Hopp til innhold
Lars-Petter

Dumme kjøp

Recommended Posts

Hei.

Lurer på hva deres dummeste kjøp av fluefiske relaterte kjøp er. Gikk over utstyret og fant en del ...

Jeg har på topp 1 "gummistøvel hofte vadere". De er klamme når snøen er borte og kalde når det er snø. Stive og vonde er de også.

Bellybåt som god nr 2. For lavt i vannet (jada, skremmer ikke fisken så lett etc), kaldt og langsomt samt mye å ha med seg ekstra på tur.

En del floss og silketråd til fluebinding på 3. plass (herregud, her er det mye mer når jeg tenker meg om). Hvor mye trenger man at floss, dubbing egentlig?

Fortell hva dere har kjøpt. Det kan være fint å vite hvorfor også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Nr 1. en Loop fortomsdispenser. Var lagd så man måtte legge fortommene over på de spolene som var i dispenseren. Elendig opplegg.

Nr 2. Loop traditional nr 2 snella. Elendig løsning med "hjulene" helt åpent og fritt frem for grus og sand.

Nr 3. Simms G3 vadebukse. Får nye hull på den hele tiden. Har bukse nr 3 av den modellen nå. Aldri mer. Nå blir det kun Cloudveil fremover. Mye bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

1. Magnetoppheng for håv. Mistet denne første turen

2. Myggnetting (ser jo ingenting i disse)

3. Alle stenger og sneller jeg eier som jeg aldri bruker + tusenvis i bindeutstyr som meget sjelden benyttes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

1. Bellybout. Fortsatt ubrukt etter 3-4 år...

2. TFO #5 stang som knakk ved første dobbeltrekk.

Dette er enkelt, det meste av fluebinding og av annen dritt en bare måtte ha :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Uten tvil Scierra HMS V2... Blir aldri venn med den stanga der...

Ellers er jeg godt fornøyd med stort sett alle mine kjøp (jada...)

Oen:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei.

Lurer på hva deres dummeste kjøp av fluefiske relaterte kjøp er. Gikk over utstyret og fant en del ...

Jeg har på topp 1 "gummistøvel hofte vadere". De er klamme når snøen er borte og kalde når det er snø. Stive og vonde er de også.

Bellybåt som god nr 2. For lavt i vannet (jada, skremmer ikke fisken så lett etc), kaldt og langsomt samt mye å ha med seg ekstra på tur.

En del floss og silketråd til fluebinding på 3. plass (herregud, her er det mye mer når jeg tenker meg om). Hvor mye trenger man at floss, dubbing egentlig?

Fortell hva dere har kjøpt. Det kan være fint å vite hvorfor også.

Jeg har til dags dato ikke gjort et eneste dumt kjøp. Fornøyd med alt!

yeah right....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Pontongbåt - brukt en uke i et svømmebasseng...

Må kanskje også innse at min kjære Waterworks ULA snelle med extraspole ikke var et godt kjøp... liker egentlig den snella veldig godt, men den tåler veldig lite, har nok blitt noe skjev og skraper litt nå... ikke bra...

ellers er det jo en hel masse småting pluss fluebindeutstyr som er helt meningsløse, men man må jo ha det, right? :blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Etter en særdeles fuktig bygdefest hvor jeg rusla hjem mildt sagt snydens kl 8 på morningen, hadde jeg prestert å kjøpe et reveskinn. Da jeg kom til sans og samling var skinnet haleløst. Skinnet lukta forøvrig så ille at fruen og ungene beordret det ut og etter hva jeg minnes forlot det av seg selv slukøret, haleløst og mistrøstig over å ikke ha funnet et hjem.

Endret av Jørgensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Mine dummeste kjøp:

3.plass - årskort i Orkla ifjor. Makan til vald....

2.plass - Simms forseglet og vanntett mappe for oppbevaring av f.eks telefon under fisket. Har til dags dato aldri brukt den og kommer aldri til å bruke den. Telefon har jeg evt. med på fiske pga jeg vil ha den tilgjengelig. En slik mappe ødelegger tilgjengeligheten og skaper bare surr... Ja, jeg vet mappen har andre bruksområder men jeg kjøpte den med tanke på telefonbeskyttelse etter at den forrige ble dynket i vann under en fisketur

1. plass - kjøpte fjøslaks en gang til middag i 1997. Fy og fysj....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

1 Lakkert trekopp. Kaffen smaker høgg ??.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har kun ett dumt kjøp der jeg tenkte at Coolwater vadere til 1000kr måtte puste bedre enn Biltema PVC vadere til 300kr...

Det gjorde de icke!

Ellers er det ikke slik at forskjellige merker fortomsmaterialer passer bra sammen.

Edit : Å kjøpe ei Winston XTR til spey i elv var heller ikke det smarteste jeg har gjort.

Endret av ford prefect

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Solkrem. De få gangene jeg husker å ta den med, blir det garantert regn. Hey, vent... Dette er jo ikke alltid like dumt når en står og forbanner varmebølga i ei smålakselv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg