Hopp til innhold
Mannen i gata

Loop-snører og klumplengde

Recommended Posts

Har i alle år ment at loop har gode snører, og må si jeg savner gode gamle longdistance. For noen år siden kjøpte jeg opti stillwater, det er samme coatingen virker det som, men hvorfor er maksimal klumplengde 10.4 meter? Jeg kunne godt tenkt meg et vf snøre med 12 meter klump jeg og brå baktapering.

Er det noen som har noen ide om hvorfor svenskene har så korte klumper på snørene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Det må svenskene nesten svare for selv.

Men om du skal ha cirka 12 meters klump finnes det jo alternativer. Som feks GL Pounch. Og skal du ha virkelig brå baktapering, er jo Rio Outbound et alternativ. Så vidt jeg husker er klumpen 11,5 meter.

Et annet alternativ er Rio Classic, som er ganske nøyaktig 12 meter og har kort baktapering. Rio Windcutter er hakket lengre. Mens GPX er omtrent i samme gata.

Mickey Finn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har i alle år ment at loop har gode snører, og må si jeg savner gode gamle longdistance. For noen år siden kjøpte jeg opti stillwater, det er samme coatingen virker det som, men hvorfor er maksimal klumplengde 10.4 meter? Jeg kunne godt tenkt meg et vf snøre med 12 meter klump jeg og brå baktapering.

Er det noen som har noen ide om hvorfor svenskene har så korte klumper på snørene?

Long Distance og Long Distance Expert er snører som også jeg savner.

Hva er grunnen til at du vil ha brå baktapering?

Et DT snøre som du lager en egen klump av kunne jo kanskje være

det du er ute etter?

Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg liker kort baktapering best, har ikke noe bedre svar enn det. :) Og så syns jeg loop har god coating. Derfor var jeg veldig fornøyd med longdistance.

Lurer bare så på hvorfor loop ikke har lenger klumper, virker som det er en policy de har. Har muligens noe med en viss svenske og et visst kast som starter fra vannet å gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg syns det er helt greit med to til tre meter overheng selv om baktaperingen er kort. Men det skal sies at jeg har en litt spesiell kastestil. Er to meter høy, lange armer og bruker lange bevegelser med stanga og lange kjappe dobbelttrekk. Har ofte en snøreklasse tyngre enn stanga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kan jo tipse deg om LTS ultimate long belly. Den har i klasse 5 en klump på over 12 meter. Lang baktapering gjør at man ikke trenger ha hele klumpen ute når man kaster. Snøret er forøvrig ikke noe for fintfiske på sky fisk, men til laks, sjøørret osv er jeg svært fornøyd med det. Coatingen er god, og det er ikke mye minne i snøret.

Prisen? 800-900 kr...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg