Hopp til innhold
Ymze

LPXe RS 9' #7

Recommended Posts

Kim, det hadde kledd deg mye bedre om du hadde lagt deg flat i forhold til dine tidligere innlegg i denne tråden. Innlegget til Robin var ikke pent, "grums" er nok den riktigste betegnelsen. Jeg kjenner Robin som en kjempehyggelig kar, men dette innlegget var direkte ufint og burde aldri vært postet. At du fortsetter å forsvare det og kverulerer etter beste evne, gjør det ikke bedre.

Hvis robin er så hyggelig få du ta det opp med ham.Jeg vet hvorfor Robin ble irritert og skjønner det...det betyr ikke at jeg forsvarer måten han reagerer på....vet ikke om du skjønner forskjellen på å støtte hans reaksjon og hans uttalelse i forbindelse med snørevekta og stanga....men det kan tyde på at du har tungt for det.

:msn-wink:

(må kanskje legge til:hyggelig at du er bekymret for min personlige fremtreden her, men mine egne meninger står jeg for og inrømmer eventuelle feil dersom jeg tråkker i baret.men jeg legger meg ikke flat for å å slikke folk opp etter ryggen.Så enkelt er det.)

Det må da være supert for Ymze og få flere innspill til valg av snøre til stangen sin. Folk her på FF.net har forskjellig bakgrunn og erfaringer for å uttale seg. Det hører ikke hjemme her på at noen personer skal mene at de er de eneste som har rett til å uttale seg!

selvfølgelig . :msn-wink: ..jeg snakker ikke om hvem som har rett til hva ....men i hvilken grad man skal utbasunere slike teorier når folk stiller et enkelt spørsmål.Men jeg forventer ikke at noen som helst av kastenissene skal forstå det..

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hi...

Coastel snøret i #7 mener jeg passer stanga meget bra(9#7), hvis mesteparten av fisket med stanga er overhodekast.

Vektdelen får en "smalere profil" da den kommer i Int/hover, som igjen gjør at den også går bedre i vind. 19 gram veier de snørene jeg har veid i #7.

Når det gjelder spey/underhåndskast med denne stanga synes jeg kanskje 20 gram fordelt på ca 10.6m er perfekt. Liker klump bedre enn hele snører til spey/underhåndskast, men smaken er som baken osv... forøvrig er snøret bra også til dette, men synes klump og glatt skyteline passer meg og mitt fiske bedre.

Det som også spiller inn, er hvor god teknikk du har.

Håper dette er noe mer avklarende enn tidligere svar...

Tommy.

Takker for alle svar. Meget gode innspill.

Fikk mail av guideline. De oppgir Coastal snøret til 17 gram i #7, og 18 gram i #8, klumpvekt, altså.

Hadde jeg stolt på dem, hadde jeg kjøpt #8...

Men etter informasjonen her på forumet hadde jeg valgt #7. :thumbup:

:clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takker for alle svar. Meget gode innspill.

Fikk mail av guideline. De oppgir Coastal snøret til 17 gram i #7, og 18 gram i #8, klumpvekt, altså.

Hadde jeg stolt på dem, hadde jeg kjøpt #8...

Men etter informasjonen her på forumet hadde jeg valgt #7. :thumbup:

:clapping:

Nb nb...

Har nå veid coastel i #7 en gang til på en 100% riktig brevvekt. Vektdelen veide da 18 gram.

BEKLAGER FEILINFORMASJON.

Mvh Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ikke sett en eneste måling av RS-varianten jeg. Har du?

De språkmektige blant oss kan titte her: http://www.eralehti.fi/files/library/attac.../mittaukset.pdf

For de mindre språkmektige:

Lpxe RS 9' #7 ERN: 7,7 (samme verdi med stangringene vendt opp og ned) AA: 65

Lpxe RS 9'6 # 7 ERN: 7,3 (stangringene opp) 7,5 (stangringene ned) AA: 61

Lpxe RS 9' # 8 ERN: 9,0 (stangringene opp) 9,2 (stangringene ned) AA: 68

NB: de målte stengene er 3-delte.

Selv trives jeg med en Loop Multi F/I med clear klump i #7 til en 3-delt 9' #7. Har ikke veid snøret men forstod det slik at det er en smule tyngre enn hva klasseangivelsen skulle tilsi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ok gutta. Bra dere kommer med forslag og erfaringer, men slutt å slenge dritt til hverander please. Dere kjenner hverandre godt nok til å vite at dere er bedre enn det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dere kjenner hverandre godt nok til å vite at dere er bedre enn det

Kanskje vi kjenner hverandre FOR godt :biggrin:

Beklager hvis jeg har tråkka noen på tærne her.Var litt for opptimisstisk og trodde noen av meningene mine kunne bakes inn under temaet og "slå to fluer i en smekk"...men det gikk gæli det.

Utdyper ikke dette mer i fare for å bidra til videre dikusjoner...men det finnes jo pm hvis noen lurer. :msn-wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

I min jobb får jeg huden full hver eneste dag og mine tær er hele og fine.... :biggrin:

(Nei, jeg er ikke parkeringsvakt. Men vil forsvare enhvers rett til å ytre, mene, synse, være på viddene, være annerledes, ta feil etc - uten at man skal ty til store mengder skjellsord eller forsøk på knebling. Content is king, not volume)

Og noen savner nok temperaturen fra den gang doktorn m.fl. ble stengt ute i diskusjonen om Gøran Andersons kastestil.... :clapping:

Kanskje vi kjenner hverandre FOR godt :biggrin:

Beklager hvis jeg har tråkka noen på tærne her.Var litt for opptimisstisk og trodde noen av meningene mine kunne bakes inn under temaet og "slå to fluer i en smekk"...men det gikk gæli det.

Utdyper ikke dette mer i fare for å bidra til videre dikusjoner...men det finnes jo pm hvis noen lurer. :msn-wink:

Endret av Mickey Finn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har hatt en meningsutveksline med Thormill over PM, der det kom fram at han synes jeg karakteriserte han på en uriktig måte i mitt innlegg.

Jeg vil derfor beklage at jeg syntes han burde legge seg flat, og at jeg ser at han ikke har støttet Robin i sine svar i denne tråden.

Resten av kritikken i innlegget står jeg inne for! :biggrin: :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg