Hopp til innhold
Poacher

Polarflua DVD 2008

Recommended Posts

Hadde det vært en scene på traileren hcor en stor laks ble satt ut hadde jeg kanskje sett den :msn-wink: . Dette er ikke for å skape skår i gleden over flott fiske og fiskere, men det hadde vært kjekt med en balanse mellom C&R og C&K. Jeg synes det kan være en balanse begge veier, og slik det er nå framstår det ut fra traileren som en ren C&K film som viser stor glede over C&K, ikke nødvendigvis fisket?

Og igjen, dette handler ikke om fiskere forholder seg til regler og hvor store kvoter er osv, men hvilke budskap og holdninger vi ønsker å fremme :scared: .

Men overbevis meg gjerne om jeg tar feil (det har skjedd før, tror det var en gang i 79 :msn-wink: ).

Hilsen ikke-gledesdreper-siden-de-som-ser-denne-nok-ikke-bryr-seg-om-dette!

Hvis du er opptatt av å ikke skape skår i gleden, anbefaler jeg å ta innvendingene i en egen tråd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Joda, Polarflua leverer varene i år også :clapping:.

Eneste; savner innslag fra elvene lengst nord i landet, som det har vært litt av foregående år.

Men det har sikkert sin forklaring . . .

Det er bare å beklage at vi ikke har med film fra våre elver lengst nord.

Vi har vært i Alta, film er tatt, men ikke av våre kamera, så det lyktes ikke å få materialet til produksjonen av filmen.

Tana har vi også fisket i, men der var det ikke noe å filme.

Vi har også besøkt Reisa, men her var det uten kamera.

Vi har problemer med at noen fisker alene og klarer ikke å filme og kjøre fisk samtidig, samt at vi bare er noen

få som er flinke å ta med kamera langs elvene vi fisker i.

Men neste år om det blir laks og film fra oss, så lover vi å få med film fra våre perler lengst nord i landet

POACHER

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg regner med at denne filmen er fra elver nordpå. Er det lov å spørre hvilke elver?

Noen kompiser og jeg planlegger en tur nordpå neste sesong, så denne filmen virker som god inspirasjon.

Inge

Filmen er fra Målselva og Alta, bare ta kontakt så skal du få tips.

MVH Poacher

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

POLarflua DVD på POLet, selges den under disk eller? :msn-wink:

HE HE

Nei, men jeg jobber der og har filmer på "bakrommet" for de som er intr.

MVH Stig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er bare å beklage at vi ikke har med film fra våre elver lengst nord.

Vi har vært i Alta, film er tatt, men ikke av våre kamera, så det lyktes ikke å få materialet til produksjonen av filmen.

Tana har vi også fisket i, men der var det ikke noe å filme.

Vi har også besøkt Reisa, men her var det uten kamera.

Vi har problemer med at noen fisker alene og klarer ikke å filme og kjøre fisk samtidig, samt at vi bare er noen

få som er flinke å ta med kamera langs elvene vi fisker i.

Men neste år om det blir laks og film fra oss, så lover vi å få med film fra våre perler lengst nord i landet

POACHER

Hepp, hepp. Ser fram til å utvide samlinga med Polarflua-filmer neste år :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis du er opptatt av å ikke skape skår i gleden, anbefaler jeg å ta innvendingene i en egen tråd.

Aha, i denne tråden er det bare plass for jubel og ovasjoner? Tja, fint med gratis reklameplass hvor det ikke er lov å si noe negativt :msn-wink: .

I alle fall fint å se at 2008 var en god sesong og at mange hadde et bra fiske :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg mottok filmen i går, så den i går (natt). Omtale kommer. :biggrin: Må bare se vadeoverelvaruggen-scena et par ganger til først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Aha, i denne tråden er det bare plass for jubel og ovasjoner? Tja, fint med gratis reklameplass hvor det ikke er lov å si noe negativt :msn-wink: .

I alle fall fint å se at 2008 var en god sesong og at mange hadde et bra fiske :biggrin:

Hva er det med deg? Har du spist rusten spiker eller hva som værre er, mavesår?

Ikke har du tatt deg bryet med å se filmen ( etter ditt eget utsagn), men klage for at dette ikke er en fiskesmeiker film gjør du. Greit at du er opptatt av C&R, men la nå oss andre "primitive" få se litt "bonking" av laks til litt avveksling fra all smeikinga. Tror ikke disse gutta bak Polarflua tjener så fett på dette, mest trolig går det meste bort i produksjonskostnader og porto. Om det skulle bli litt igjen, så det kan kjøpes noen dråper de kan styrke seg på i planleggingen av neste års filmproduksjon.

Ta heller kontakt med Polarflua, de gir deg sikkert noen råd om hvordan du skal produsere og selge din egen produksjon om fiskesmeiking. Salget går nok strykende, spesielt om du markedsfører det her på FF.net God bedring :)

Endret av Nobody

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg mottok filmen i går, så den i går (natt). Omtale kommer. :biggrin: Må bare se vadeoverelvaruggen-scena et par ganger til først.

Kan love at den vadinga va heilt i grenseland førr ka æ kunne tåle. Men med kompisen på andre sia, med stooor laks på, så måtte æ berre vade over.Både æ og kompisen veie ca.96/97 kg. Ett par kilo mindre, så veit æ ikkje om det hadde gått bra.

Til Fly-Alf.

Det e ikkje nokka gullgruve å gji ut film, men det e jævla artig.

Når det gjeld CR/CK ,så kan æ si det at de laksan vi hadde i båten va 1 pr.fisker.(to på en av oss). Vi va langt ifra å ta døgnkvota.

Kan vel være fordi feiringa av de laksan vi fikk, tok litt av.....

mvh JOS :biggrin: :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ikke har du tatt deg bryet med å se filmen ( etter ditt eget utsagn), men klage for at dette ikke er en fiskesmeiker film gjør du.

Hadde det vært en scene på traileren hvor en stor laks ble satt ut hadde jeg kanskje sett den :msn-wink:

Ta heller kontakt med Polarflua, de gir deg sikkert noen råd om hvordan du skal produsere og selge din egen produksjon om fiskesmeiking. Salget går nok strykende, spesielt om du markedsfører det her på FF.net God bedring :)

Til Fly-Alf.

Det e ikkje nokka gullgruve å gji ut film, men det e jævla artig.

Når det gjeld CR/CK ,så kan æ si det at de laksan vi hadde i båten va 1 pr.fisker.(to på en av oss). Vi va langt ifra å ta døgnkvota.

Kan vel være fordi feiringa av de laksan vi fikk, tok litt av.....

mvh JOS :biggrin::biggrin:

Nå er det en liten stund siden jeg snakke med noen på Polarflua, men de har jo etter hvert kompetanse på både storlaksefiske og annet. Når det gjlelder finansene i dette vet jeg fra andre filmprosjekter at det neppe er noen som tjener store penger, spesiellt når en tar hensyn til hvor mye tid som går med. Det er mer snakk om idealisme og dokumentering av "galskapen" :thumbup: , og selvfølgelig skarer av lakse-gruopies :biggrin: .

Og jeg gjentar meg gjerne; Og igjen, dette handler ikke om fiskere forholder seg til regler og hvor store kvoter er osv, men hvilke budskap og holdninger vi ønsker å fremme :unsure: . Dette er en debatt som neppe kommer hverken første eller siste gang ifbm med publisering av både ren C&R og ren C&K. Da må begge sider tåle litt pepper, eller hva? Så lenge en publiserer noe har man kanskje et ørlite ansvar.

Men jeg hører gjerne om de flotte scenene hvor det settes ut igjen storlaks som jeg går glipp av... Fiskegleden har jeg allerede forstått.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg