Hopp til innhold
André Brun

2,1 kg og 2,0 kg på tørt i dag :-)

Recommended Posts

Om det er gullhår i ræva eller hva, så fikk jeg i hvert fall to ørreter på tørt i dag som begge var over 2-kilosgrensa. :biggrin: 2,1 kg og 2,0 kg (begge ørlitt større enn det, da :)).

Men det spesielle i dag, var at jeg fikk dem begge to på under en halvtime :scared:

Sånn skjer jo bare ikke til hverdags.

Gikk og speidet langs elva i rolig takt i dag, men ikke noe action. Så rundt neste sving ser jeg plutselig at det står to fisker og plaskvaker på klekkende vårfluer. Og da mener jeg plaskvak - slik stor ørret tar vårfluer. Og disse flytta mye vann, for å si det sånn :biggrin: Bestemmer meg for å prøve på den nederste først. Den står på 30 cm vanndybde og kaster seg etter lyse vårfluer. Tenk deg synet :biggrin:

Hærlig dag :biggrin: Og begge fiskene svømmer selvsagt fortsatt friske og fine rundt i elva. :thumbup:

AndreBrun_150608_3297.jpg

AndreBrun_150608_3291.jpg

AndreBrun_150608_3317.jpg

AndreBrun_150608_3304.jpg

AndreBrun_150608_3309.jpg

Endret av André Brun

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Gullhår i ræva.

Det heter ikke det så lenge du vet hva du driver med. :clapping:

Dritbra Andre.

Nydelig elv.

Nydelige fisker,og utrolig bra at de fremdeles svømmer i elva. :biggrin:

Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Gratulerer med storfisk :clapping: Også to stykk på halvtimen a gitt :scared: Den kulpen i elva så kjent ut.. Men sikkert flere hundre elver som ser slik ut.. Gratulerer :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nydelig fangst. Selv har jeg kastet, kastet, kastet på vakende røye hele helga uten hell...

Elva ser nydelig ut. Den skulle jeg gjerne sett. Gratulerer! :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nyyyydelig fangst! Skulle ikke nekta de der å bite på flua :msn-wink: Etter å ha stått hele helga å kasta på vakende røye og ørret kjenner jeg ett lite stikk av misunnelse, men GRATULERER :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kanon fisker - gratulerer. Vel fortjent! Jammen bra at de fikk leve videre :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fantastisk.

Det er slike bilder som inspirerer til å ta bare ett kast til... Gå litt lenger. Kikke litt nærmere på kartet.

Kjøre noen mil ekstra. Ta noen dager ubetalt ferie ekstra..

Flott at du deler, litt stygt gjort og, men mest positivt :nono: :thumbup:

Endret av fjellfanten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fantastisk.

Det er slike bilder som inspirerer til å ta bare ett kast til... Gå litt lenger. Kikke litt nærmere på kartet.

Kjøre noen mil ekstra. Ta noen dager ubetalt ferie ekstra..

Flott at du deler, litt stygt gjort og, men mest positivt :nono::thumbup:

Her trenger du ikke gå langt:)

Flotte fisker, får håpe de overlever sommern! og at de setter ut nye store fisker i høst også ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Her trenger du ikke gå langt:)

Flotte fisker, får håpe de overlever sommern! og at de setter ut nye store fisker i høst også ;)

Du er tydeligvis en av de som veit hvor de er tatt.. Vi andre ledes til å tro at denne ligger laaaangt inn i skogen, over tre høydedrag og gjennom portalen.. :biggrin:

Endret av fjellfanten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette er jo heeelt sykt i Norge! 2stk over 2kg på en halvtime :blink:

Jeg vet også hvor elva er: det er jo abborbekken i østfold, eller vestfold.. Mye fin fisk der :msn-wink:

Grattis med fin fangst!

Endret av Fiskekongen1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Andrè du som er fra gjøvik etter hva jeg har skjønt, har du noen gang fisket i den elva som renner igjennom skreia "sentrum" bodde der i 2 år men hadde aldri tid til og prøve den ut...

-Kai

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Andrè du som er fra gjøvik etter hva jeg har skjønt, har du noen gang fisket i den elva som renner igjennom skreia "sentrum" bodde der i 2 år men hadde aldri tid til og prøve den ut...

-Kai

Hei ser du spør Andrè Brun her, men jeg tillater meg å svare. Elva du mener er lenaelva. Den ble voldtatt i mange år gjennom utslipp fra div bønder, men fiskeforeningen har gjort en knall jobb, så elva er bra nå, og den blir enda bedre for hvert år som går :thumbup: Dessverre er det ikke noen fin tørrflueelv. Det som gjelder i denne elva er sinktip og streamer, eller mark/rapala(men er det i det hele tatt akuelt? :blink: )

Forøvrig så kan du jo ta en titt på fiskebørsen her:

http://www.lenaelva.no/default.asp?sub=hov...129&root=94.

Ble satt ny rekord i år på 5,7 kilo, og det ble forøvrig registrert fisk i fella på 8,4 kilo i 2007. Bilde her: http://www.lenaelva.no/articles/?artid=27&...e=119&root=

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei ser du spør Andrè Brun her, men jeg tillater meg å svare. Elva du mener er lenaelva. Den ble voldtatt i mange år gjennom utslipp fra div bønder, men fiskeforeningen har gjort en knall jobb, så elva er bra nå, og den blir enda bedre for hvert år som går :thumbup: Dessverre er det ikke noen fin tørrflueelv. Det som gjelder i denne elva er sinktip og streamer, eller mark/rapala(men er det i det hele tatt akuelt? :blink: )

Forøvrig så kan du jo ta en titt på fiskebørsen her:

http://www.lenaelva.no/default.asp?sub=hov...129&root=94.

Ble satt ny rekord i år på 5,7 kilo, og det ble forøvrig registrert fisk i fella på 8,4 kilo i 2007. Bilde her: http://www.lenaelva.no/articles/?artid=27&...e=119&root=

Akkurat, men det er jo mest mjøsørret da så det beste fiske er mot høsten da eller?

Var en kulp rett bak KiMs som jeg syntes var spennende når jeg tok en kaffe pause der for et par år siden.... men går mjøsørreten ovenfor sentrum?

Tenkte og sette Lena elva på kalenderen neste år...

Men tak for linken til siden ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har lest igjennom denne tråden nå, og mange lurer tydeligvis på "hvor er dette?". Det er litt synd vi (meg inkludert) er så opptatt av å finne ut av hvor andre har hatt suksess istedenfor å finne våre egne godsteder. Dessverre tror jeg dette er med på å forringe fisket i små og sårbare elver.

Jeg vet hvor dette er, og selv om det er en flott elv er det begrenset med kilometer elv å fiske på, ofte litt for mange fiskere, og ikke minst få fisk hvor de som finnes har ofte vært oppe én og to ganger allerede i år. For min del blir ikke denne elva besøkt mer i år - da finner jeg heller mitt "eget" godsted!

Endret av Dr. Dry

Del dette innlegget

Lenke til innlegg