Hopp til innhold
s_heggdal

En flueboks for enhver anledning

Recommended Posts

Nå når sesongen er over og vinterdepresjonen er på god vei, er det tid for å ordne litt i sysakene. Jeg ser da at fluene er svært tallrike, men flueboksene er nedslitte og overfylte. Derfor er jeg nå på jakt etter å bytte ut alle boksene med noe som ligner på kvalitet. Spørsmålet er da: Hvilke bokser bruker dere til de forskjellige fluetypene (tubefluer, laksefluer, streamere, nymfer, tørrfluer)?

I tillegg til småbokser, er jeg på jakt etter en stor variant som kan ligge på gutterommet/furteboden.

Er det Wheatley som gjelder, eller er det andre gode alternativer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Nå når sesongen er over og vinterdepresjonen er på god vei, er det tid for å ordne litt i sysakene. Jeg ser da at fluene er svært tallrike, men flueboksene er nedslitte og overfylte. Derfor er jeg nå på jakt etter å bytte ut alle boksene med noe som ligner på kvalitet. Spørsmålet er da: Hvilke bokser bruker dere til de forskjellige fluetypene (tubefluer, laksefluer, streamere, nymfer, tørrfluer)?

I tillegg til småbokser, er jeg på jakt etter en stor variant som kan ligge på gutterommet/furteboden.

Er det Wheatley som gjelder, eller er det andre gode alternativer?

Kjøp C&F Design.

Vanntette og finnes i de fleste størrelser man måtte ønske. Har selv 7-8stk. Utvilsomt de beste boksene jeg har prøvd..

Har tidligere brukt alt fra sølvkroken til wheatley. Disse ligger nå på dynga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kjøp C&F Design.

Vanntette og finnes i de fleste størrelser man måtte ønske. Har selv 7-8stk. Utvilsomt de beste boksene jeg har prøvd..

Har tidligere brukt alt fra sølvkroken til wheatley. Disse ligger nå på dynga.

Enig angående C&F. Byttet ut de fleste av boksene mine i år med C&F.

De er dyre, noen mener overpriset men jeg synes de boksene holder utrolig fin kvalitet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg