Hopp til innhold
firji

Fluefiske for gentlemens?

Recommended Posts

Dette innlegget retter seg til alle som er ute å fluefisker generelt.

Igår tok jeg turen til Konglungen, liker meg der, fine omgivelser og enkelt fiske.

Hyggelige folk har også vært en del av opplevelsene mine der, helt frem til igår.

Jeg er student, som dere sikkert alle vet, er ikke studentlivet veldig lukrativt. Harde studier gjør at jeg ikke kan jobbe ved siden av.

Penger er noe man konsentrerer seg daglig om i min hverdag.

Derfor vil jeg gjerne rette en takk tatt rett ut fra helvette til den fyren i dyr og flott rød simms vadejakke som stjal flueboksen min med alle SØ fluene, backwinder snella mi som tilfeldigvis lå i sekken OG fiskekniven min far ga til meg for mange år siden.

Jeg vet hvordan jakka di ser ut, jeg vet at du gikk bak meg da jeg sto med vann opp til midjen. Jeg vet også at du kjører en blå Passat sjasjonsvogn.

Det er med dette jeg håper du leser dette innlegget. Ikke at jeg oppfordrer deg til å stjele fra folk, men du kunne ikke bommet mer på personen du valgte. Jeg har rett og slett ikke råd til å kjøpe nytt utstyr og du har derfor ødelagt mye av opplevelsene mine fremover.

Jeg har alltid vært av det inntrykk at fluefiskere generelt sett er jævla bra folk som gjerne slår av en prat over en kopp kaffe, nå er jeg plutselig ikke så sikker lenger...

Har du dårlig samvittighet håper jeg du sender meg en PM om du skulle lese dette innlegget.

Du kan få returnere sakene helt anonymt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Fytte hælvete! Verden er full av kyniske drittsekker...

Det er ikke tilfeldigvis noen som savner ei rød simms-jakke og en blå passat også??

Håper ting ordner seg for din del!

Mvh. Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har ett balltre jeg kan sende over til deg, om du tilfeldigvis skulle "dunke" borti han en gang til..

"#"#¤%¤#%#!"¤#"#¤#" slask!!!!!!!!!

Føler med deg, håper det ordner seg på ett vis!!

Trygve

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er det mulig sier jeg bare, er det mulig....

Enkelte personer fremstår faen meg som en skam for menneskeheten..

Håper han leser dette, tar til fornuft og sender utstyret tilbake til deg, forjævlig måte å få ødelagt sesongen på....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Non scholae sed vitae discimus

"Vi lærer ikke av skolen, men av livet livet" :scared:

La oss håpe at det ordner seg. Jeg sender gjerne 20 fluer til deg hvis du trenger. Slenger med en boks og. Blir gjerne med på et spleiselag for snelle og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

sykt at folk skal være så inn i helvette langfingrat før småting, sku hjelpt dæ å drægd et nytt rævhol på den førbainna ebolabefengte hæstkuken av en dritsækk...... *sorry før ordfåråde* men sånne folk fortjæne fan ikkje å ha gleden av å drive med fluefiske, før d e næmlig før gentlemen.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vel Flatlusa, æ e fra bodø sjøl å hadde gjerne reve det ene å andre....

Det tok meg en stund før det gikk opp for meg at jeg faktiskt hadde blitt ranet på konglungen, hadde jeg fiska i akerselva under broen i brugata hadde jeg kanskje skjønt det litt mer.

Dette så ikke ut som noen unggutt, vil tippe 35-45 fra en viss avstand.

Kniven var forsåvidt det værste da den var fra min far, resten kan vel erstattes på et eller annet vis.

Pass på utstyret deres...selv om man egentlig ikke skulle behøve å bekymre seg over slikt blandt likesinnede fiskere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vel Flatlusa, æ e fra bodø sjøl å hadde gjerne reve det ene å andre....

Det tok meg en stund før det gikk opp for meg at jeg faktiskt hadde blitt ranet på konglungen, hadde jeg fiska i akerselva under broen i brugata hadde jeg kanskje skjønt det litt mer.

Dette så ikke ut som noen unggutt, vil tippe 35-45 fra en viss avstand.

Kniven var forsåvidt det værste da den var fra min far, resten kan vel erstattes på et eller annet vis.

Pass på utstyret deres...selv om man egentlig ikke skulle behøve å bekymre seg over slikt blandt likesinnede fiskere.

Ja, afeksjonsverdien e "priceless"..... e nåkka mann aldri kan få tilbake, e derfor d e så synd at folk i d heile tatt gidd å stjæle ting som ikkje koste så mye for dem, vist du skjønne ka æ meine,,,, har vært i samme situasjon sjøl å veit korsen d e å bli gla i ting mann har fått før så å miste d på en jævli måte, spesielt ting mann fikk når mann va unge.

Håpe d nu ordne sæ på et vis så du får dra å fiske d du vil fiske nu når sesongen e sånn smått igang, før har ik æ fått fiska d æ ville så har helvette vært laus, og d e d vell, i dine øya,,,,føle med dæ og la oss håpe vi får sjansen tell å rive d ræ....holle en dag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du får ny fluesnelle av Fluefiske.net og Nordisk Fiskeutstyr. Det ordnes i morgen og vi tar kontakt!

Da er snella i hus.

Flueboks får du også, en CF-boks perfekt for slike fluer, som Boye og jeg har liggende. Ny.

Da er boksen i hus.

Fly-fish nevner at han kan binde sjøørretfluer. Vi tar'n på ordet og dermed er fluerullingen i gang.

Skal vi gjøre det slik at fluene dere binder, sendes til oss så samler vi dem i boksen og sender de samlet?

Da er det bare å melde seg på med fluer!

:thumbup: Så ringer vi Espen Lie...

PS: Fluefiske.net må dermed ikke oppfattes som et holdent nettsted, det er ikke noe ser er mer uriktig enn det, men vi har noen kontakter. De bruker vi nå.

Håper du får glede av ny snelle, boksen og fluer - etter hvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du får ny fluesnelle av Fluefiske.net og Nordisk Fiskeutstyr. Det ordnes i morgen og vi tar kontakt!

Da er snella i hus.

Flueboks får du også, en CF-boks perfekt for slike fluer, som Boye og jeg har liggende. Ny.

Da er boksen i hus.

Fly-fish nevner at han kan binde sjøørretfluer. Vi tar'n på ordet og dermed er fluerullingen i gang.

Skal vi gjøre det slik at fluene dere binder, sendes til oss så samler vi dem i boksen og sender de samlet?

PS: Fluefiske.net må dermed ikke oppfattes som et holdent nettsted, det er ikke noe ser er mer uriktig enn det, men vi har noen kontakter. De bruker vi nå.

Kor fantastisk :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Men folkens, nå må dere binde og bidra med fluer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

:thumbup:

Er imponert!!Veldig bra tiltak!!

Binder desverre ikke fluer selv, å kan derfor bare bidra med dyp sympati.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da er snella i hus.

Da er boksen i hus.

Supert!!! :clapping::clapping:

Jeg skal riktig nok på fluebinnerkurs på torsdag, men jeg tror de ferdige fluene mine er bedre.

Endret av Fly-fish

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

firji: Hvilken størrelse var det på snella? Trenger å vite hvilken spolediameter and so on, slik at Runar på Nfisk kan plukke ut den riktige snella til ditt bruk:-)

For de som ønsker å bidra med sjøørretfluer til den ulykkelige studenten, så kan de sendes til:

Fluefiske.net DA

Åsmarkveien 361

2614 Lillehammer

Mvh. Joakim - Fluefiske.net

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal si...

Grunnen til at jeg henvendte meg til dette forumet var rett og slett for å få utløp for irritasjonen og KANSKJE være så heldig at vedkommende som stjal utstyret mitt leste posten min og fikk dårlig samvittighet.

Det er godt det finnes folk som fatter hvor leit det må være å ikke kunne fiske, utstyr kan alltids erstattes, men opplevelsene man har ute i naturen er det vi alle fisker for.

Tusen hjertelig takk for all support, og ikke minst til dere som tar i et tak for å hjelpe meg.

Dere aner ikke hvor mye dette betydde!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fiskesnakk ønsker også og bidra.

Vi kommer til å sende vår utskremte reporter Foo (Fighter) til Konglungen asap.

http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/32130/79910_s.jpg

I tillegg ønsker vi å sende deg en boks med Fiskesnakks Spesial SØ Jiggys.

Send meg en PM, så sender vi over noen fluer...

Endret av vakdaforfaen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fluer sendes til, for innsamling:

Fluefiske.net

ATT: Backsæther

Åsmarkveien 361

2614 Lillehammer

:clapping: Så Espen traff godt, vakdaforfaen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

:clapping: Så Espen traff godt, vakdaforfaen...

Espen traff godt?

Han på bildet er på samme lag som Espen, han kjemper i krigen mot folk i røde SIMMS jakker og står ute på Konglungen allerede... :biggrin:

Endret av Joakim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

6 fluer produsert siden sisste innlegg...

3 stk Jiggy------> Hvit, Hvit/Orange, Hvit/Oliven

2 stk Tangloppe

1 stk Teppesild Hvit / Gul

Blir sendt i morgen

Trygve

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg sitter her nesten med tårer i øynene.

Tusen takk til alle som bidrar, flueboksen var kanskje ikke noe folk på forumet her ville hoppet i vannet for, men det var nå tross alt det eneste jeg hadde. Jeg ender sikkert opp med finere og flere fluer enn jeg hadde før, hvis jeg møter noen av dere engang skal jeg skrape i studentkassa å spandere en øl :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hei folkens, dette var trist å lese firji....!

og bra gjort av alle med bidrag, jeg er ny og ikke kan så mye om fluefiske og ikke noe om fluebinding da jeg ikke binder dem enda men skal nok bestille noen fluer på et netsted jeg bruker adresert til fluefiske.net som bidrag, håper det kommer til nytte på noen viss

"skitt fiske"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg