Hopp til innhold
Tommy...

Stenger for #5 cup

Recommended Posts

Hey Hey...

Noen som har prøvd G.Loomis 9' #5 Max Glx med tanke på #5-cupen...

Kom med erfaringer...

Mvh Tommy Aarkvisla

En ting til... Hva med Echo competition #5? Johnny?

Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

En ting til... Hva med Echo competition #5? Johnny?

Hei Tommy

Min erfaring er at med de snørene som er tillatt i år blir Echo competition #5 litt for stiv(ERN 7,2 og AA 68-70). Stanga som jeg "i høst" har kastet lengst med er Hardy Angel 2 TE, denne kan ikke sammenliknes med den gamle serien. Har ikke prøvd G.Loomis 9' #5 Max Glx ennå, men jeg har litt tro på den stanga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hva med Orvis Helios, i følge stangtesteren i Flugfiske i Norden kaster du 5-6 meter lenger med denne enn med andre 5'er-stenger. :thumbup:

Pssst, det må være en hemmelighet mellom oss to så ikke resten av deltagerne i 5'ercupen finner det ut! :msn-wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Tommy

Min erfaring er at med de snørene som er tillatt i år blir Echo competition #5 litt for stiv(ERN 7,2 og AA 68-70). Stanga som jeg "i høst" har kastet lengst med er Hardy Angel 2 TE, denne kan ikke sammenliknes med den gamle serien. Har ikke prøvd G.Loomis 9' #5 Max Glx ennå, men jeg har litt tro på den stanga.

Hei Johnny.

Hvor stiv er Hardy Angle 2 Te stanga?

Har du målt den?

Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hva med Orvis Helios, i følge stangtesteren i Flugfiske i Norden kaster du 5-6 meter lenger med denne enn med andre 5'er-stenger. :thumbup:

Pssst, det må være en hemmelighet mellom oss to så ikke resten av deltagerne i 5'ercupen finner det ut! :msn-wink:

Hi Tom...

Får håpe at bare du og jeg har funnet ut dette :biggrin::biggrin:

Hvem er stangtester for flugfiske i norden?

Mvh Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hi Tom...

Får håpe at bare du og jeg har funnet ut dette :biggrin::biggrin:

Hvem er stangtester for flugfiske i norden?

Mvh Tommy

Om vi i opphisselsen over denne kjempeoppdagelsen bare klarer å holde kjeft, så bør vi være trygge! :msn-wink:

Jeg har ikke noe FiN foran meg, men det er sikkert samme mann som står oppført som redaktør for Utstyrsnyhetene. Mulig han bør kutte litt ned på forbruket av Mikke mus drops. :msn-wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Om vi i opphisselsen over denne kjempeoppdagelsen bare klarer å holde kjeft, så bør vi være trygge! :msn-wink:

Jeg har ikke noe FiN foran meg, men det er sikkert samme mann som står oppført som redaktør for Utstyrsnyhetene. Mulig han bør kutte litt ned på forbruket av Mikke mus drops. :msn-wink:

He he... jævlig bra... Mikke mus drops... :clapping: :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Selvsagt kaster den langt. Min knakk i bunndelen. Venter på ny fra UK. Da må jeg jo være med i 5èrcupen.. :scared:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Selvsagt kaster den langt. Min knakk i bunndelen. Venter på ny fra UK. Da må jeg jo være med i 5èrcupen.. :scared:

Ja, gjør det.

Hiver du 40 meter innendørs med 16-grams line, så skal jeg spandere ei ny Helios på deg.

Jan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja, gjør det.

Hiver du 40 meter innendørs med 16-grams line, så skal jeg spandere ei ny Helios på deg.

Jan.

Du er nok på trygg grunn her. Men stangen liker jeg. Håper jeg kan få trent en del i vinter, skal være en del i Stavanger og håpet på å lure noen triks ut av Oddbjørn på tohands. Men selvsagt så kommer nok femmeren bli brukt mye. Selger du snører? Vision?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hey, hva er det som skjer? :scared:

Nå er det jo 3 stykker som kjenner hemmeligheten!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du er nok på trygg grunn her. Men stangen liker jeg. Håper jeg kan få trent en del i vinter, skal være en del i Stavanger og håpet på å lure noen triks ut av Oddbjørn på tohands. Men selvsagt så kommer nok femmeren bli brukt mye. Selger du snører? Vision?

Ja, Oddbjørn er flink.

Nei, selger ikke varer jeg. Kun tjenester.

Jan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei!

Nå vett æ au det, men skakje sei det til noen.

Det æ ein ting æ lure på, vett dykke om stengane kan kaste a sæ sjøl.

Noen kaste 5-6 meter længre enn andre, seie de.

PEREK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Johnny.

Hvor stiv er Hardy Angle 2 Te stanga?

Har du målt den?

Tom.

Det er ikke min stang så jeg har ikke målt den, men tror den er litt mykere enn Evolutionstixèn(ERN 7).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hey hey...

Det blir Sage TCX i #5 cupen for min del, har også mulighet for å bruke en Sage SP+ som jeg likte godt til press. Har ikke tilgang til å trene lengde inne, men får prøve å tatt en en tur til Oslo v annledning.

Gleder meg skikkelig til konken i vinter og vil oppfordre alle som "digger" fluekasting til å delta. Veldig hyggelig miljø og mange dyktige kastere som gjerne deler erfaringer med andre...

Vi ses...

Tommy Aarkvisla

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hey hey...

Det blir Sage TCX i #5 cupen for min del, har også mulighet for å bruke en Sage SP+ som jeg likte godt til press. Har ikke tilgang til å trene lengde inne, men får prøve å tatt en en tur til Oslo v annledning.

Gleder meg skikkelig til konken i vinter og vil oppfordre alle som "digger" fluekasting til å delta. Veldig hyggelig miljø og mange dyktige kastere som gjerne deler erfaringer med andre...

Vi ses...

Tommy Aarkvisla

Kan du ikke komme opp på NIH lørdag den 16. januar, Tommy? Jeg tenkte selv å få testet ut femmerkastinga mi innendørs den lørdagen, hvis Casting-gutta har plass til meg der noen minutter. Så kan jeg prøve din TCX, og du kan prøve min S4.

Jan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kan du ikke komme opp på NIH lørdag den 16. januar, Tommy? Jeg tenkte selv å få testet ut femmerkastinga mi innendørs den lørdagen, hvis Casting-gutta har plass til meg der noen minutter. Så kan jeg prøve din TCX, og du kan prøve min S4.

Jan.

Da har vi en "deal" Jan...

Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg