Hopp til innhold
gjeddehue

Gjedde på flue

Recommended Posts

Ingen enda :( har 6.7 på sluk men det telles ikke lenger siden jeg har gitt opp bly :P

Men jeg vet om et sted som heter gjeddetjenn oppi østerdalen jeg skal besøke når isen på glomma har gått oppi der ^^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

11.3 kg, men desverre også på sluk :( Mange år siden nå

4 kg på flue

Endret av Marius-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hei...

11,3 kg drar det også selv om det er på sluk!

Jeg har ennå ikke brutt den magiske grensa på 10 kg, men håper at denne våren kan gjøre noe med det!

Jeg har ikke fått noe større en noen 2 kg gjedder på flue, men så er jo dette bare den andre sesongen min med fluefiske etter gjedde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

6,5 kg.

Fisken sto i en bakevje i en sterk ström.

Gjedda gikk ut i strömmen og hoppa :biggrin:

Morro!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Wow.. :clapping:

Det er noen fine gjedder dere har tatt! 6-7 kg gjedder på flue må være helt sykt! :biggrin:

Popper er jo spesielt morsomt og få gjedde på!

Fin og feit gjedde du har tatt bilde av! hva tok du den på? :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

67 cm... Tok den i Nittelva i dag, fra land ved Fjerdingby. Den tok en 20 cm. lang hvit/orange kjøpeflue.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ca 5,5 på flue. 10,4 på sluk, og en del mellom 5 og 8 på sluk og wobbler. Alle tatt fra land.

OleM, jeg tipper den er mellom 7 og 8 kg. Kanskje nærmere 8 enn 7.

Er det noen som har tenkt å fiske gjedde i høst? Det er nå den er smellfeit :badgrin: Har aldri prøvd denne årstida, men det hadde vært moro. Hva slags teknikker er det som brukes da? Og evt dybder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei

jeg har fisket noe gjedde med flue med god uttelling. brukte en gammel GL3 9,9 fots 7er stang. sskulle gjærne ha brukt mye mer tid på dette fiske men det har desverre uteblitt. De to største gjeddene jeg har fått er på ca 6 og 8 kilo. Popper bør prøves !!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hei til alle fluefiskere!

min personlige rekord er på 5 kg :thumbup: den vårkåte gjedda tok på en selvbundet hvit streamer :msn-wink:

for en 14 år gammel gutt var dette starten på et langt liv med fluefiske som lidenskap.

Sitter nå på hytta og gleder meg til våren. Da skal rekorden slås :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har ennå ikke klart å komme over 7 kg, men vært nær en del ganger i Steinsfjorden.

Mest brukte utstyret er flashflue på sinktip line klasse 8 og en svært velbrukt Slate GHX klasse 7/8 stang.

Gjeddefiske fra kano er mest moro. Med gjedder i 4 - 6 kgs klassen som forholdsvis vanlig blir det masse action med kano. Trenger ikke motor da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg