Hopp til innhold
Anne

Månedens Foto! - SEND INN :-)

Recommended Posts

Starter en tråd hvor medlemmene kan legge inn bilder til en uformell Månedens Foto-kåring.

Motiv; alt som har med NATUR, FLUEFISKE, FISK og UT PÅ TUR å gjøre.

- Sett gjerne et navn på bilde.

- Skriv gjerne type kamera, linse, innstillinger, brennvidde, iso. tid på døgnet etc.

- Størrelse; breddebilde max bredde 1000 px, høydebilder max bredde 500 px. Bruk 72 dpi.

Gi ris og ros, si din mening om bildet, spør om tekniske innstillinger, linse som er brukt etc?

Bare for moro skyld :biggrin: .

Dermed er JANUAR i gang (sjøl om det er kort tid igjen).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Tatt på Apanes i Alta 21.01.10, den dagen sola kan sees igjen. Endelig er mørketida over, og snart kan man piske etter sjøørret igjen!

Utstyr:

Canon EOS 40D

Canon 24mm F2.8

HDR av 3 eksponeringer

Blender F11

Iso 100

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er bare deilig å se sola igjen. Om det er en trøst har ikke vært mye å se sørpå heller, unntatt da det var +-30.

:) Likte bildet jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Heheh, her har vært mye klarvær, men kaldt! Hadde 2-3 uker med 15-28 minus. Så når det var 10 minus var det jo rene mildværet :P

Takk skal du ha, er godt fornøyd med bildet selv også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg skal på ingen måte påberope meg å være fotograf av noen som helst kvalitet :-) men jeg elsker og fotografere, gikk til innkjøp av Speilrefleks i 2009 og prøver og feiler enda, men en dag blir jeg flink :-)

Her er et bilde tatt på en fisketur i mars \april 2009 som jeg faktisk er litt fornøyd med, faktisk tatt med kompaktkamera, olympus mju740

1256112124_resized.jpg

Dette bildet er vel noe de fleste fluefiskere vil like, en vårflue som akkurat har klekka og krøp opp på et sivstrå.

Kamera Canon EOS450D

Objektiv 18-55mm IS. Bildet er litt uklart og viser at jeg enda har mye å lære, og trenger sårt en makrolinse:-) fikk ikke lasta opp det orginale bildet, fikk bare en liten versjon. Bildet ligger her: http://iloapp.fiskeriket.com/data/_gallery...&height=640

1248084412_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvor har du tatt bildet med fuglene?

Fossekallen i Mesnaelva like ved Kubruveita i mars 2009.

Nikon D3, 70-200mm f/2.8 VR, konverter 1.7, dårlig lysforhold, høy iso.

Blender og lukker tynt til det ytterste, manuelt innstilt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg skal på ingen måte påberope meg å være fotograf av noen som helst kvalitet :-) men jeg elsker og fotografere, gikk til innkjøp av Speilrefleks i 2009 og prøver og feiler enda, men en dag blir jeg flink :-)

Her er et bilde tatt på en fisketur i mars \april 2009 som jeg faktisk er litt fornøyd med, faktisk tatt med kompaktkamera, olympus mju740

1256112124_resized.jpg

Dette bildet er vel noe de fleste fluefiskere vil like, en vårflue som akkurat har klekka og krøp opp på et sivstrå.

Kamera Canon EOS450D

Objektiv 18-55mm IS. Bildet er litt uklart og viser at jeg enda har mye å lære, og trenger sårt en makrolinse:-) fikk ikke lasta opp det orginale bildet, fikk bare en liten versjon. Bildet ligger her: http://iloapp.fiskeriket.com/data/_gallery...&height=640

1248084412_thumb.jpg

Er skarvebildet fra der jeg tror det er? FLOTT BILDE!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

:msn-wink: Og hvor er det du TROR det er?

PS; fotograf eller ikke, det skipper vi da. Vi kan da synse om foto, alle som en som har lyst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Canon EOS 40D

Canon 24mm F2.8

Iso 100

3 eksponeringer

Blender 11

Bilde av Altafjorden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

:msn-wink: Og hvor er det du TROR det er?

PS; fotograf eller ikke, det skipper vi da. Vi kan da synse om foto, alle som en som har lyst.

Ser ut som rett utenfor Tromsø.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bildet ble tatt våren 2008. Nikon d200, Iso 400, lukkertid 60 og blender 2,8. Vårens første fisketur;-) Lite klekking, selv fjærmyggen uteble, men god stemning!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skarvebildet mitt er tatt på Tomasjorda 7 min fra Tromsø sentrum, de fleste som er herfra kjenner vel igjen vraket tenker jeg :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det bilde fra 2009 som gir meg den beste følelsen... Når jeg ser på det husker jeg hele turen og alle minnene fra en utrolig tur. En nydelig natt med svære ørreter... Mener å huske at dette var i 0100 om natten. Kamera er LUMIX LX3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Starter en tråd hvor medlemmene kan legge inn bilder til en uformell Månedens Foto-kåring.

Motiv; alt som har med NATUR, FLUEFISKE, FISK og UT PÅ TUR å gjøre.

- Sett gjerne et navn på bilde.

- Skriv gjerne type kamera, linse, innstillinger, brennvidde, iso. tid på døgnet etc.

- Størrelse; breddebilde max bredde 1000 px, høydebilder max bredde 500 px. Bruk 72 dpi.

Gi ris og ros, si din mening om bildet, spør om tekniske innstillinger, linse som er brukt etc?

Bare for moro skyld :biggrin: .

Dermed er JANUAR i gang (sjøl om det er kort tid igjen).

Er idéen at bildet skal være tatt i den nåværende måneden? Jeg ser at det begynner å komme bilder fra andre tider på året (og det er kult dét!) og føler behov for en presisering.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Neida, fritt fram på tid på året bare det er innen kategoriene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Strek satt for JANUAR 2010.

FEBRUAR neste!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg