Hopp til innhold
Mickey Finn

TCX anyone?

Recommended Posts

Noen som har hatt gleden (?) av å teste Sage TCX?

Like vakker som forgjengeren? Like hissig? Like presis?

Hit me.

Bruk gjerne TCR som referansestang. Gjerne #6-ern.

Mickey Finn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hei

Har følt, kjent på og sett stanga. En veldig rask stang, minst like rask som TCR og kanskje hakket vassere. Dette var en 9ft.#5.

Når det gjelder utseende........... HVA I H.. VAR DET DESIGNEREN TENKTE PÅ?

Det er den mest forferdelige grønnfargen jeg har sett på ei fluestang. Har omtrent samme farge som magesyre, og likeledes stangtuben...... DEN ER GRESSGRØNN. Eller en mellomting av chartreuse og highlander grønn. Men for all del. Smaken er som baken, og den er delt.

esch-tjok :scared:

Endret av esch-tjok

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har vippet ganske lidt med den (model 691-4), med en klump jeg ikke kender (fik oplyst at vægten var 15g).

Jeg følte den som knap så stiv i bunddelen som tcr`en i samme klasse. Mit umiddelbare indtryk var positivt (jeg er fisker ikke Caster).

Af udseende er den efter min mening grim som arvesynden :msn-wink:

Mvh.

/T

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kastet de nede på Nordisk i #5 og 6 som jeg mener er #6 og 7 :closedeyes: . Flott farge, og jeg synes de er noe snillere enn forgjengeren. Ikke så myk topp, og litt dypere? Jeg kunne ikke si noe om det gikke lengre, da må det nok noen skikkelige nisser til :msn-wink: . For meg kastet den best med svært korte slag (som med Hardy TE), og jeg hadde trøbbel med å lade den skikkelig. Alikevel svært lettkastet, og jeg tror nok dette er en bra fiskestang (også).

Svært vakker farge som skiller seg ut fra andre, men det er jo self ikke noe Hardy :biggrin: .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Gamle tråder blir som nye.. Kort innpå om TCX. Tohånds, nærmere bestemt 15 foteren.

Det landet en sånn her i går, helt ny, grønn og fin. Nå... skal laksefisket tas opp igjen.

Men det er ti år siden sist jeg fisket laks, da brukte jeg en GLX 15 fot. Den er for lengst solgt, men det jeg lurer på er hva jeg kan forvente meg av den nye stanga i forhold til den gamle GLXn - hvis dere skjønner.. Jeg syns den virker litt dypere og kanskje noe mer moderne, men faktisk ikke så ulik heller. Nå skal det sies at jeg kun har viftet med denne TCXn ute på verandaen, men men vifting og synsing er viktige deler av livet.. Jadda.

Jo, så syns jeg aldri håndtaket på GLXn var noe særlig, men den typen som står på TCX og Z-Axis liker jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har kastet litt med TCX 14'#9 da jeg lette etter en erstatning for min Stinger GLX, og etter min smak ble den for rask og "brutal". Mitt valg falt heller på en Z-Axis som er mer en stang etter min smak, som ligger nærmere Stingeren i aksjon og stivhet. Men, dette handler selvfølgelig mest om smak og behag, jeg vet det er mange som er storfornøyde med TCXen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har lest nesten utelukkende positivt om TCXn, men jeg ser helt klart at Z-Axis kanskje er mer "normalstiv" om man kan kalle den det, ja folk skjønner hva jeg mener.. Men i tester og omtaler har det bl.a blitt sagt at den ikke kan sammenlignes med TCR og at den var overraskende folkelig, til å være TCRns etterfølger.

Da tenker jeg at jeg sitter med ei stang som er fin til 120-140 kubbik, litt motvind og vade til magen. Skal bli spennende og prøve. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

TCX og Stinger GLX er to helt ulike stenger etter min mening og det gjør det meget vanskelig å sammenligne. Begge er kjappe men krafte hentes litt forskjellig slik jeg erfarer. Personlig har ikke jeg klart å like GLX'en TCX derimot likte jeg fra dag en...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vet ikke men tror du har rett, kompisen har den og den er ganske bløt i toppen, men allikevel mye kraft i øvre deler... TCX'en er jevnere helt ned slik jeg opplevde GLX'en men som sagt har jeg ikje stemmerett siden jeg kun har kastet veldig lite med den!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg