Hopp til innhold
Henning Lund

Lange kast

Recommended Posts

Fikk melkebilen i bakastet under en fisketur i Bjørkedalsvatnet, heftigste utraset ever... Ca 75 m før fortommen heldigvis røyk.

Melk skal nytes i glass, egner seg dårlig på stang...

<{POST_SNAPBACK}>

Røyk den i knuten? :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg har faktisk kastet omkring 75 m i bakslengen under meget spesielle omstendigheter....

<{POST_SNAPBACK}>

produksjonsfeil på målebånd...hører ikke inn under.."spesielle omstendigheter" :huh: .. :roll:

hva med presisjon her da ...ingen som er "hypp" på det...?

naboen min klager fælt over at jeg kan se ned på "kaffekoppen" hans ...på terassen...lurte på om jeg skulle "våt/tørr-trene" litt når han snur ryggen til... legge flua opp i :biggrin:

var ikke det han Lefty..som drev med det greiene der.. :unsure:

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hehe, det sjekka jeg ikke gitt! Men snella ble aldri mer den samme selv om bilen kjørte seint, fortommen røyk pga det største kråkereiret på en snelle gjennom alle tider. Jeg synest dog det er rart at sjåføren ikke merka at han var kroka!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Men nå kommer min nye revolusjonerende kastestil for skrålengder over 52 meter: trippelspey med underhåndsvri og supersonisk hengerumpe med felgflatt sykkelhjul.

Da vil nok de fleste stå målløse tilbake tenker jeg......(-:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg ser dere "mobber" litt 8)

Bare vent, bare vent, med rett klump i flyt og medvind, haha, da skal lengden leveres ut med glede :biggrin:

Og, jeg trenger ikke sterke briller for jeg er nå helt sikker på at det er feil på målebåndet, sjekka ut nå og det står 30 m to ganger på europris målebåndet :P:P :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hør, hvor mye tåler en syver?

Vurderer å sette på tohåndsklumpen i flyt, den er vel ca. 27-28 gram, bør ikke stanga tåle den vekta selv med maks kraft?

Håper noen kan si sånn ca. hva ei syver grafitt stang tåler?

Våger ikke knekke noe nå rett før det braker løst! :blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Spør du meg ..så kneler/svikter vel stanga før den knekker så ...da det er vel bare å prøve seg frem....begyn forsiktig og så jobber du deg oppover.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei tres bien

Hvor mye stanga tåler ? hva slags stang har du? Skal sende deg pm på noen lovende snører. Og foresten Pingle kasta rett oppunder 40 m altså 39, etellerannet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Og foresten Pingle kasta rett oppunder 40 m altså 39, etellerannet.

<{POST_SNAPBACK}>

hysssssssssssjjj!!!....din!.... :evil:

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hei folken hvis du har en ULTRAHIGH modulus stang sier den IKKE!!!! fra før den knekker. Du får en helt bestemt lyd som om du brekker en blyantspiss HEHE og et helt rein brudd som regel dvs RETT AV! Som regel en ganske svak lyd og følelsen er Hmm hvor bli det av toppen nå??! den løsna sikkert, men neida.....Så vær forsiktig kjære TBien....Shit might happen..... :shock:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hei folken hvis du har en ULTRAHIGH modulus stang sier den IKKE!!!! fra før den knekker.

<{POST_SNAPBACK}>

hvilke stenger /materiale ...er det som sier i fra før den knekker da ..Sven.??. :huh: ...min gamle Abu-stang i glassfiber fra tidlig 80-tallet ..sa ikke et pipp før den knakk.. den heller..:cry: :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vi nærmer oss noe nå 38 m med annen klump i flyt jeg fant, ikke tohåndsklumpen.

Snart rundes de 40, men det er langt fram til det 50 meters merke :blink: Det hjalp med mer tyngde på klumpen ja, definitiv, 15 gram er ikke for lange kast med lite oppdrift selv om de var intermediate.

Har enda en klump som skal testes, sikkert en 100 meters klump.

Må ha mer vind i ryggen :biggrin:

Får kaste litt ved jærstrendene med målebånd.

Eller kanskje ett xxd hadde vært tingen? NEI, 700 spenn for plekastinga investeres ikke enda :roll:

Kanskje 45 meter ikker umulig ute særlig medvind? Eller hva sier Marken?

Takkl Sven, tørr ikke hive tohåndsklumpen på high modulus stanga, takk for advarsel.

Målebånd er både gøy og ikke gøy!

Endret av Tres Bien

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tips, 1 kast reint, ikke bruk ALL kraft du har tilgjenglig. 2 Husk hva steve sa om overheng. 3 sikt svakt oppover i medvind.4 få mest mulig av kraften i kasteretningen 5, Drift så du får lengre arb vei og mer gunstig vinkel på stanga. 6 pass på timing og maks utnyttelse av trekket. 7 eksprimenter med slipppunktet 8 husk at det KAN gå lenger med LITT tykkere skyteline 9, Stopp stanga!! 10 jo lenger line du behersker jo lengre vil den kunne flyte..

50 meter med klump er meget langt og imponerende. noe har tydligvis skjedd og til det bedre. Det vil ikke nødvendigvis gå lenger med XXD. det er et ypperlig treningssnøre, fordi du nærmest kan holde ubegrenst snøre i lufta og i såmåte utvikle teknikken.Husk at det i NM også skal speyes og kastes presisjon.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg