Hopp til innhold
Fiskern35

Forsøkt jaget bort fra fiskeplass på Snarøya

Recommended Posts

Gratulere. Dette viser at det nytter å stå på for saker man brenner for og vet man har rett i.. Saken kan også være en vekker for dem som skal påse at allemannsretten ikke knebles av grupper eller privatpersoner.

Friluftsfjorden!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Ser ikke noen sak på den linken, kun en side man kan søke i saker på. Hvis du poster saksnummer så kan vi sikkert ta en titt på det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

11/24740. Marit Bakkerud er saksbehandler. Skulle kommet svar i midten av februar, så jeg får ringe og purre :-)

Endret av Fiskern35

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hei nå har jeg lest ale innleggene her og ble litt nysgjerrig på om det skjer noe mere.

ble brått slutt på innleggene her i februar he he.

noen som veit noe mere om hvordan saken går eller endte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det hadde fått fart på saken hvis dere som kjenner til problemet og bor i området hadde sendt en mail til saksbehandlerne i kommunen. Adressen kan dere sikkert få av Fiskern 35. Det tar noen minutter og har større virkning enn man tror.

Friluftsfjorden!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei! Dette er litt off-topic, men legger ut denne saken her.

Natt til 5. august hadde jeg innbrudd i bilen min. Nesten alt sjøørettutstyret mitt og en Ipod touch (sønnen min gråter) er stjålet.

Noe av de som er borte er:

-G`Loomis Native Run 11 fot klasse 8

-G`Loomis Native Run 96 fot klasse 7

-G`Loomis Whisper creek klasse 5

-Vision XLA Antireverse fluesnelle i sølv, klasse 8

-Vision XLA fluesnelle i gull/kobber, klasse 5

-Hardy Zane No 0

-Waterworks Lamson Litespeed Hard Alox (den første versjonen), klasse 6-7

-2 stk Loop Evotec fluesneller

-Boks med et par hundre tubefluer

-Flere andre fluebokser av typen Guideline med tubefluer til laks og sjøfluer

og mye annet, blant annet en Rapala stolsekk.

-Pool 12 skulderveske med 2 rom til fluebokser, samt en lomme med foam hvor det er oppbevart mye fluer til bruk i sjøen.

Hvis noen her kommer over noe slikt, så setter jeg veldig pris på å bli kontaktet på tlf: 40 04 30 50

Utbetaler en klekkelig finnerlønn for opplysninger som bidrar til at fiskeutstyret mitt kommer på plass!!

Hilsen Nils

Endret av Fiskern35

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det hadde fått fart på saken hvis dere som kjenner til problemet og bor i området hadde sendt en mail til saksbehandlerne i kommunen. Adressen kan dere sikkert få av Fiskern 35. Det tar noen minutter og har større virkning enn man tror.

Friluftsfjorden!

For de som vil sende mail. Saksbehandler er Marit Bakkerud.

E-post: MARBAK@baerum.kommune.no ArkivsakID: 11/24740

Det første brevet mitt ble sendt den 11/10-11.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fisket der mye de siste årene uten å fått noe tilsnakk. Til og med snakket med han som har hagegrensen ned mot odden. meget interessert i at vi fikk sø der:) Men det er ikke poenget. Poenget er at det har blitt satt opp gjerder som hindrer fri ferdsel i strandsonen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er ikke så mye å bidra med, bortsett fra at man kan melde inn liknende saker selv. Bare ta bilder, og maile inn til byggesaksavdelingen i kommunen man bor i. Håper det blir meldt inn flere saker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er ikke så mye å bidra med, bortsett fra at man kan melde inn liknende saker selv. Bare ta bilder, og maile inn til byggesaksavdelingen i kommunen man bor i. Håper det blir meldt inn flere saker!

Jeg tok en ny telefon i dag. Saksbehandler på ferie. Får mase litt neste uke.

Snakket med annen saksbehandler, og spurte om hvorfor dette tok så lang tid. Fikk da til svar at kommunen har begrensede ressurser i slike saker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er utrolig synd at slike enkle saker bare blir trenert med byråkratisk kasteball og usaklige utsettelser som ferie, bortreist, nye råd... Her tar en borger et borgertak i 4-5 år UTEN å få kommet til bunn i saken, selv fienden har blitt vennelig interessert i SØ'en utpå oddene.

Det gjerdet består til byråkratiet faller!

Uansett vil jeg bare få rette en stor takk til fiskern som tok tak i dette og fortsatte den umulige kampen de fleste andre knapt unner en annen tanke en sitt eget sinne. Du vant kanskje ikke over gjerdet, men min respekt tok du i bøtter og spann...en smule påvirkning fikk nok grunneieren også:-)

Skit(t) fiske, fiskern...

Mvh

Stein Runo

Østfold

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bare et innspill, vi er jo på vei inn i en valgkamp. For å få omtale for saken, kunne det ha vært interessant å ta kontakt med representanter for de partiene som er opptatt av dette?

Ser to mulige vinklinger på dette:

1. Byråkratiet ødelegger "mannen i gatens" rettsoppfatning. Denne tråden ble startet i 2008. Vi er nå 5 år senere. Helt vanvittig. Er vel de på høyresiden som er opptatt av dette

2) Strandsonen er ikke for alle. Er vel de på venstresiden som er opptatt av dette.

Bare en tanke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei.

Bra og tragisk tråd.

Fint at noen tar tak i dette. Synd at det drar ut i byråkratiet.

Deler en opplevelse til en fiskekamerat fra fjorden.

Fin humor, og så får vi høre hvordan noen hytteeiere også kan ha det i fjorden.

http://baardspetiter.nablogg.no/?p=680

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fisker 35: Tar av meg hatten for ditt engasjement!! Synd det skal ta så lang tid for rettferdighet.

Vurderer selv å lage en sak i fra Ulvøya i Oslo, der en beboer har gjerdet inn huset sitt. Gjerdet går faktisk noen meter ut i vannet, støpt fast i en diger betongkloss på bunnen. Ikke nok med det, beboer har i tillegg kjørt på med en slags tjære på både gjerde og alt annet en kan støtte seg til. Ikke særlig ok å få på hverken hender eller klær. Beboer har gjerde på begge sider av sin tomt helt ned til vannet, og i mellom der en diger brygge. Egentlig fristet til å klippe store huller i gjerde, for jeg anslår sjansen for at kommune etc ikke er til nevneverdig hjelp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg