Hopp til innhold
thomasb

Valg av line på Redington-stang

Recommended Posts

Har en Redington Wayfarer #5 5-delt. som jeg tenkte å kjøpe ny snelle om line til. Så jeg lurer på om noen har noen anbefalinger til denne stanga.

hvilken type line jeg skal velge vet jeg altså ikke.

Bruksområde er i rennende elv og mindre innsjøer. Kommer nok for det meste til å fiske tørt, men også noe vått.

Har planer om å kjøpe en 7#, så kommer til å bli kaste mest mindre/lette fluer med stanga.

Er også ganske fersk innen fluefiske, men har fisket en del i år.

Håper på svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hei.

Hvis stangen din er i klasse 5,ville jeg kjøpt ett snøre i samme klasse.

Vil vel tro at ett Wf snøre i flyt vil passe for ditt bruk.

Det med klasse på snøret kan være litt vanskelig å få til og passe med stangen og din kastestil.

Så har du mulighet å ta med stanga til forhandler og prøve ett par snører kan det være lurt.

Kjenner forøvrig ikke til din stang og hva som passer best til den.

Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Heisann

Har hatt ei sånn stang, når det gjelder snøre så har jeg brukt et wf #5 SA Mastery GPX og det har fungert fint.

Mvh

Tony

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er litt avhengig av hva du liker, lange klumper, korte klumper osv. SA GPX er et veldig godt alround snøre som duger til det meste. Skal du fiske mest tørt egner det seg kanskje best med et presentasjonssnøre, f.eks. Teeny la fontaine WF5F. Bruker La Fontaine snøret selv på min #5, og er meget fornøyd. Snøret har en forholdsvis lang klump (ca 15m) som presenterer fluene veldig pent.

Vet at det er mange som er veldig fornøyd med Snowbee XS også. Både på XS og GPX får du mye snøre for pengene. XS har en tanke kortere klump enn GPX, og tynnere runningline.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei, hvor gammel er Wayfareren din? Jeg har en gammel modell (8,6 fot, klasse 5) og synes den fungerer bedre med WF-snører som ikke er "for tunge" for klassen sin (f.eks. SA GPX som i #5 egentlig vel er "#5,5"). Synes Wayfareren ikke taklet den så godt, mens en eldgammel Hardy Dry i #5 fungerte meget bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei, hvor gammel er Wayfareren din? Jeg har en gammel modell (8,6 fot, klasse 5) og synes den fungerer bedre med WF-snører som ikke er "for tunge" for klassen sin (f.eks. SA GPX som i #5 egentlig vel er "#5,5"). Synes Wayfareren ikke taklet den så godt, mens en eldgammel Hardy Dry i #5 fungerte meget bra.

er ikke helt sikker på hvor gammel den er, fordi jeg har kjøpt den billig brukt. men den var nesten ikke brukt og jeg tror den max er et par år gammel..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg