Hopp til innhold
thsolbe

Fiske laks for en overkommelig sum?

Recommended Posts

Heihei!:)

Kan noen hjelpe meg litt med valg av fiskeplasser neste år? Alle snakker om Orkla og Gaula, men er det ikke sviiindyrt å fiske der? Mulig det er billig på div campingplasser, men da er det vel snakk om køfiske? Har ikke fiska så mye med fluestang, så hadde vært ok og funnet en plass der det ikke er fullt med folk, og kanskje ikke kun speykast som gjelder!

Stor takk til alle som gidder å tipse meg med gode lakseelver(som helst ligger sør for Tr.heim), og der prisen ikke er skyhøy:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Kan noen hjelpe meg litt med valg av fiskeplasser neste år? Alle snakker om Orkla og Gaula, men er det ikke sviiindyrt å fiske der? Mulig det er billig på div campingplasser, men da er det vel snakk om køfiske? Har ikke fiska så mye med fluestang, så hadde vært ok og funnet en plass der det ikke er fullt med folk, og kanskje ikke kun speykast som gjelder!

Stor takk til alle som gidder å tipse meg med gode lakseelver(som helst ligger sør for Tr.heim), og der prisen ikke er skyhøy:)

Jeg hadde årskort i Gaula i fjor til ca 800 kroner..... :-)... Den som leter finner....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Glem sør for Tr.heim. Reis lenger nord. Der er det billig, fortsatt overkommelig med folk, og ikke minst, fisk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Et alternativ er å kikke på orklaguiden.no. Der kan du bestille fiske online på ganske mange vald i øvre Orkla. Døgnkortpriser ligger på 200-400 kr. Valdene blir presentert med bilder og en ganske god beskrivelse. Det er begrensa kortsalg på alle, så det blir ikke altfor tett med folk her. Du kan til enhver tid se hvor mange kort som er solgt på de ulike valdene. En del av valdene krever nok speykasting, men ikke alle. En ting du kan gjøre er å kikke gjennom infoen på de ulike valdene og merke deg ut en håndfull som du synes virker ok. Så tar du en telefon eller sender en epost til Karl O. Mærk som drifter nettsiden. Han kan fortelle hvordan fluekasteforholdene er på de ulike strekkene. Det varierer fra år til år hvor tidlig fisken kommer opp i øvre del, men fra St. Hans bør det være sikkert.

Lykke til!

Simbad

Del dette innlegget

Lenke til innlegg