Hopp til innhold
roli

Dramatisk

Recommended Posts

Tollvesenet klarer å få ting til å høres ganske dramatisk ut. Har kjøpt en Hardy Perfect gjennom ebay. den er sendt fra Danmark. Har trackingnummeret så jeg følger reisen. For to dager siden ankom den Norge og i går kveld skjedde følgende : AVVIK I PRODUKSJONEN Årsak: Antatt tollpliktig

Avvik i produsjonen er ikke bra. Venter i spenning på hva som vil skje.... :mellow:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Tollvesenet klarer å få ting til å høres ganske dramatisk ut. Har kjøpt en Hardy Perfect gjennom ebay. den er sendt fra Danmark. Har trackingnummeret så jeg følger reisen. For to dager siden ankom den Norge og i går kveld skjedde følgende : AVVIK I PRODUKSJONEN Årsak: Antatt tollpliktig

Avvik i produsjonen er ikke bra. Venter i spenning på hva som vil skje.... :mellow:

Har du fått de til å sende den som "forundringspakke" ? Slik mange på forumet mener går greit. For å slippe mva. og toll gebyrer.

Da må du nok sende kvittering fra handelen per. post til de slik at du får betalt de riktige gebyrene.

Mvh.

C.Eilertsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vet ikke hvordan han har sendt den. Står at han har sendt den som rekommandert brev. sa han skulle krysse av for gift, men vet ikke om han gjorde det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hender jo at pakken blir åpnet og sjekket selv om de er merket med "gift". Da bør det ikke ligge kvittering inni pakken som tilsier noe annet. Ei heller bør avsender vere et firma. Så spørst det jo og hvilken pris som er oppgitt på pakken. Er den over Nkr. 1000,- så skal pakken/varen likevel avgiftsbelegges uansett om den er merket som gave/gift. Uansett er det ingen toll på fiskeutstyr(bortsett fra fiskebekledning som går inn under andre regler)

Du kan i verste fall risikere å betale moms av verdien(som selger har ført opp) på snella.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hender jo at pakken blir åpnet og sjekket selv om de er merket med "gift". Da bør det ikke ligge kvittering inni pakken som tilsier noe annet. Ei heller bør avsender vere et firma. Så spørst det jo og hvilken pris som er oppgitt på pakken. Er den over Nkr. 1000,- så skal pakken/varen likevel avgiftsbelegges uansett om den er merket som gave/gift. Uansett er det ingen toll på fiskeutstyr(bortsett fra fiskebekledning som går inn under andre regler)

Du kan i verste fall risikere å betale moms av verdien(som selger har ført opp) på snella.

Vet jo hva jeg har betalt, men vet ikke om det ligger kvittering i pakka. Tror ikke avsenderen er et firma. Får bare vente og se. Men det går jo sikkert noen dager før den slipper ut av tollvesenets klør....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Whow !!!!

17.03 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0020 OSLO

det må jo bety at den er sluppet fri???? :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Den kan godt være sluppet fri, men at den ankommer med en liten lapp som sier Tollpliktig..

Men om det til dømes er ei Gore-tex jakke el.l kan selv den dummeste tollere lukte lunta :msn-wink:

Endret av ford prefect

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da er snella i hus. :biggrin:

Ikke fem øre i toll og avgifter. :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Gratulerer! :thumbup: Blir vel en del kjæling med snella nå utover dagen...! Neste blir vel en 3 3/4" nå...? :wink:

Endret av baurhunden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Gratulerer! :thumbup: Blir vel en del kjæling med snella nå utover dagen...! Neste blir vel en 3 3/4" nå...? :wink:

Takk, takk :thumbup:

Jada driver å kjæler med den nå :msn-wink:

Du har så rett - neste blir nok en 3 3/4.

Vakkert......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kan jeg spørre hva du måtte gi for Perfecten?

Hadde vært kjekt å ha ett mesterverk, men det aner meg at det koster mer enn en chipspakke på Remaen :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kan jeg spørre hva du måtte gi for Perfecten?

Hadde vært kjekt å ha ett mesterverk, men det aner meg at det koster mer enn en chipspakke på Remaen :biggrin:

Hehe :msn-wink:

Ja du får en del chipspakker på Rema - hvis du heller foretrekker det da?????

Denne fikk jeg for £319 dvs 3300 kr. Er ikke så galt det vel? Tror jeg fikk denne rimeligere enn vanlig, men se på ebay om du finner noen. Det ligger noen der nå skjønner du. Den jeg fikk i dag virker helt strøken og for en lyd da...... :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Gratulerer? Med å lure seg unna pliktig betaling til Noreg, eller fin snelle?

Ikke en sjel som dveler ved det faktum at man av og til bør betale statlige avgifter?

Det er lett å stjele på Rema også. Bare litt mindre godtatt.. I alle fall i mine kretser.

Eller er det jeg som er helt på jordet?

Dr S

Som har troen på det gode i mennesket og ønsker alle som er rammet av det motsatte god bedring!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ikke en sjel som dveler ved det faktum at man av og til bør betale statlige avgifter?

Det er lett å stjele på Rema også. Bare litt mindre godtatt.. I alle fall i mine kretser.

Eller er det jeg som er helt på jordet?

Dr S

Som har troen på det gode i mennesket og ønsker alle som er rammet av det motsatte god bedring!

Regner selvsagt med at gratulasjonen gjaldt den fine snella. Ingen her på ff.net som stjeler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Gratulasjonen ble rettet mht. anskaffelse av fin snelle.... Fornøyd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Gratulasjonen ble rettet mht. anskaffelse av fin snelle.... Fornøyd?

Hadde ikke noe problem med å forstå det nei :biggrin:

Er kjempefornøyd. Snella er strøken og prisen synes jeg var veldig grei.

Gleder meg til å bruke den skikkelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg hadde IKKE hatt noen som helst dårlig samvittighet om den kom fra uten momsen.

Ikke nok at vi skatter fra lønna, staten skal også ha skatt (moms) på det vi kjøper også.

Og det vi kjøper har de allerede tatt beslag i, selvsagt, så at noen få skakke mennesker unngår momsen inn til landet; værsågod, kos dere med sparte kroner!!

At vi BØR betale statlige avgifter er underforstått med at staten klarer seg meget dårlig om dagen. 102 dollar fatet, voksende oljeformue. Pengene går ikke til trengende eldre uansett, nei takke meg til å for evig og alltid unngå momsen inn til landet, gidder ikke betale mer på det hersens operahuset (hvor mange kroner var det??) med pissgul marmor laget av barnehender i El salvador.

Endret av Tres Bien

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sikker på det ?? Det er vel vanlig at at transportøren forskotterer moms + behandlinggebyr. Etter min erfaring kan det to opp til et par månder før fakturaen dukker opp i posten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Sikker på det ?? Det er vel vanlig at at transportøren forskotterer moms + behandlinggebyr. Etter min erfaring kan det to opp til et par månder før fakturaen dukker opp i posten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Slapp du unna å betale forenklet tollbehandling også ? :shock:

Den er det sjelden jeg har sluppet, men det er jo ikke mange kronene det dreier seg om.

Syntes kanskje du skulle be om å få betale ihvertfall NOEN avgifter, om ikke annet så for din egen samvittighets skyld :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg