Hopp til innhold
silver and grey

Jan Erik Granbos nye film er her!

Recommended Posts

ja hadde det vært en amrikaner som stod og kauka heller, over en 400grams regnbue da hadde allt vært fullkomet :) syns jan erik har bra filmer jeg.

Her er en DVD med en amerikaner som ikke kauker ! Lee Wulff

Lav kjekkasfaktor også :P

Anbefales! :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

ja hadde det vært en amrikaner som stod og kauka heller, over en 400grams regnbue da hadde allt vært fullkomet :) syns jan erik har bra filmer jeg.

Insinierer du at baurhunden liker amerikansk kauking og tullingoppførsel bedre enn trøndersk sådan...? :scared:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Anerkjenn Granbos sterke sider, respekter hans navn.

Liker du ikke hans personlighet, fortell mamma om det, ikke et offentlig forum.

Jan.

Endret av Myhre Fluefiske

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Anerkjenn Granbos sterke sider, respekter hans navn.

Hva slags befaling er dette? Er det noen i tråden her som har skrevet at de ikke respekterer Granbo som person eller ikke annerkjenner han som en habil kaster og pedagog? Det kan ikke jeg se.

Liker du ikke hans personlighet, fortell mamma om det, ikke et offentlig forum.

Konstanterer at du misliker at andre forumdeltakere trekker frem momenter de ikke setter pris på i filmene til Granbo. Det må du nok dessverre fint lære deg til å leve med. Du er selvsagt og i din rett til å sutre så mye du vil over dette, men siden du er så opptatt av respekt hadde jeg nesten forventet at du i større grad hadde respektert at andre forumdeltakere evt. har andre meninger enn deg...

Endret av baurhunden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette ble en interessant, men egentlig litt bortkasta diskusjon. Jeg så gjennom innleggene og ergra meg litt over at jeg gjorde det. Jeg har vært på kurs med begge de omtalte "kjekkasene" og må si at jeg har opplevd mange med atskillig høyere kjekkasfaktor i elvene her til lands. Fluefiskermiljøet vrimler jo av komplekser, missunnelse og verdensmestere. Det er vel ikke så mye å gjøre med det. Så en kan vel like godt glede seg over både Granbo og Mortensens DVD-er og prøve å glemme brønnpisserne. Jeg har i alle fall stor glede av å få dele erfaringer fra alle som har brukt mye tid på sin lidenskap. Og det gjelder enten de har utgitt 5, 3 eller ingen DVD-er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

...hadde respektert at andre forumdeltakere evt. har andre meninger enn deg...

Ønsker du respekt, kan et godt første steg være å ringe ham med en unnskyldning.

Intensjon og resultat samsvarer ikke alltid. Tenk over hvordan tråden blir oppfattet.

Hvordan tror du at den blir oppfattet?

Og ennå viktigere; hvordan tror du han selv oppfatter det?

Vil du gå på innhold, så gå på innhold da, skikkelig. Du omtaler ham jo som en "halvnevrotisk kauker med tullingoppførsel."

Det står du selvsagt fritt til å mene, men jeg er ganske sikker på at du ikke hadde funnet en slik omtale av din egen person like fornøyelig. Kritiser det faglige. Skulle bare mangle om en ikke kunne det. Det andre hører hjemme på kammerset.

Det tar litt av for oss alle på nett av og til, også for undertegnede, sånn er det, men vi spytter ikke på en autoritet som ham.

Jan.

Endret av Myhre Fluefiske

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Å spytte etter Wirkola :biggrin:

Kalles det "kauking", stønning?

Vi er nok bare misunnelige for at noen har eget vald der de kan dronghale storlaks som makrell, alene, kan stønne uten at andre plages, man glemmer fort at man filmes da når man er seg selv og kommer når storlaksen biter. Tror jeg gjør det samme til en viss grad, aner ikke helt hvilke lyder som kommer ut gauken når det skjer.....................................hvem vet vel egentlig hva man stønner når det er tungt i andre enden.

God jul, håper jeg stønner, kauker, brøler, hyler, rister, skjelver, vibrerer også i 2010

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kan vel si at den typiske norske holdningen at du er ikke bedre enn meg som gjelder her. Tro ikke at du er noe selv om at du kan kaste, gi ut dvd og er "folkelig"! :glare: Sjalusi av enkelte her på forumet vil jeg si!!

Både Granbo og Mortensen, og kan vel ta med Syrstadbrødrene også i samme slengen, er fantastiske personligheter med ekstreme gode kasteferdigheter. Kan ikke si at dette er noe negativt for noen av dem. Og at de vil lære dette bort til andre, er veldig fint.

Synes at filmene er gode jeg :biggrin: . Og at de er gode til å kaste og har lite "kjekkasfaktor" er vel også bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Eg liker både kjekkasen som fisker på island og Granbø særs godt.

Eg syntes også enkelte her inne er svært tynnhuda og overreagerer ein smule på andre sin utalelse?

At ein ser veldig opp til nokon er vell og bra, men ein treng ikkje miste bakkekotakten og annklage folk for personangrep og det som verre er, av den grunn? Eg syntes ikkje utalelsane til baurhunden var kritikkverdige! Det er romjul, vi er stinne i ribbe, pinnekjøtt og det som verre er, vi treng ikkje sitte her og lage storm i eit vannglass no ;-)

Endret av Ally's_shrimp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Å spytte etter Wirkola :biggrin:

Kalles det "kauking", stønning?

Vi er nok bare misunnelige for at noen har eget vald der de kan dronghale storlaks som makrell, alene, kan stønne uten at andre plages, man glemmer fort at man filmes da når man er seg selv og kommer når storlaksen biter. Tror jeg gjør det samme til en viss grad, aner ikke helt hvilke lyder som kommer ut gauken når det skjer.....................................hvem vet vel egentlig hva man stønner når det er tungt i andre enden.

God jul, håper jeg stønner, kauker, brøler, hyler, rister, skjelver, vibrerer også i 2010

Tullprat!

Flere av valdene som Jan Erik fisker på er åpne for hvem som helst. 2-300 kr pr. døgn og du kan fiske akkurat som alle andre. Det er forsåvidt riktig at han også fisker på private vald, men det er kun på en side av elva det. Flere av disse plassene er også åpne for allmenheten. Du må bare belage deg på å gå et stykke. Noen plasser er tilogmed bedre fra andre siden. Og ang. Den såkalte "kaukinga" som dere er så opphengt i. Det kalles engagement. Synes det er flott. Helt teit å se på folk som står som saltstøtter og kjører storlaks.........de kjeder seg vel stakkars...Om noen skulle være i tvil så er Jan Erik en av de mest ydmyke og folkelige personer jeg har møtt!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ønsker du respekt, kan et godt første steg være å ringe ham med en unnskyldning

:biggrin:

Intensjon og resultat samsvarer ikke alltid. Tenk over hvordan tråden blir oppfattet.

Verken håper eller tror at tråden blir oppfattet som noe hetsing mot Granbo som person av så veldig mange.

Og ennå viktigere; hvordan tror du han selv oppfatter det?

Jeg verken tror eller håper at Granbo tar seg nær over at noen enkelte debattanter på et fluefiskeforum oppfatter han som "kjekkas" i filmene sine, hva nå enn det begrepet måtte bety Han tar seg nok heller ikke seg selv så høytidelig at han ikke aksepterer at noen ikke liker momenter i filmene hans.

Vil du gå på innhold, så gå på innhold da, skikkelig. Du omtaler ham jo som en "halvnevrotisk kauker med tullingoppførsel."

Nei. For det første så må en her skille mellom hvordan man omtaler vedkommende som person på generell basis og hvordan man omtaler han som filmrolleinnehaver i enkelte scener i filmene hans. Det er det siste jeg omtaler. Jeg har selvfølgelig intet grunnlag for å omtale Granbo som person som det ene eller det andre. Derimot misliker jeg filmer med for mye roping, kauking og det jeg så freidig kaller for "tullingoppførsel" Men derfra til å påstå at jeg her bortimot har opptrått injurierende ved å stemple og nærmest diagostisert vedkommende som en halvnevrotisk kaukende tulling når jeg kun omtaler hva jeg misliker i enkelte av hans filmscener blir feil. Og det skjønner du!

Det står du selvsagt fritt til å mene, men jeg er ganske sikker på at du ikke hadde funnet en slik omtale av din egen person like fornøyelig. Kritiser det faglige. Skulle bare mangle om en ikke kunne det. Det andre hører hjemme på kammerset.

Om noen hadde reagert på måten jeg evt. hadde opptrått som filmrolleinnehaver i egen filmproduksjon på en negativ måte så hadde jeg lyttet til det. Tror ikke jeg hadde blitt verken skuffet eller forbannet over at noen hadde vert kritiske og brukt noen frodige fraser for å beskrive momenter i filmene disse ikke kunne finne å like. Og, det er å kritisere det faglige, Jan. Det filmfaglige.

Det tar litt av for oss alle på nett av og til, også for undertegnede, sånn er det, men vi spytter ikke på en autoritet som ham.

At det kan ta litt av av og til er ikke noe ukjent fenomen..! :msn-wink: Men igjen, jeg føler ikke at jeg har spyttet på noen, verken den du kaller for en autoritet eller noen andre for den saks skyld Og uansett om vedkommende fremstår som en autoritet for deg, så finner jeg heller ingen grunn til ukritisk å ryggsleike vedkommendes filminnsats kun for dennes etter din beskrivelse autoritetsstatus.Og, jeg føler meg fortsatt både fri og berettiget til å ha meningers rett rundt forskjellige fiskefilmer uansett vedkommendes status som autoritet eller annen status en måtte inneha.

Beklager avsporingen av tråden som skulle omhandle Granbos nye film. Beklager og dersom enkelte har funnet undertegnedes beskrivelser av filmrolleinnehaver og dennes prestasjoner i enkelte av hans filmscene som støtende. Ønsker og alle en fortsatt god og fredelig jul!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

At ein ser veldig opp til nokon er vell og bra, men ein treng ikkje miste bakkekotakten og annklage folk for personangrep og det som verre er, av den grunn? Eg syntes ikkje utalelsane til baurhunden var kritikkverdige!

Takk for det, Ally's Shrimp! Det var godt å høre! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for en behersket og grei oppklaring, Baurhunden!

Til Allys' der; nå er vel ikke akkurat jeg en som mister bakkekontakt, ei heller en som idoliserer noen.

Jan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hva er det som gjør disse så mye bedre da?

:huh:

For d første utstråler de en mye større ydmykhet en sine skandinaviske artsfrender,for d andre er de som sagt mye flinkere til å gi hverandre cred...........når man bruker snakeroll såpass mye som hr.Granbo,skader d jo ikke å nevne Simon Gawesworth........og når man viser kast med korte klumper bør også Gøran Andersson & the syrstads nevnes som foregangsmenn..........d synes nå jg.På den annen side kan man jo ikke nekte for at granbo er en meget kompetent fyr......så det hele er vel kanskje bare flåsete kritikk........d viktigeste er jo tross alt å inspirrere & glede andre mennesker,og d gjør Granbo. :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hva slags befaling er dette? Er det noen i tråden her som har skrevet at de ikke respekterer Granbo som person eller ikke annerkjenner han som en habil kaster og pedagog? Det kan ikke jeg se.

Konstanterer at du misliker at andre forumdeltakere trekker frem momenter de ikke setter pris på i filmene til Granbo. Det må du nok dessverre fint lære deg til å leve med. Du er selvsagt og i din rett til å sutre så mye du vil over dette, men siden du er så opptatt av respekt hadde jeg nesten forventet at du i større grad hadde respektert at andre forumdeltakere evt. har andre meninger enn deg...

Helt enig.Jeg har ALDRI snakket med Granbo.Han er helt sikker en kjernekar.Det er filmen jeg snakker om.

Og til Neil Young(puma):Trøndere er ok d! Tysland & Rotmo rulte jo hele 70tallet :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kan vel si at den typiske norske holdningen at du er ikke bedre enn meg som gjelder her. Tro ikke at du er noe selv om at du kan kaste, gi ut dvd og er "folkelig"! :glare: Sjalusi av enkelte her på forumet vil jeg si!!

Både Granbo og Mortensen, og kan vel ta med Syrstadbrødrene også i samme slengen, er fantastiske personligheter med ekstreme gode kasteferdigheter. Kan ikke si at dette er noe negativt for noen av dem. Og at de vil lære dette bort til andre, er veldig fint.

Synes at filmene er gode jeg :biggrin: . Og at de er gode til å kaste og har lite "kjekkasfaktor" er vel også bra.

Tror IKKE at dette har noe med det du kaller "typisk norsk holdning" å gjøre........hr.Granbo er sånn ca.846ganger flinkere til å kaste enn meg,men jeg må vel få lov til å mene det jeg mener om filmen(e) hans uten at det har noe med jantelov eller misunnelse å gjøre??

Når en så flink kaster & instruktør som hr.Granbo kommer med en ny film,så er det vel lov å ha høye forventninger??? At mine forventninger ikke helt infridde betyr IKKE at jeg synes hr.Granbo er dårlig til å kaste eller er et dårlig menneske,tvert imot........han gleder nok flere mennesker enn de fleste :mellow:

D D E er folkelige trøndere også,men alle behøver ikke digge musikken deres for det(håper jg)? :msn-wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Så filmen i dag.. Det er en dyktig kaster, uten tvil.. Litt Syrstad aktig teknikk. Fikk demonstrert en hel rekke fancy totalt unødvendige kast, men imponerende å se på...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg er trønder og DDE er totalt ute etter min smak. Har ALDRI likt musikken :mad2: og jeg rett og slett HATER den :scared: . Slik er det vil med filmer også? Men jeg trodde vi som liker fluefiske/kasting, også likte filmene av emnet. Slik er det nå ikke :mellow: .

Sluker nesten alt av emnet på dvd, og da først om fremst de norske og skandinaviske. Synes de ikke står tilbake for noen utenlandske dvder.

Trout Bumflimene blir for masete :blink: , med urolig kameraføring og MTVstil. Har samtlige av dem. Flott da med Granbo og Mortensen med sin stil og flotte kameraføringer. Slik liker jeg :thumbup: . Likte og filmen med Ed Ward og Skagitkasting :biggrin: .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg