Hopp til innhold
hans-henrik

SØ i Vestfold disse dager?

Recommended Posts

Kan bare svare for egen del om fiske rundt Horten. Ikke det helt store. En fisk nå og da, men lite eller ingen aktivitet i overflata. Under sjøørretkonk forrige helg var det påmeldt 30 stk. 3 hadde fisk å veie/måle inn. Snakker med andre fiskere og de bekrefter det inntrykket jeg har. Men bare det å komme seg ut er bra.

Sportsfiskefjorden!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg har også fisket en del i år og lite fangst. Har dog sett en del sel, og dette er vel noe av forklaringen.

Jeg har hørt at en sel spiser i snitt ca. 18 kg fisk per dag og i all hovedsak laks og ørret.

Blir det for mye sel vil jo det jo bli mindre fisk.

Problemet med sel i Vestfold er vel også at selen ikke er truet av noen andre dyr, inkludert menneske. Det burde bli jakt på sel i Oslofjorden for å holde sel-bestanden på et nivå som er sunt for både fisk og sel. Det er jo tross alt ikke mange år siden naturen prøvde å fikse problemet litt selv. Sel-pesten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

"I disse dager" var begynnelsen av Mai, nå har vi kommet tre måneder videre og for mitt vedkommende er det fortsatt stille. Ute en tur i går fra 20-2230 uten å se eller kjenne fisk. Ikke på et sted der det er mye fisk men tidligere helt ok. Mat i form av "småsild", kanskje tobis var det der men ingen fiskespisere å se. Ikke engang en skarve makrell. Fisket båre med synk og interm.. Har nesten ikke sett skikkelige ørretvak i sommer, dessverre..

Sportsfiskefjorden!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fortsatt håpløst søfiske i Vestfold? Har tenkt meg nedover til Sandefjord noen dager med fluestanga nå som feriegjestene har dratt og vannet kanskje er blitt kaldere.

Endret av Fjellrev

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Se på siden tffk.net der er det hvertfall en positiv rapport. Vet ikke om det finnes noen side for sandefjord, men det gjør kanskje noen andre.. Herfra er det dessverre ikke noe positivt å rapportere om..

Sportsfiskefjorden!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ute på lørdag i skumringstimene og fikk en på ca 40 cm. Satt tilb fordi den ikke var blank, og hunnfisk. Hadde en stoor etter flua, også den ganske brun. Fikk sms fra en kompis som har fått bra med ørret på dorging i aug.(hva han legger i begrepet bra vet jeg ikke). Han fisker rundt tønsberg. Skal ut i kveld og prøve lykken.

Sportsfiskefjorden!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

skal en tur nå til helga, får håpe det blir noe :biggrin: været skal jo være bra, samt tempen i vannet er jo ikke så høy nå.. gleder meg :thumbup: var ute på en tur i oslofjorden nå på søndag, da ble det en liten SØ... får jeg fisk i oslo burte jeg klare å lure en i sandefjord å, hehe :biggrin:

ja sel er noe herk... har sett sel 2 ganger i vinter og på de turene har jeg ikke fått en eneste sjøørret... iriterende

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg skal også nedover til Sandefjord i helgen. Blir på hytta sammen med familien og vil prøve fluestanga inni mellom andre aktiviteter. Noen som har tips om beste fisketid på døgnet etter sjøørret? Skal det fortsatt være bekmørkt på denne tida av året?

Endret av Fjellrev

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Folk I Sandefjord fortalte meg at fisket hadde tatt seg opp. Selv fikk jeg bare noen pinner som jeg slapp ut igjen. Men ved 18.30 tiden på lørdag hogg det kraftig til og en sølvglinsende, feit sjøørret på ca 2 kg tok et spenstig luftsprang, så jeg fikk sett den i all sin prakt. Etter noen få minutters kjøring, mistet 8-kroken taket.

Skal ned igjen ved første anledning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg