Hopp til innhold
Andreas

Årets første ørret! (og andre, og tredje)

Recommended Posts

Da var årets første ørret landet. En knallsterk 700grammer i nordmarka 300-400moh... Tilfeldigheter, marginer på feil side, lumskt vårvær etc, gjorde sitt til at debuten ble noe sen i år, men NÅ er ting igang! :biggrin:

Var litt vak å se i 19-20 tiden. Går for å lure opp en over kiloen i marka før døgnfluene setter igang uti mai!

- Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Steike, har det åpnet seg vann i nordmarka alt? :) Hvordan er det med snø rundt om? Kan man begynne å campe der oppe på tørt undelag snart?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hovedveiene der det ikke har vært skiløyper er stort sett bare. Men blir fortsatt litt vassing i halvmeter dyp slusj endel steder. Angående tørr teltplass, så kommer det jo veldig ann på hvor du har tenkt deg. Skal opp til helga og overnatte, men blir nok litt spaing av snø og kutting av granbar før teltet kan settes opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da var årets første ørret landet. En knallsterk 700grammer i nordmarka 300-400moh... Tilfeldigheter, marginer på feil side, lumskt vårvær etc, gjorde sitt til at debuten ble noe sen i år, men NÅ er ting igang! :biggrin:

Var litt vak å se i 19-20 tiden. Går for å lure opp en over kiloen i marka før døgnfluene setter igang uti mai!

- Andreas

Hæh?

Kødder du? Det har jo såvidt begynt å slippe litt i lavere deler av østmarka...

Jaja, grattis i hvertfall. Noen tips til hvilke typer vann som kan være fiskbare nå? Jeg har abstinenser...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er akkurat det der de aller fleste tror. Fakta er at vi har fisket i flere åpne elver og noen vann siden februar\mars og da snakker jeg flue og ikke pilking :msn-wink: Om man er litt kjent eller har noen kontakter, kan man treffe på elver som åpner seg tidlig nesten hvert år og vann som får åpne partier eller råker. Det er flere faktorer som spiller inn på hvor tidlig isen går, som regulering, høyde over vannet og hvordan vinteren har vært. Klart du må jo være tålmodig og villig til å fryse litt på tær og fingre, men har du ikke noe problem med sånt kan du finne bra med fisk nesten hele året på enkelte plasser. Har bilder hjemme på pc'n hvor jeg poserer med fisk, sittende på iskanten langs med åpen elv. Fisket mest med nymfe, men også mygg av flere stadier da noen fisker begynte å vake på varme dager tidlig i mars... Kom dere ut, for våren og fisket i ferskvann er så absolutt i gang! :biggrin:

Ja, sånn går det når man er lidenskapelig motstander av "networking"; man får ikke vite noen ting! :msn-wink:

Ser nesten ut som jeg må driste meg til å bli kjent med noen... Uansett blir det nok ikke mange dagene til før jeg debuterer på Østlandet. Ørret og røye er allerede landet på vestlandet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da jeg synes det var stas med din første marka ørret på flue i år Andreas, legger jeg ut det dårlige mobilbildet jeg fikk uansett, så andre kan se på den vakre og smukke fæsken! :blush:

Ørret 700g, Nordmarka 19.04.09. Tatt på fluggu

Hva slags flue tok du denne skjønnheten på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kom dere ut, for våren og fisket i ferskvann er så absolutt i gang! :biggrin:

väldigt gärna! men utan kontakter så har det bara blivit bomturer med is på vattnet dom gånger jag varit ute i marka nu i april.. och nu på onsdag eller torsdag kommer en "ny" myggstang på posten.... men men.. jag har ju gräsmattan utanför.. det är ju ungefär samma sak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

overraskende mye respons her, tatt i betraktning at det faktisk har vært åpne fiskbare råker flere steder i nordmarka i 3-4 uker allerede :biggrin: For ikke å snakke om alle østlandselvene som har vært fiskbare i et par mnd!!

Skjerpings folkens, ut og fisk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kom dere ut, for våren og fisket i ferskvann er så absolutt i gang! :biggrin:

Må være fryd og gammen for dere som har tid til sånne utskeielser, og ikke sitter stuck med verdens mest omfattende bacheloroppgave. Flytt Nordmarka til Rogaland, og ta oppgaven min, så skal jeg følge oppfordringen din ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ørret nr2 og nr3 ble landet lørdag kveld! Litt sporadisk vaking i 19-20 tiden (for sporadisk til å bli klok på). En odonatalarve-imitasjon gjorde susen utpå kvelden. Ingen kjemper, med sine hhv 600 og 400 gram, men ørretene begynner å havne på land igjen iallefall!! :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg