Hopp til innhold
Sven Kalmar

Holmendammen...

Recommended Posts

jeg pleier å slippe noe seinere med vannkast..hvis det fortsatt er mye fortom i vannet, vil overlina dra seg ut, mens undersnøret sliter med å slippe...krafttap....du må ha et MYE kraftigere trekk i utkastet. det er enda mer viktig her enn i overhodekast...nå har vel bryggespeyen sine egne luner og teknikker... fatter ikke hvorfor man ikke kan finne en bedre løsning. de som ikke har en brygge til å lære teknikken, sliter jo litt...dessuten må man jo trene seg opp til å kaste feil..innkasta er jo helt på trynet i forhold til et ordentlig underhåndskast...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

hehe det er jo likt for alle da.... :clapping: skulle ønske vi kunne fått et med tom larsen og tohånds.tournament...en gang i fremtiden :biggrin: et utrolig hjelpemiddel dette her...nå ryker MOOGEN trur jeg...slikeliner, kamera..etc--

GAS(GEAR ADDICTION SYNDROME) :scared: sorry brygge spey er jo selvfølgelig en egen displin , med sine egne vanskeligheter...men det skulle vært fint å se hva de beste kunne gjort med bedre forhold....enhånds lakse gutta ...

Endret av Sven Kalmar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nei, er vel sant det :) Morsomt å se videoene dere legger ut da :) prøver å lære meg og kaste, får heldighvis en del hjelp av pappa. Men prøver og lære og forstå litt av det dere skriver om:) Tenkte også og melde meg inn i tbg fluefiske klubb.. Noen som vet når de har trening?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tenkte også og melde meg inn i tbg fluefiske klubb.. Noen som vet når de har trening?

Vi har trening onsdager og søndager - høst og vår ute i 2. dammen og på vinteren inne i messehall B. Nå om dagen er det Tønsberg Messe frem tom søndag, så første trening blir neste onsdag kl. 19:30. Du finner mer informasjon på www.tffk.net

Veldig hyggelig om du kommer en tur

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vi har trening onsdager og søndager - høst og vår ute i 2. dammen og på vinteren inne i messehall B. Nå om dagen er det Tønsberg Messe frem tom søndag, så første trening blir neste onsdag kl. 19:30. Du finner mer informasjon på www.tffk.net

Veldig hyggelig om du kommer en tur

Takk for svar :) Da kommer jeg til onsdagen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei var på holmendammen idag og fikk sett kanonkasterne i sving og det var j gøy.bla hade Sven K et inn i h langt kast må sannsynligvis vært 50m ,så du satte knute så du vil måle det,skal bli spennende å høre hvor langt det var,gøy var det å treffe Clintern og Tom og Sven.Dette ga mersmak og tusen takk for hjepen :clapping: :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

takk skal du ha..ja det var knall. med DT5..25m.RIO CLASSIC .man får ikke så mange slike kast...huh...hyggelig at du hadde glede avdet...et par ganger til så har du det.... :biggrin: vi skal se på NM på lørdag....hadde sikkert vært lurt...se masse knall kastere og kanskje få noe nye bekjente...ps lina var akkurat 50 til knuta der den traff snella inkl 4 meter fortom og full strekk det må jo trekkes av noe.....det hadde jeg ikke trudd.....men alt var perfekt..vinden til og med ..utrolig hyggelig at vidar paulsen så kastet....

Endret av Sven Kalmar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei var på holmendammen idag og fikk sett kanonkasterne i sving og det var j gøy.bla hade Sven K et inn i h langt kast må sannsynligvis vært 50m ,så du satte knute så du vil måle det,skal bli spennende å høre hvor langt det var,gøy var det å treffe Clintern og Tom og Sven.Dette ga mersmak og tusen takk for hjepen :clapping::thumbup:

Det var både gøy og hyggelig å treffe deg buddy.Håper vi sees igjen?

Jammen var det en særdeles koselig kveld.

Kult at Kim og Maiken kom også.Og alle dere andre og selfølgelig. :biggrin:

Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei og takk for en fortreffelig kveld ved dammen. Spesiellt takk til dere som fikk meg i gang med to hånds kastinga. Det var utrolig moro :) Kjempebra at du fikk dratt oss med Tom :)

Kim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

og så var evig unge vidar paulsen der, med de nye orvis stengene....og han fortalte historier fra castingmijøet tidligere....bla om første gan steve R dukka opp i 73? .. om de fantastiske presisjons kastene, flua sto i lufta over blinken til han satte den ned..som man lander et helikoper...steve is the man....

ny tgråd om orvis kanskje ...hæ?han har heldigvis aircell DTer på lager... de er kule...(et tips) kjell vangen kalte det alltid "verdens beste snøre"

Endret av Sven Kalmar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Så nå at du postet innlegget mens jeg skrev mitt Sven. :biggrin:

Det var jo også svært hyggelig at Vidar Paulsen fra

Bios Norge A/S dukket opp.Han hadde med seg Orvis Helios Serien.

Nydelige stenger.Selv falt jeg for flere av dem.

Takk skal du ha Vidar.

Jeg fikk også se en artig ide han hadde.Jeg fikk sansen for det gitt.

Sier ikke så mye mer om saken.Kanskje vi får se det etterhvert?

Tom.

Endret av Tom Syversen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hallå på dere.

Her er to klipp fra Dammen,Nielsen og Rattus.

Håper noen har litt glede av å se på klippene.

En liten ting,det irriterer meg grenseløst at han derre Nielsen holder mer i lufta enn meg. :clapping:

Jeg må trene mer.Det hadde vært gøy å ta rotta på`n.

Er du der Nielsen?

http://www.youtube.com/watch?v=33aWessOWeI

http://www.youtube.com/watch?v=AQqIlmcbVLg

Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

:clapping: nå kasta der jammen fint.....nydelig kasting tom.... :biggrin: nielsen var også bra. rolig og behersket :blink: dere kasta med 5ern din tom? kjennern ijen..... :badgrin: hvor mye holdt dere ute? hvor langt var det.....jeg hadde et jælig bra kast i dag oppmot 60m. kanskje min drøm skal gå i oppfyllelse :blink::scared: :thumbup:jeg kasta med rajeffstanga og en lengre klump fra masters lina #7 23meterca . utrolig moro, men det var god vind.. jeg kasta ganske lavt foran forå komme under vaieren ....hehe . og hele dritten dundra ut...men det var jo rå vind i dag..og jeg står 50cm over bakken...åkke som kult er det

Endret av Sven Kalmar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

bneklager skrytinga, blir så gira....utrolig fin vinkel dere hadde funnet nå...svært lærerikt også vil jeg tro, både for å se hvordan ting kan gjøres riktig, men også hvorfor ting går dritt.....et uvurderlighjelpemiddel.....G:A:S:(gearaddictionsyndrome) :blink: farvel moog :mellow:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

... En liten ting,det irriterer meg grenseløst at han derre Nielsen holder mer i lufta enn meg. :clapping:

Jeg må trene mer. Det hadde vært gøy å ta rotta på`n.

Kanskje du en dag får oppleve den morroa Tom (?)

Dere har ganske forskjellig kastestil, men noe Terje scorer stort på er den jevne akselerasjonen og rett stangføring. I tillegg kommer hans elegante tofinger-grep på snøret med snørehånda.

Hvis Terje fortsetter å trene med den typen utstyr, hvor det å slå ned i framkastet ikke straffer seg, ser det lyst ut framover for meg i vår private castingkonkurranse :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hallå Åge.

Kanskje du en dag får oppleve den morroa Tom (?)

He,he,he... Kanskje det ja. :biggrin: Jeg regner med at Terje ikke har særlig

trua på det? :biggrin:

Dere har ganske forskjellig kastestil, men noe Terje scorer stort på er den jevne akselerasjonen og rett stangføring.

Hvordan vet du det Åge?At akselerasjonen er jevn.

I tillegg kommer hans elegante tofinger-grep på snøret med snørehånda.

Trefinger-grepet mener du vel? :biggrin:

Hvis Terje fortsetter å trene med den typen utstyr, hvor det å slå ned i framkastet ikke straffer seg, ser det lyst ut framover for meg i vår private castingkonkurranse :thumbup:

Har fått inntrykk av at han i det siste er blitt mer og mer opptatt av å stikke? :clapping:

Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg