Hopp til innhold
Tommy...

Speykonk i Japan

Recommended Posts

Takk for det Oddbjørn.

Ang. førsteplasser tror jeg det kan være lurt å kaste først...Det viktigste blir å prøve å lære nye ting og ha det hyggelig med likesinnede. Hører dessuten at nivået der nede er meget bra.

Første gang jeg besøker Japan, så det blir spennende...

Mvh Tommy

Endret av Tommy...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Gutta kommer hjem med 2 gull og 4 sølv ++++.

Utrolig bra jobba!

Vi burde møtt opp på flyplassen med flagg og hornmusikk, men.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Gutta kommer hjem med 2 gull og 4 sølv ++++.

Utrolig bra jobba!

Vi burde møtt opp på flyplassen med flagg og hornmusikk, men.....

Det er supert.

Vet du noe mere? Hørte at Gordon hadde 2 andreplasser og Ruairi vant en klasse, men det var før speykonkurransen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg regner med at Tommy kommer med et innlegg når han er tilbake,

men jeg vet såpass at Tommy fikk 2 gull og en sølv og Mathias fikk 3 sølv; alle medaljer i overhodeøvelser; enhånds og tohånds. Klasse #8 enhånds ble det dobbelseier. 18' tohånds - dobbelseier.

Ruairi vant 16' platform - spey mens en Japaneser vant 18'. (Over 100 deltakere og en-EN kvalifiseringsrunde på 3 min.)

Korte trekk!

Endret av topeti

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hoi hoi...

Da var Mathias og jeg tilbake fra Japan...

Tror jeg snakker på vegne av begge når jeg sier at dette var en helt spesiell opplevelse. Japaneserne kan virkelig dette med å ta vare på sine gjester og vi har hatt en "tour of a lifetime".

Vi ble tatt vare på av selveste Nobuo Nodera (Mr. CND) under hele turen og har opplevd alt fra sightseeing til skikkelig Japansk rock'n roll(sake og whiskey), med alt det innebærer...

Etter litt trening og "veldig mye sosialt", Torsdag og Fredag, skulle det konkureres i overhode kasting hele lørdagen. 4 øvelser sto på timeplanen. Første 2 øvelsene var lengde #6 maks lengde 10 fot og #8 maks lengde 10 fot. Vi kom hastende inn i siste liten og to noe stressa Nordmenn ble kastet inn i konken med minimalt av forberedelser. Vi tok dobbelt i #8 konken, Mathias kastet ca 46m og jeg med 49m. Ruari Costello tok 3 plassen. I #6 konk, fikk Mathias drittforhold og jeg fikk litt "Tommy vind" og ble nr 2 med lengste kast på ca 42m. Vinneren ble Hiroshi med et kast på ca.44m. Han ble kjappt døpt til "Hero"...Her tok Gordon Armstrong 3 plassen.

To- hånds # 10 maks lengde 16 fot ble vunnet fortjent av Ruari Costello, her ble Mathias nr 2, (husker ikke lengdene) med Gordon armstrong på 3 plass. I # 13 maks lengde 18 fot tok vi igjen dobbelt Mathias m ca. 56m og jeg med 58m.Tredjeplassen gikk til en meget hyggelig japaner jeg ikke husker navnet på...(Vi stressa av gårde for å holde demo...)

Forts...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

forts.

Etter en kjapp demo fra undertegnede(konk teknikk) og en noe lengre demo fra unge lovende Lilleheim(zpey), som japanerne og undertegnede lot seg imponere over, var det full fart og tenna i tapeten igjen...

Søndagen startet med et par meget trøtte(jet lag, hmmm...) nordmenn, men vi fikk trøkkt sammen stengene og gjorde oss klare for spey konk i klassene 16 fot og 18 fot. Konken blir holdt på to forskjellige baner med to forskjellige puljer på hver side. De seks beste fra hver plattform gikk til finalen. Vindforholdene var ikke akkurat kjempegode, som igjen gjorde at de store lengdene uteble... for alle... De to beste kastene ble lagt sammen. Vi kvalet begge til finale i både 16' og 18'...

16 fots konken ble vunnet av Ruari Costello fra Irland, Gordon Armstrong fra Skottland på andre og en japaner på tredje... Kastene var ca 50m pluss på alle tre...Mathias kom på fjerde og jeg på femte...Begge kunne/burde gjort det bedre i denne klassen, men når "hodet ikke sitter der det bør :blink: " så går det som det går noen ganger...

18 fots konken ble vunnet av en meget beskjeden kar fra japan, han vant fortjent. Best i kvalliken og best i finalen, punkt finale...lengste på 53,5m. Gordon Armstrong på andre og Ruari Costello på tredje... Jeg kom på 5 plass og unge lovende Lilleheim på 7 plass.

Til slutt... Gutta boys på tur.... Med ønske om tur til neste år...

Mvh Tommy Aarkvisla

Endret av Tommy...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Gratulerer så mye, begge to! :clapping::clapping:

Kjempekasting! :clapping::clapping:

Dette var virkelig "the dynamic duo" på tur! :thumbup:

Kjempefin stevnerapport!

Brukte dere egne liner, eller stilte arrangørene med fellesliner til konkurransene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Gratulerer så mye, begge to! :clapping::clapping:

Kjempekasting! :clapping::clapping:

Dette var virkelig "the dynamic duo" på tur! :thumbup:

Kjempefin stevnerapport!

Brukte dere egne liner, eller stilte arrangørene med fellesliner til konkurransene?

Takk for det Tom...

Brukte handelsvanlig utstyr...

Mvh Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei!

Gratulerer så mye, en kjempeinnsats fra deg og Mathias :clapping:

Fin fin raport fra japan og stevnet.

Det ser ut som Japanerne har skjønt hvordan et slikt stenve skal gjennomføres, og da blir det sport.

mvh

PEREK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Håper dere ble møtt med hornmusikk på flyplassen. Dette var kjempebra.

Takk for en flott rapport.

Roar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hai...

Takk til Per og Roar...

Hyggelige disse gutta fra Carron, Roar....

Mvh Tommy

Ja Carronfolka er alle tiders. :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg