Hopp til innhold
Asbj.R.

Alta 2010

Recommended Posts

Jeg skal besøke familie, og har fått gjestekort i Altaelva fra 19. - 22- juni '10. Kan man fiske fritt i hele elva, uansett soner? Kan noen gi meg (ny i elva på denne tiden) tips om hvor i elva det er størst sjans for fisk før St. Hans? Og til slutt; hvilke fluer er å anbefale for tidligfisket?

Har dere gode svar på disse spørsmålene, klarer jeg resten selv. :closedeyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg skal besøke familie, og har fått gjestekort i Altaelva fra 19. - 22- juni '10. Kan man fiske fritt i hele elva, uansett soner? Kan noen gi meg (ny i elva på denne tiden) tips om hvor i elva det er størst sjans for fisk før St. Hans? Og til slutt; hvilke fluer er å anbefale for tidligfisket?

Har dere gode svar på disse spørsmålene, klarer jeg resten selv. :closedeyes:

Sunray Shadow er bankers på tidligfisket, og en flue jeg har stor tro på generelt sett.

Ellers er det vel i Raipas-sonen tidligfisket for det meste foregår, men det er jo noen Altaværinger, evnt. andre, her på forumet som sikkert har mer inngående kunnskap her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Halloen!

kom ned til "camp blue charm" på elvestrand, for litt fiskeprat og fisketaktikk , og litt varme i k®oppen.:) vi ligge ganske sikkert der i den perioden. kan jo kjøre deg oppover elva også i båt om tida er der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Halloen!

kom ned til "camp blue charm" på elvestrand, for litt fiskeprat og fisketaktikk , og litt varme i k®oppen.:) vi ligge ganske sikkert der i den perioden. kan jo kjøre deg oppover elva også i båt om tida er der.

Takk for hyggelig invitasjon, ØrjanK. Satser på å komme forbi. Men du, elvestrand finner jeg hvor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ja, elvestrand finner du like i nærheten av alta sentrum. kjører ned fra sentrum og mot aronnes, etter det er det andre vei til høyre.

ring meg til sommeren hvist du stikker innom, 93072084. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Elvestrand er en spasertur fra Alta sentrum, Raipas.

Hvis man spaserer skal man passe på å finne en sykkelsti som kan være vanskelig å finne...:-) Undertegnede fant den ikke og valgte derfor å ta hovedveien. Sett i lys av at dette var kl 2 på natta, så trodde selvsagt onkel at denne søringen var sørpedrita. Som igjen medførte at man ble stoppet og måtte forklare at man kun hadde konsumert 2 øl, og enkelt og greit bare ikke fant veien...:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har sjekka ut på kartet, det ser greit ut å finne frem. Fiska sjøørret høsten 08 fra Øvre Alta og nedover på Raipas sida, forbi Holmen og videre. Var vel stort sett samme område, bare andre sida?

Satser på å finne frem i dagslys og edru tilstand.

Er det teltplasser på Elvestrand?

Endret av Asbj.R.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er det teltplasser på Elvestrand?

Er vel bedre teltplasser på øst-sida, dvs høyre sida sett når du ser nedstrøms. Hvis jeg ikke hadde disp. båt tror jeg jeg ville satset på øst-sida, men tidlig i juni er det vel best å fiske fra Elvestrandsida?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ja, elvestrand finner du like i nærheten av alta sentrum. kjører ned fra sentrum og mot aronnes, etter det er det andre vei til høyre.

ring meg til sommeren hvist du stikker innom, 93072084. :)

Skal i samme tidsrom som trådstarter. Var nedom elvestrand i fjor. Var mye campingvogner/biler. Hvordan er det med folk i elven der nede? er det køfiske? Har du noen erfaring oppe i killistrømmen?

Endret av villlax

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tenkte å ta med campingvogna, men for bare 3 dager vt jeg ikke om jeg gidder. Satser på telt eller overnatting hos slekta på Kronstad, selv om det blir litt lengre vei til elva.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

elvestrand fiskes best fra alta sida. da har du muligheter nedover grussletta, i stryket mellom, og oppe med linja (over på øya).

veldig bra oppgangsplass. men teltmuligheter er vell kanksje ikke beste sort, er forholdsvis mye campingvogner der og tidvis litt køfiske ja. er blidd mere populært nu og campe på elvestrand.

Men trives der som camp plass, hyggelig og også prate litt skit med medfiskere.

Visst du treng soveplass kan du sikkert krype inni vogna våres og sove der og bruke den de dagan som du vil. vi har 2 vogner som står der så. det er ingen problem om du ønsker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tenk, kona var og bestilte sydentur den 21. juni. Midt i døgnene mine. Heldigvis fikk jeg flyttet døgnene frem fra den 17. til 20. Hyggelige folk i Alta. :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ring meg til sommeren hvist du stikker innom, 93072084. smile.gif

Hei Ørjan.

Fikk fiske fra 18-20 juni.. Kan jeg ta kontakt for lakse prat når jeg er på elvestrand ?

Mvh

Leif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

I morgen?

aiaiai, da må jeg gjøre de tiltak som må til for å ha hellet med meg i år :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hi Tres,

trekninga er i morgen - krysser fingrene!

hilsen laksoman

Halleluja, godt noen er informerte!

Takk

Venter i spenning, i disse OL tider er pulsen konstant høy!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis trækningen er allerede er imorgen, hvorfor er den samlede liste over tilmeldte så ikke offentliggjort?

Det plejer ALI da at gøre på hjemmesiden INDEN trækningen.

Mvh

/Dennis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Intet nytt på ALI sine sider :cry:

Arrogante ALI krever 400 pr søknad for fiskekort, men de klarer f** ikke å oppdtatere nettsidene sine! :angry:

De burde kanskje holde igjen noen kroner til drift, og ikke bare pøse ut penger til kudøgn-bøndene.

Latterlig dårlig til å være "Europas beste lakseelv".

Og når jeg nå er i modus; 2600 pr. døgn er helt grassat. Så bra er ikke den elva. Spander heller 6000 for en uke feks. i Trøndelag, og da er gjerne hytte inkludert. I Alta fisker en i kø og har en ikke båt er det et sant helvete å høre om fangster alle andre plasser enn der du fisker. Jeg vet.

Så hvorfor har jeg søkt da? Vel en kan jo være heldig med forhold og oppleve drømmefiske også i utenbygdstrekningen. Og der er jo alltids muligheten for 20+ fisken. Men bortsett fra det er det mange mange andre elver å fiske i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

2600kr rekker til ei ukes fiske i Repparfjordelva... Der ble det tatt fisk på 23,9kg på flue i 2009......

Endret av Repparfjording

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Trekkninga blir ikke offentligjort i år, fordi siste året ble alle adresser kopert og misbrukt for reklame fra andere aktörer! Desverre!!!

Endret av laksoman

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Trekkninga blir ikke offentligjort i år, fordi siste året ble alle adresser kopert og misbrukt for reklame fra andere aktörer! Desverre!!!

Hvor har du dette fra?

Skattelistene ligger jo på nett, hvorfor ikke Alta-listene?

Nei, ALI er jo som Kreml, "informasjon holder vi for oss selv" 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg