Hopp til innhold
Olav

NZ 2010- 2011

Recommended Posts

hei!

Har tenkt oss til New Zealand slutten av des 2010- 14 dager ut i januar 2011.

Er det noen av dere på forum som kunne tenkt å gi oss tips? Har ikke kommet lenger i planlegging enn at vi skal til Sørøya.

Reiserute, leiebil, elvetips, klekkinger, generelle tips.

Vi er erfarne fiskere, men ikke på de breddegrader...

Olav Grøndalen (E- post:: olavfisker@hotmail.com)

Håvard Nygård

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

3 tips:

Først og fremst kjøp boka til John Kent, Trout Fishing Guide South Island. Den er som en bibel å regne og utrolig nyttig for å gjøre research med tanke på elver og områder.

http://www.nzfishing.com/ er også en god side med info om elver, områder etc.

Lei guide for en av de første dagene der nede. Læringskurven en dag eller to med guide er så bratt at dere får garantert et mye bedre resultat resten av turen ved å leie guide enn ved å tilegne seg all info på egen hånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei. Vurderer sterkt å reise nedover til vinteren sjøl, drar trolig rundt samme tida. Jeg har bodd på det sentrale Sørøya (Waitaki Valley), og vært tilbake flere ganger. Viser dere gjerne litt rundt, såfremt ting faller på plass. Hvis vi hooker opp der nede, kan jeg iallfall vise dere "mine" plasser, samt gi noen tips. Fisket er fantastisk, men ganske mange drar også skuffet hjem (ikke alltid fisket er like enkelt). Dere burde for øvrig hatt ei uke til, men to er selvsagt langt bedre enn ingen. Regner med jeg blir i fem-seks uker der nede. Halve tida på "gamle tomter", og resten på andre kanter av øya. Sender deg nærmere mail når jeg vet mer konkret.

Kim Roger Asphaug

Del dette innlegget

Lenke til innlegg