Hopp til innhold
jbk

Status Repparfjord?

Recommended Posts

Noen som vet vannføring og status så langt i Repparfjordelva og Stabburselva?

Tar gärna lite info också.

Ska dit om ett par veckor :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Masse vann,og MASSE fisk.. bortimot rekordåpning i repparfjord.. tatt fisk på 16 og 18kg allerede.. og en drøss over 10kg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Masse vann,og MASSE fisk.. bortimot rekordåpning i repparfjord.. tatt fisk på 16 og 18kg allerede.. og en drøss over 10kg.

Härligt :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette la jo en dempning på forventningene for neste uke :thumbup:

Jeg som bare har forberedt meg på enhåndsfiske... Bør kanskje sjekke over tohåndsen også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette la jo en dempning på forventningene for neste uke :thumbup:

Jeg som bare har forberedt meg på enhåndsfiske... Bør kanskje sjekke over tohåndsen også!

Det som kan legge en demper er at de har økt prisene mye og redusert antall døgnkort vesentlig for oss "utlendinger". Blir ikke like lett å slippe til i framtida.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

JA, det er helt utrolig! Ikke noen bombe nå som samene har tatt over styringa! Trenger jeg forresten pass for å komme inn til Skaidi nå? Er det tollstasjon på Sennalandet? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fikk svar på skjellprøven av persfisken min på 20,3kg,den var 10 år gammel og var på elva for første gang. 4 år i sjøen :-)

Ikkje ofte yngel er i elva 6 år før den velger å smoltifisere, skjer oftere i elver med lav temp men det er det jo der. Gikk sikkert ut som veldig stor smolt og var godt rustet til et liv i havet og kunne spise større bytte dyr tidligere.

Grattis med fantastisk fisk, tøft att det var en førstegangs gyter. :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ikkje ofte yngel er i elva 6 år før den velger å smoltifisere, skjer oftere i elver med lav temp men det er det jo der. Gikk sikkert ut som veldig stor smolt og var godt rustet til et liv i havet og kunne spise større bytte dyr tidligere.

Grattis med fantastisk fisk, tøft att det var en førstegangs gyter. :biggrin:

Det er ikke så sjeldent som mange tror. Er en del fisk som velger å bli i elva for å gyte. Disse blir ikke større enn 100g? Såkaldte "sneaky fuckers". De kan bli helt opp til 10 år før de forlater elva.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er ikke så sjeldent som mange tror. Er en del fisk som velger å bli i elva for å gyte. Disse blir ikke større enn 100g? Såkaldte "sneaky fuckers". De kan bli helt opp til 10 år før de forlater elva.

Dette er vel stort sett hannfisk ? Også kalt "parr" ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette er vel stort sett hannfisk ? Også kalt "parr" ?

Ja, bare hannfisk; men ikke kalt parr. Alle lakser kaller man parr för smoltifiseringen.

Det er typisk at störste eksemplarer er förstegangsgytere. Flergangsgytere har det vanskelig a utligne vekttapet under elveoppholdet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fikk svar på skjellprøven av persfisken min på 20,3kg,den var 10 år gammel og var på elva for første gang. 4 år i sjøen :-)

Tok du den i Reppafjordelva? Hva er rekorden i den elva egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja, bare hannfisk; men ikke kalt parr. Alle lakser kaller man parr för smoltifiseringen.

Det er typisk at störste eksemplarer er förstegangsgytere. Flergangsgytere har det vanskelig a utligne vekttapet under elveoppholdet.

Da har jeg lært noe nytt idag. Har alltid trodd at de virkelig store laksene ofte var annen- eller tredjegangs gytere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tok du den i Reppafjordelva? Hva er rekorden i den elva egentlig?

Tok den i r.fjordelva,ja! Offisiell rekord er 23,5kg,men vet om fisk tatt på 31 kg under usportslig fiske like etter krigen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg