Hopp til innhold
Vickinge

Klumptips for Sage 9143 Z-axis

Recommended Posts

Dette spørsmålet vet jeg at jeg kan få hjelp med av forumets kasteorakler.

Har kjøpt en 14'3" Sage 9143 Z-axis. Noen som kan hjelpe meg med klumplengde og vekt som går bra på denne stangen? Skal brukes til underhåndskast/spey.

På forhånd takk,

Inge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg skal lage noen klumper til denne stanga over helga. Skal gi deg beskjed hva jeg finner ut!!

MVH

Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har fått litt tilbakemelding gjennom en PM, men det hadde vært nyttig å høre hva du erfarte.

Takk,

Inge

Jeg skal lage noen klumper til denne stanga over helga. Skal gi deg beskjed hva jeg finner ut!!

MVH

Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Eg har så langt kun fiska med PT flyt/synk1 klasse 9-10 på denne stanga. Eg har då brukt ein klump på ca. 12,5m + polyleader. Stanga er litt mjuk i tuppen, så eg vil ikkje anbefale klasse 10-11 uten at du likar korte klumpar.

Mvh

Silver

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette spørsmålet vet jeg at jeg kan få hjelp med av forumets kasteorakler.

Har kjøpt en 14'3" Sage 9143 Z-axis. Noen som kan hjelpe meg med klumplengde og vekt som går bra på denne stangen? Skal brukes til underhåndskast/spey.

På forhånd takk,

Inge

Gå inn på Rio , der ser du hva som er anbefalt for din stang, alle stangmerker står der, knut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Gå inn på Rio , der ser du hva som er anbefalt for din stang, alle stangmerker står der, knut

Ja, det er litt info. der. Jeg anntar AFS klumpene er det nærmeste de har for "skandinavisk" stil. Jeg skjekket Rio's tabeller tidligere, og jeg "så" var Skagit og Windcutter. Sistnevnte har jeg brukt på min gamle Sage 9140 med svært blandet hell.

Basert på tilbakemeldinger jeg har fått her på forumet, kjøpte jeg et klumpsett fra Guideline. Disse er på 38-40 gram og 12.5 m. Tenkte jeg skulle prøve ukappet først, men jeg har en følelse at jeg vil foretrekke noe kortere og lettere enn dette.

Takk til alle interesserte,

Inge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg