Hopp til innhold
Dr. Dry

Gode tursokker

Recommended Posts

Trenger tips til gode sokker som egner seg både i vadeskoene og i fjellskoene på fjellturer. Gjerne litt varme, men ikke av de aller tykkeste utgavene. Har tidligere brukt mye Ulvang, men synes de slites fort så leter etter andre alternativer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Trenger tips til gode sokker som egner seg både i vadeskoene og i fjellskoene på fjellturer. Gjerne litt varme, men ikke av de aller tykkeste utgavene. Har tidligere brukt mye Ulvang, men synes de slites fort så leter etter andre alternativer.

Kan anbefale Brigdedale Trekker, funker bra både i vadesko, og spesielt i fjellskoene. De har også en modell som heter Summitt men denne er en del tykkere!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kan anbefale Brigdedale Trekker, funker bra både i vadesko, og spesielt i fjellskoene. De har også en modell som heter Summitt men denne er en del tykkere!

Vil også anbefale Bridgedale sokkene, de har mange varianter som dekker stortsett alle behov og årstider. Utrolig slitesterke og holder passformen veldig bra vask etter vask.

Sjekk ut http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=519 for mer info.

Et billig alternativ er Proff Labben sokkene. Fant ikke noe info på disse på nettet akkurat nå.

Endret av Confuser

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vill ikke anbefale bridgedale. Vi sluttet å selge Bridgedale og grunnen til det var at Smartwool var mye bedre. De har en suveren modell som heter Adrenaline. Ganske tynn sokk med forsterket hæl og front med suveren passform over og under rist. De holder seg bra etter vask og man blir ikke klamme i de. Smartwool bruker Merinoull som er den Beste sorten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kjøp smartwool, det finnes mange modeler og tykkelser. du finner dei ikkje alle plasser men sport 1 har desse. Da er det ull sokker vi snakker om, det finnes mange bra sokker som er ca 50/50 ull/syntet men velg litt tykke ullsokker, Simms har også ullsokker for vadesko men det er smartwool som produserer desse også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ullvang er vel strengt tatt de kjipeste ullsokkene du får, men så er de billige og. Både Bridgedale, Smartwool, Lorpen og sikker flere andre lager gode sokker. På dagsturer i fjellsko bruker jeg gjerne sokker ala primaloftsokkene til Lorpen, men på lengre turer og i vadebuksene er det ull som gjelder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var på langtur i helga, 18 timers labbing fordelt på lørdag /søndag i særdeles våt og gjørmete fjellheim. Brukte et par billige sokker jeg kjøpte på vei opp:

b2b6b2f795.jpg

Var visstnok nyhet for høsten, og jeg blei positivt overraska over et par sokker til 39kr!

Endret av frakk2000

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var på langtur i helga, 18 timers labbing fordelt på lørdag /søndag i særdeles våt og gjørmete fjellheim. Brukte et par billige sokker jeg kjøpte på vei opp:

b2b6b2f795.jpg

Var visstnok nyhet for høsten, og jeg blei positivt overraska over et par sokker til 39kr!

De der bruker jeg daglig! Også i vadere. Nesten beste sokken jeg har prøvd! Har testa ullvang, bavac, simms osv. Simms er uten tvil de beste, men så koster de 5-6 ganger så mye... Ulvang er bare å glemme skal du ha en god, behagelig og tørr sokk hvertfall. De er passe tjukke, med forsterka hel, såle og tå. Kjøpte mine på Kiwi til 29 kr stk i fjor. Nok et bevis på at merke er faktisk hva du betaler for! Ikke kom å fortell meg at de det koster 5-6 ganger så mye å produsere sokker av kjente merker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg