekorden til Per ikke er spesielt lang, og i alle fall ikke ekstrem, kan bunne i noe annet enn misunnelse. Godt mulig at noen kan slå rekorden, men den kommer i så fall til å bli slått av noen som TØR å delta i offisiell konkurranse og KLARER å prestere under stress!

Ingen av de andre deltakerne i 5-cup'en har klart å kaste lenger enn Per sin rekord. Så inntil noen slår denne rekorden er den å betrakte som ekstrem.

Jeg burde sikkert ikke blandet meg oppi dette, men som rimelig aktiv innenfor konkurranse® i mange år blir jeg litt småirritert over synsere som ikke viser respekt for store prestasjoner og/eller alltid har et "men" når de kommenterer et resultat. Typisk nok kommer slike synsere så å si aldri fra noen form for aktivt konkurransemiljø. Dessverre har internett og forum nå blitt et verktøy som langt overgår det å sitte i sofaen sammen med likesinnede og synse om hvem som burde gjort hva og/eller burde fått til ditt eller datt om de bare....

- "Det der kunne jeg fått til også. I alle fall kameraten min. Han er helt rå!"

Yeah, right. Gjør det i konkurranse eller hold "hemmeligheten" for deg selv!

Sorry folkens, klarte ikke la være. :blush:

Endret av Erik Eikre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei E.Eikre Jeg var faktisk med på Lillehammer!!! :msn-wink: La nå folk få synse å komentere :nono: Er det kun i denne sporten man ikke skal komentere hvis man ikke presterer sjøl ??? :scared: Hørte Hervik Karlsen si at Bjørndalen gikk sakte og skjøt dårlig hmmm!!! :badgrin:

Endret av nielsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei E.Eikre Jeg var faktisk med på Lillehammer!!! :msn-wink: La nå folk få synse å komentere :nono: Er det kun i denne sporten man ikke skal komentere hvis man ikke presterer sjøl ??? :scared: Hørte Hervik Karlsen si at Bjørndalen gikk sakte og skjøt dårlig hmmm!!! :badgrin:

Bjørndalen gikk sikkert sakte og skjøt dårlig i forhold til hva Carlsen har sett Bjørndalen kan. Ikke sakte eller dårlig i forhold til alle andre. Er noe annet det serru.

Deltakere pleier aldri å bagatellisere eller trekke i tvil andre konkurrenters prestasjoner uten at de selv fremstår som dårlige tapere. Å synse kan man selvsagt gjøre, men å omtale rekorder som enkelt og dagligdags for kompiser som ikke deltar er bare dumt. Ikke forbudt, bare dumt. Jeg kan heller ikke erindre at Carlsen eller andre kommentatorer har omtalt noen som helst rekord som noe annet enn fantastisk, ekstremt, utrolig osv... ALDRI har jeg hørt noen kommentator omtale en rekord som rimelig grei å slå og ikke spesielt imponerende. Det har jeg bare hørt fra deltakere som enda er fulle av adrenalin og "vet" de kunne gjort det bedre eller fra sofa/forumsynsere. Begge grupper pleier å innrømme at det ikke er så lett likevel når de får tenkt seg om. Men blant fluekastende synsere ser det ikke ut til å være så lett å akseptere fakta. Ikke bare nå. Det har vært slik siden cupen begynte for noen år siden. Hvorfor det?

Så du hadde deltatt ja. Var vel heller ikke spesielt myntet på deg heller dette innlegget mitt, men interessant at du regnet med det.

"Lengdene dine var vel litt over middels for en nybegynner, men greit nok når du ikke er mer aktiv enn du er. Presisjonen var heller ikke bedre enn at jeg tviler på om du gjorde ditt beste. Men så lenge ikke alle de beste var med og nivået var såpass lavt i denne cupen så ble det ikke så verst likevel."

Ikke sant det var morsomt med en skikkelig tilbakemelding på din "prestasjon"? Eller er ikke dette litt hyggeligere mon tro:

"Grattis med fin plassering! Så du hadde et kast på 33.50m og dermed var du ikke langt bak den nye norgesrekorden. Det må jo kunne sies å være ekstremt bra!?! Nå vet du at du kan og det er sikkert en inspirasjon til videre trening og deltagelse. Lykke til!"

Kort sagt:

Jeg er også en synser. Jeg synes rekorder er ekstreme. Det er liksom derfor de er rekorder. Og de som har satt rekord fortjener ikke negativt ladede diskusjoner om deres prestasjonsnivå.

Sånn, da stempler jeg ut igjen. Husket plutselig på hvorfor jeg stort sett holder meg unna forum.

Tight lines!

Endret av Erik Eikre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hverken jeg eller noen andre har vel sagt at P.grønbergs rekord er dårlig.DET jeg prøver å si er at den ikke er ekstrem. Ser du derimot på S.grønbergs rekord på 52m med 7er klomp da er vi over på det ekstreme :blink: Når detgjelder resultaten mitt fra Lillehammer var det nok flaks (pensjonist uten vintertrening med lånt utstyr)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg