Hopp til innhold
Tom Syversen

Bukter

Recommended Posts

hei myhre, kanskje du klarer å snu rotasjons retningen på "hjula"? eller ett ,flere av dem? :scared:

Hehe, ja, ved å gjøre det samme forover :biggrin:

Tja, en lett ikke-ødeleggende negativdrift to ganger kanskje, hvis jeg klarer å se det for meg her jeg sitter. Grenser for hva en får tid til av bevegelser der bak.

Mvh. Jan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Få med hele kastet da.. :msn-wink:

Hva mener du med hele kastet da?

Selv om luftmotstanden langsmed snøret er mye mindre enn på tvers av

snøret (bukta) så synes jeg for min del at det kan være verdt å tenke på

formen(vinkel)på bukta. :biggrin:

Dette vil jo selfølgelig være veldig avhengig av hva du legger i betydningen

løft. :biggrin:

Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

bakslengen eller i det minste stangtoppens bevegelser...siden det vel er grunnlaget for bukta.. :msn-wink:

Enig,enig..... :biggrin: (Stangtuppens bane i fremkastet.)

Puh....

Dette blir ikke lett Kim.

Jeg er ikke det minste flink til å filme. :cry:

Jeg skulle ønske at jeg hadde fem,seks,sju,åtte kameraer til rådighet. :biggrin:

Når det gjelder det der med løft KIm,hvem av oss har ikke prøvd å holde hånden ut

av bilvinduet i forskjelige vinkler? :biggrin:

Da merker du veldig godt hva det handler om.

Prøv med bare en finger.Eller prøv med et sugerør.

Og prøv i forskjellige hastigheter.

En får en følelse av hva løft handler om. :biggrin:

(Slik jeg ser det da. :biggrin: )

Tom.

Endret av Tom Syversen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hmm...ja filminga er et kapittel for seg selv det da :unsure: ...tar ikke det kameraet ditt opp i mot 60 bilder i sek med 6 mp oppløsning.?...eller det er kanskje bare under opptimale lysforhold.?

Higspeedfunksjonen er vel såpass lav oppløsning på at det er vanskelig å få med seg hele kastet hvis lina skal bli synlig nok....eller?.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Kim.

Jeg tror ikke det er nødvendig med såpass høy oppløsning.

Det er også begrensninger for hvor lenge du kan filme med den funksjonen

også. :cry:

Kameraet kan konfigureres til f.eks 20b/s for 3 sekunders filming,eller

30b/s for 2 sekunder og 60b/s i 1 sekund.

Med godt lys og god bagrunn/kontrast burde vi vel få til et eller annet i high speed.

En får bare prøve litt forskjellig. :biggrin:

Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hei tom, og dere andre,. nei jeg husker ikke den. Å kalle den en square bukt er vel å dra den temmelig langt ut. Det er jo en trekantbukt retta nedover, knipsa på rett tidspunkt. Hvordan vet du at luftmotstanden er mindre langs lina enn foran.!?

Løft er kule greier. Vi bruker jo det i padling når man gjør en såkalt "sweepROLL" og andre manøvre. det er interresant hvordan feks en lang tynn grønlands åre kan skape mer løft enn en med store skjeformede blader..

luftrivning snakka schultz om. altså langs lina. husker du "MAGNUSEFFEKTEN"?

Jeg tror vi kunne gjordt endel kul filming i vann. da synes virvlene..

Hvorvidt man kaster med fast line eller skyter, er også viktige faktorer, som vil forandre hele billedet drastisk,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hei tom, og dere andre,. nei jeg husker ikke den. Å kalle den en square bukt er vel å dra den temmelig langt ut. Det er jo en trekantbukt retta nedover, knipsa på rett tidspunkt.

Vær nå litt grei da. :biggrin:

Hvordan ser en true square loop ut da?Som det skal kunne være mulig å få til selfølgelig.

Hvordan vet du at luftmotstanden er mindre langs lina enn foran.!?

Kan det være at vi ikke tenker på det samme?

For min del,du kan be spydkasteren å kaste spydet på tvers. :biggrin:

Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hvis du kaster det på tvers , fluelina altså, blir selvsagt luftmotstanden størst foran bukta, eller? :scared:

A TRUE SQUARE LOOP, må ha en vinkel til, oversnøret går rett frem....så 90 gr RETT NED. 90 gr bak over og så 90 gr til RETT OPPOVER...not easy huh? :clapping: kom igjen myhre! detta er blåbær for deg! :badgrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

kanskje hvis du hadde en stang med et LEDD i steden for aksjon?kanskje flere ledd, som kunne skape de forskjellige

PRIMÆR , SEKUNDÆR OG TERTIÆR BUKTENE som utvilsomt må til for å nå fluekastingens absolutt høyeste nivå av kompleksitet: disse kunne jo vært styrt av "intelligente" små roboter styrt fra ett PC program: Programmable robot flyrod.

degree of curves, distance, etc...nå snakker vi,syversen: hæ

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

kanskje hvis du hadde en stang med et LEDD i steden for aksjon?kanskje flere ledd, som kunne skape de forskjellige

PRIMÆR , SEKUNDÆR OG TERTIÆR BUKTENE som utvilsomt må til for å nå fluekastingens absolutt høyeste nivå av kompleksitet: disse kunne jo vært styrt av "intelligente" små roboter styrt fra ett PC program: Programmable robot flyrod.

degree of curves, distance, etc...nå snakker vi,syversen: hæ

Gi Newton sparken og kast eple så er vi i gang, ellers så må lille "My" nye lover

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hvis du kaster det på tvers , fluelina altså, blir selvsagt luftmotstanden størst foran bukta, eller? :scared:

A TRUE SQUARE LOOP, må ha en vinkel til, oversnøret går rett frem....så 90 gr RETT NED. 90 gr bak over og så 90 gr til RETT OPPOVER...not easy huh? :clapping: kom igjen myhre! detta er blåbær for deg! :badgrin:

Gå frem til stopp med armen i vinkel. Ikke for hardt. Umiddelbart etter stopp/buktsetting, skyt albue og underarm raskt og hardt ned mot hoft vertikalt (arm fortsatt i vinkel). Stå igjen med stanga der oppe. Slipp underlina. Du har en firkant.

Jan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

du kan komme til meg i morgen, så kan vi filme løft og turbulens i vann!! Jeg tror neppe det er særlig lett å lage en firkantet bukt., men kanskje Myhre kan legge ut en snutt eller to i tillegg til de eminente kastebeskrivelsene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Den fungerer, og det lar seg gjøre. Vanskelig å få en klart definert firkant, men slettes ikke så galt. Timing. Jeg har prøvd den. Nyttig til noe? Nei, totalt ubrukelig. Men fin trening. Jeg skal ta noen snutter på endel andre ting snart, så kanskje kan jeg få med en sånn også. Dette er ikke utopi, ingenting er utopi. Du mestrer vel dette du også, Sven? På din måte.

Jan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis du klarer å lage en firkanbukt slik Sven beskriver den og skal legg ut den på nett

så er det ikke noe som er så bra som det. :biggrin:

Har du eller Sven i det hele tatt prøvd dette her?

Make my day. :clapping:

Tom.

Endret av Tom Syversen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Snakket kanskje litt forbi hverandre her. Det menes en helt sluttet firkant tenker jeg. Ja, da blir det straks verre. Men en skal aldri si aldri.

Jan.

I dette tilfellet tror jeg jaggu jeg tør å si aldri gitt. :biggrin:

Skal du få til det,så må snøret/bukta stå stille. :biggrin:

Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skal du få til det,så må snøret/bukta stå stille. :biggrin:

Tom.

Ja, det er nok en ganske så riktig observasjon. I hvert fall tilnærmet stille.

Ut og prøv, Syversen. En sannhet er ikke bedre enn den som etablerte den.

Jan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja, det er nok en ganske så riktig observasjon. I hvert fall tilnærmet stille.

Ut og prøv, Syversen. En sannhet er ikke bedre enn den som etablerte den.

Jan.

:biggrin:

For å si det rett ut.Det gidder jeg ikke prøve engang.Det lar seg rett og slett ikke gjøre. :biggrin:

Sven sier at jeg drar den langt ut.Jeg drar den ikke langt ut i det hele tatt. :P

Har dere i det hele tatt prøvd å lage en bukt som ligner på linken jeg la inn?

Jeg skal vedde på at dere ikke har prøvd engang? :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg