Hopp til innhold
kakk

Storlaks

Recommended Posts

16.05.2008 hadde di merket en laks på 125cm i trondhjemsfjorden. det sto skrevet att det muligens er en orkla laks, grunnet fargen over ryggen. Dette må da være en laks på 25 PLUSSSSSSSS. Jeg leste også att di hadde merket en på 105 cm og den var på 17 kg.....NÅ SKAL DET FESKES :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

16.05.2008 hadde di merket en laks på 125cm i trondhjemsfjorden. det sto skrevet att det muligens er en orkla laks, grunnet fargen over ryggen. Dette må da være en laks på 25 PLUSSSSSSSS. Jeg leste også att di hadde merket en på 105 cm og den var på 17 kg.....NÅ SKAL DET FESKES :clapping:

Det må være en virkelig BJESSE JA... :scared:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Den ta vi oppe ved Meldal i midten av Juni (hørte det var Orkla laks): Holder med en slik sværing :msn-wink: i uka for meg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Den ta vi oppe ved Meldal i midten av Juni (hørte det var Orkla laks): Holder med en slik sværing :msn-wink: i uka for meg

Dette kan bli spennende...I hvertfall og vite att det er mulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvor leste du det?

Er det forskningsnota i Agdenes som ha fanget denne?

Finnes det noe data som er tilgjengelig på nett?

Endret av abu1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er det ingen som kjenner disse som driver nota på Agdenes?

De som driver med laksefiske slik som Orklaguiden og Aunan, er jo bare interesert i å kringkaste "positive" nyheter da det vil øke pågangen dit.

Men hvis nota har vært i drift ei uke eller mere, så burde de kunnet si noe om hvordan lakseinnsiget hittil ser ut i forhold til tidligere år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det ble innmeldt 6 laks i Bjøra i går http://www.lakseborsen.no/namsen/

Skal bli spennende å se fortsetningen.

Fikk forøvrig en mail om fisket i Tay. Der har de ikke tatt så mye storlaks på over 20 år. De mener den som normalt skulle kommet tilbake i fjor etter 2 år kom tilbake i år etter 3 år i havet. Fisken var også meget rund og feit. Smålaksen i 2006 var imidlertid veldig skrinn i Tay og andre elver i Skottland.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Legge inn et bilde av storfisken som ble merket i Trondheimsfjorden. Bare å la 6er stanga ligge hjemme i starten tror jeg :msn-wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

105 cm og 17 kg, er det normal k-faktor ? synes den hørtes tung ut til å være 105 cm

Endret av Champ

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

105 cm og 17 kg, er det normal k-faktor ? synes den hørtes tung ut til å være 105 cm

Ja, det er veldig tungt til å være 105 cm. Min pers er beskjedne 104 cm og veide 11,5. Dette var en velformet gaulalaks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det virka tungt til å være en laks på 105 ja. Forøvrig står det ikke 17 kilo men rundt 15 kilo på orklaguide.com...

Øyvind

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Legge inn et bilde av storfisken som ble merket i Trondheimsfjorden. Bare å la 6er stanga ligge hjemme i starten tror jeg :msn-wink:

Var litt av en fisk ja! Og det var definitivt ikke en Nidelv laks ihvertfall. Lignet faktisk på Orkla laks, eller kanskje fra noen av elvene lengre inn(verdalselva :msn-wink: )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det virka tungt til å være en laks på 105 ja. Forøvrig står det ikke 17 kilo men rundt 15 kilo på orklaguide.com...

Øyvind

ok.da så jeg feil beklager.... men men fin fisk uansett

Endret av kakk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg