Hopp til innhold
thsolbe

Trenger hjelp til valg av snelle

Recommended Posts

Har kjøpt meg en G.Loomis GL3 9'9" #5 og trenger en snelle og snøre til denne.

Er det noen her som kan komme med tips om hva jeg bør kjøpe?

Noen som vet om nettbutikker med tilbud på Loop eller G.Loomis?

Bør jeg kjøpe #4-5 eller #5-6? Hva med Vision XLA? noen med erfaring med denne?

Har fisket hele sensongen etter ørret med en fenwick nighthawk #8, så det skal bli spennende å teste nye stanga til våren:)

Er som dere sikkert skjønner ganske fersk i dette med flueutstyr, så jeg takker til alle som gidder å hjelpe meg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hei

Vision XLA er ei veldig bra snelle og til den prisen er det vel ikke noe å lure på!!!

http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdi...aspx?plid=47522

Jeg har selv XLA i 7-8 og har brukt denne et par sesonger. Jeg er veldig fornøyd, og snellen blir behandlet til dels uforsiktig og den har blitt testet på stor fisk flere ganger. ( selvfølgelig mistet de største :thumbup: ) Bremsen er jevn og god. Jeg har måttet skifte enhveislageret 1 gang pga mye bruki saltvann og at jeg aldri skyller den etter bruk :) Dette kostet et par hundre kroner.

Jeg kjøpte også en XLA i klasse 4-5 som er hovedsnellen min etter ørret. Denne har jeg brukt i ca 1 år og er meget fornøyd med den også. Jeg har hørt at XLA har kommet i to utgaver, og at snellen jeg har i 4-5 er 1. utgave. Den har en litt annen oppbygning enn den store.

Konklusjonen er at jeg er veldig fornøyd og hadde gjerne kjøpt samme snellen igjen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hadde det vært meg, ville jeg lagt mest vekt på snørevalg. Så lenge du primært soser rundt i ferskvann er snella bare lagringsplass til snøre. Hvilket snøre som passer stanga, din fiske- og kastestil kan jeg dessverre ikke hjelpe med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hallo.

Med en #5er stang kan du bruke både 4/5 snella og 5/6.

Spørs litt på hvor du skal fiske og hva du forventer å få på kroken.

Jeg kan ikke komme på noen bedre sneller enn Waterworks eller Danielsson hva pris og kvalitet angår.

Ellers på snørefronten, så har vel de fleste best nytte av en helt ordinær WF line.

Her vil jeg trekke fram Scientific Anglers Air Cell, som et rimelig, solid og lettkastet snøre. Faktisk helt uslåelig!

Scientific har selvfølgelig også dyrere mer spesialiserte liner om du vil ha dette.

GPX, Trout, Ultra 4 er her klare favoritter hos meg.

Lykke til!

Endret av san miguel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg