Hopp til innhold
Kjetil Bjørklid

Ny stang. Hva med Partridge?

Recommended Posts

Min gamle 12,6 begynner å bli litt slarkete, og jeg er i markedet for noe nytt. (Tullball, - selvsagt er ikke stanga slarkete! Men jeg HAR lyst på noe nytt...!!) Har bare sett - ikke prøvd - ei stang fra engelske Partridge som så litt snasen ut. For ikke å snakke om snella fra samme! Noen som har prøvd remediene?? Er dette noe man bør legge vantene på??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Min gamle 12,6 begynner å bli litt slarkete, og jeg er i markedet for noe nytt. (Tullball, - selvsagt er ikke stanga slarkete! Men jeg HAR lyst på noe nytt...!!) Har bare sett - ikke prøvd - ei stang fra engelske Partridge som så litt snasen ut. For ikke å snakke om snella fra samme! Noen som har prøvd remediene?? Er dette noe man bør legge vantene på??

Jeg har et par Partridgestenger og er kjempefornøyd med de. De er riktignok litt lenger enn 12 foteren din. Det er Ian Gordon som står bak utviklingen av disse stengene. For meg passer de suverent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tør du gi deg ut på en sammenligning med andre stenger hva angår aksjon? Er de "sære" på snørevalg? Tror det var nettopp Ian Gordon design jeg så, og likte "looken". Og snella var jo NESTEN i samme divisjon som min kjære Angel... (Nuvel, - en ørliten overdrivelse!!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tør du gi deg ut på en sammenligning med andre stenger hva angår aksjon? Er de "sære" på snørevalg? Tror det var nettopp Ian Gordon design jeg så, og likte "looken". Og snella var jo NESTEN i samme divisjon som min kjære Angel... (Nuvel, - en ørliten overdrivelse!!)

Kan kanskje sammenlignes litt med Loop Opti. Den er mykere enn Loomis GLX. Jeg har typen medium rask.

Jo mere trøkk du legger på jo hissigere blir stanga. Du klarer ikke få stanga til å kollapse. Dette sa også Steiner Skogmo. Toppen er stabil - den gynger ikke som ved enkelte andre stenger. Den slår over og bråstopper. Dette gjør også at du får trangere snørebukt.

Var på kastekurs med Knut Syrstad i vår og det han sa var at skal du ha en stang som er suveren til langline og til klump så er dette stanga. Han brukte da min 16 foter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jammen Roli, Opti 15 foteren er jo ekstremt blaut i tuppen.

Hvor selges disse partridge stengene?

har du 15 foter også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

har du 15 foter også?

:biggrin:

Ikke så blaut.

de forhandles av Mustad.

http://www.mustad.no/norge/www/htm/indexproducts.htm

Gå på Partridgetsenger del 2.pdf og der finner du de fra 12 og opp til 18 føtter.

Jeg har 16 fot og 18 fot.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jo Roli, Loop Opti 15 fot er en ubrukelig stang til annet enn små vippebevegelser og flyteline med 8 meter fortom, hvem passer den best til da? Gøran!

Takk for opplysning om Partridge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jo Roli, Loop Opti 15 fot er en ubrukelig stang til annet enn små vippebevegelser og flyteline med 8 meter fortom, hvem passer den best til da? Gøran!

Takk for opplysning om Partridge.

Prøv den du........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

har du 15 foter også?

Sport1 Oslo sentrum har fleire av modellene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Burde jo egentlig skjønt det; å få vurderinger av ei spesiell stang medfører rimelig mye pes om preferanser. Gjerne i forhold til egen teknikk/kastebegavelse..! Har opplevd å prøve stenger som er opplest og vedtatt som "kastemaskiner", og funnet dem fullstendig ubrukelige!! Selvsagt begrunnet i egen svært mangelfull kasteteknikk. Hjemmelaget spey-teknikk høver dårlig til superraske superstenger...

Det roli sier om stanga som "altetende" i forhold til både langline og klump gjør meg imidlertid bare enda mer nyskjerrig på Partridgen. Så om noen der ute skulle få prøvekastet 12, 13 eller 14 foteren hadde det vært fint med ei tilbakemelding.

Og den snella deres tror jeg jaggu jeg tar sjansen på å bestille uansett...!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Burde jo egentlig skjønt det; å få vurderinger av ei spesiell stang medfører rimelig mye pes om preferanser. Gjerne i forhold til egen teknikk/kastebegavelse..! Har opplevd å prøve stenger som er opplest og vedtatt som "kastemaskiner", og funnet dem fullstendig ubrukelige!! Selvsagt begrunnet i egen svært mangelfull kasteteknikk. Hjemmelaget spey-teknikk høver dårlig til superraske superstenger...

Det roli sier om stanga som "altetende" i forhold til både langline og klump gjør meg imidlertid bare enda mer nyskjerrig på Partridgen. Så om noen der ute skulle få prøvekastet 12, 13 eller 14 foteren hadde det vært fint med ei tilbakemelding.

Og den snella deres tror jeg jaggu jeg tar sjansen på å bestille uansett...!!

Du får ikke prøvd den oppe hos deg da? Som du sier - det er ikke lett å bli klok på beskrivelsene her. den må prøves av deg. Lykke til :msn-wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg