Hopp til innhold
Sub Imago

Bilder fra fisketurer

Recommended Posts

Hei hei.

For ikke lenge siden gikk jeg til innkjøp av et speilreflekskamera. Et Canon EOS 1000d. Har ikke mye erfaring med foto, men har prøvd å ta så mye bilder som mulig, etter att jeg fikk kameraet for et par mnd siden.

Nå har jeg tatt en del bilder som jeg selv er fornøyd med, og har defor lyst på kritikk fra dere så jeg kan lære mere. Desverre har jeg ikke polaroid filter, så ble litt vanskelig å få til bildene av ørreten i vannet.

Hvis bildene er helt på jordet, så si det, vær ærlige:D Bildene ligger på linken som er postet litt lengere ned.

Til mitt forsvar så har jeg ikke hatt budsjett til å gå til anskaffelse av nytt objektiv, likevell om det står høyt på ønskelista.

Alle bildene er tatt med objektivet som fulgte med, et 18-55mm.

Jeg blir glad om dere sjekker ut bildene og kommentere her inne :thumbup:

photobucket.com_kommenter :)

Endret av Sub Imago

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg og har samme kamera og jeg er ikke i nærheten av å få til slike bilder som du har lagt ut, selv ikke med polaroidfilter som jeg faktisk har, men som jeg ikke klarer utnytte.

Er nok mye å lære for min del.

Kan dessverre ikke komme med kritikk, bare gratulere med flotte bilder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Heisann!

Helt ok bilder, men det blir litt intetsigende. Klarer heller ikke se helt hvor du har fokus på noen av bildene. Synes også noen av bildene ble litt for mørke, selv om jeg skjønner at det er himmelen du har stilt lyset etter. Husk, Iso 100 bør være det du alltid tar bilder med, kan virke som noen av bildene har en del støy i seg, grunnet for høy iso. Øk heller lukkertiden hvis du har stativ og mulighet, får en sykt klarhet i bildene, alle detaljer kommer fram. Er også en fordel med et litt høyere blendertall når du skal ta naturbilder med dybde.

Har du lest om "det gyldne snitt" og "linjer"?

Nå skal det sies at jeg ikke er mer enn gjennomsnitlig interessert i foto.

Har lagt ut noen av mine bilder på Foto.no

Ettersom jeg ikke har giddet å kjøpe meg medlemskap der, ligger det kun 4 bilder der foreløpig.

Disse bildene er tatt med Canon Eos 350D og et 18-55mm objektiv.

Du bør forøvrig sjekke ut bruktmarkedet på foto.no når du skal kjøpe objektiv. Kan gjøre mange gode kjøp der :)

Kjøpte meg bl.a en Sigma 18-200mm til 1 000,- helt strøken.

Endret av Hoaas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei hei.

For ikke lenge siden gikk jeg til innkjøp av et speilreflekskamera. Et Canon EOS 1000d. Har ikke mye erfaring med foto, men har prøvd å ta så mye bilder som mulig, etter att jeg fikk kameraet for et par mnd siden.

Nå har jeg tatt en del bilder som jeg selv er fornøyd med, og har defor lyst på kritikk fra dere så jeg kan lære mere. Desverre har jeg ikke polaroid filter, så ble litt vanskelig å få til bildene av ørreten i vannet.

Hvis bildene er helt på jordet, så si det, vær ærlige:D Bildene ligger på linken som er postet litt lengere ned.

Til mitt forsvar så har jeg ikke hatt budsjett til å gå til anskaffelse av nytt objektiv, likevell om det står høyt på ønskelista.

Alle bildene er tatt med objektivet som fulgte med, et 18-55mm.

Jeg blir glad om dere sjekker ut bildene og kommentere her inne :thumbup:

photobucket.com_kommenter :)

Flotte bilder, fine motiver!! At det nesten ikke er detaljer i de mørke partiene kan du bestemme deg for å være et bevisst valg, men å få fram detaljer her fikses lett i et bildebehandlingsprogram eller ved å bli enda mere kjent med mulighetene kameraets egne innnstillinger gir. Skarpheten i motivene dine imponerer!! HUSK: Skarphet i objektivtester er lab målinger!! ... og det har ofte lite med hvordan det menneskelige øyet oppfatter det samme. Skarpheten du har fått fram forteller at systemkameraer i dag leverer uansett, og at kitobjektiver tar bilder mer enn gode nok. GODE bilder = en GOD fotograf!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Heisann!

Helt ok bilder, men det blir litt intetsigende. Klarer heller ikke se helt hvor du har fokus på noen av bildene. Synes også noen av bildene ble litt for mørke, selv om jeg skjønner at det er himmelen du har stilt lyset etter. Husk, Iso 100 bør være det du alltid tar bilder med, kan virke som noen av bildene har en del støy i seg, grunnet for høy iso. Øk heller lukkertiden hvis du har stativ og mulighet, får en sykt klarhet i bildene, alle detaljer kommer fram. Er også en fordel med et litt høyere blendertall når du skal ta naturbilder med dybde.

Ettersom jeg ikke har giddet å kjøpe meg medlemskap der, ligger det kun 4 bilder der foreløpig.

Du bør forøvrig sjekke ut bruktmarkedet på foto.no når du skal kjøpe objektiv. Kan gjøre mange gode kjøp der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Heisann!

Herlig bilde av kaffekjelen, og havbildet er da slett ikke dårlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Herlig bilde av kaffekjelen, og havbildet er da slett ikke dårlig?

Fornøyd med kaffebildet ja :)

Havbildet er det første bildet jeg har tatt hvor jeg utforsker linjer. Begynte med foto i vår.

Har to søsken som vel er mer enn gjennomsnittlig interessert i foto, så har lært litt av de!

Gøy er det i allefall, når man en gang i ny og ne får et blinkskudd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg