Hopp til innhold
Nobody

VHS til DVD

Recommended Posts

Jeg har et slikt TV kort i PC'en. Koblet VHS spilleren til PC og spilte inn videoen til HD. Derifra kjørte jeg filmene over på DVD plater. Jeg benytter Win7 og gjorde dette i Windows Media Center. Dette fungerte meget bra på noen gamle Vhs filmer jeg hadde kjøpt. Problemet oppsto når jeg skulle kopiere over noen gamle selv innspilte filmer, da med litt hakking og skurring. Da koblet innspillingen ut, slik at jeg måtte starte på nytt i kapittel fra der det slapp. Ble fort 7-8 kapittel ut av dette. (og mye unødig tid spillt)

Noen som kjenner til om det går an å stille følsomheten på dette, slik at det tillates litt hakking og skurr?

Tror ikke det er noe hardware problem, jeg kjører som sagt Win7-64bit, 3gh quadcore prosessor med 8gh ram, 2tb hd satt av til dette.

Endret av Nobody

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Det som skjer er at det blir opphold i "datakodene", som igjen fører til at innspillingsprogrammet tror VHS filmen er ferdig avspilt. Du må enten ta jobben med å sy sammen klippene, eller benytte et annet program under innspilling.

Bare bruke google :)

HVIS du bruker Macintosh kan jeg hjelpe deg med det du trenger ....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det som skjer er at det blir opphold i "datakodene", som igjen fører til at innspillingsprogrammet tror VHS filmen er ferdig avspilt. Du må enten ta jobben med å sy sammen klippene, eller benytte et annet program under innspilling.

Bare bruke google smile.gif

HVIS du bruker Macintosh kan jeg hjelpe deg med det du trenger ....

Takk, da skal jeg google litt. Bruker PC ikke MAC.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da ville jeg brukt et DV kamera med analog "inn". De fleste billige DV kamera har denne funksjonen. Koble VHS til DV kamera, ta opp/ "record" med DV kamera og vips så har du digitalisert VHS filmene dine. Lettere å få over på DVD/inn på maskinen. Gir like bra/bedre kvalitet enn TV kort i PCèn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da ville jeg brukt et DV kamera med analog "inn". De fleste billige DV kamera har denne funksjonen. Koble VHS til DV kamera, ta opp/ "record" med DV kamera og vips så har du digitalisert VHS filmene dine. Lettere å få over på DVD/inn på maskinen. Gir like bra/bedre kvalitet enn TV kort i PCèn

Så enkelt, så enkelt !

Har lurt på det samme, bare med Hi8. Takk for tipset!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg