Hopp til innhold
BenjaminFr

Ørret som oppførte seg som en gjedde?

Recommended Posts

Hei, var å fisket ei lite vatn I Trondheim tidligere idag. Brukte klasse 4 stang med 0.20 snøre og ei lita nymfe med krok 12. (sånn ca).

Fikk på ett stort vesen av en fisk. Den var utrolig sterk, og hadde mange tunge utbrudd. Jeg tenkte kanskje det var ei gjedde. Men det var litt rart imed at jeg fisket med nymfe. Så den delvis i overflata ett par ganger. Den hadde en gulbrun farge, noe som også ikke stemte helt overens med hvordan ei gjedde ser ut. Anslår at den var rundt 3kg+ og den så rimelig feit ut i når den kom opp mot overflata. Det som var rart, var at den ikke oppførte seg som en ørret, den var ikke mye over overflata, og cruiset bare rundt selv om jeg hadde max press på stanga. Etter 20 minutter med knallhard kjøring satt den seg fast i ett fiskesnøre på bunnen .. og jeg styret i en times tid med å komme løs uten å miste fisken. Ble tvunget til å prøve å slite snøret, men kroken knakk :blink: .

Så det jeg lurer på er om noen vet noe om noe sånt.. Hadde vært fint med litt feedback eller bekreftelse på hva jeg hadde på ..

(Hvis du lurer, så er det ikke usannsynlig med så stor ørret der. Er tatt ørret på 5kg før.)

Endret av BenjaminFr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

stor ørret kan gjerne være veldig rolig og behersket i enden av snøret (akkurat som de små er helt propell-bananas).

Ut å prøve på nytt nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har nesten aldri opplevd at større fisk hopper og spretter i overflata slik som fisk under kiloen gjerne gjør.

Hadde det vært en gjedde og du hadde hatt 0.20 spiss (vanlig nylon) tror jeg nok du hadde mista den temmelig fort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

det pleier å stå gjedde i de rolige partiene i den elva desverre. de blir med over demningen når den åpnes så går den opp og ned til neste demning ved butikken og spiser det som er av småfisk på veien når elva er stor nok. vet folk pleide å gå og krøke gjedda der for å få de bort i "gamle dager" men det er det slutt på nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvilket vann/elv var det?

Regner med du har sjekket hvilke arter som er der eller?

Synd med tapet av fisken da:/

Men jeg er enig med Hoaas i at stor ørret som regel holder seg rolig og ikke spretter rundt så mye.

Nå skal det sies at jeg har bare tatt ørret over 1,5kg på annet en fluestang da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Men er det gjedde er det stort sett også abbor og andre østfisker... men abbor på 3kilo har jeg aldri sett. fått en på 1,4kg i Vorma da.

PS! Hvis du forteller meg nøyaktig hvor hen det var så kan jeg gi svar på hva du hadde på kroken tongue.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg