Hopp til innhold
Joakim

Nytt design, nye muligheter...

Recommended Posts

Fluefiske.net feirer 10års-jubileum med å redesigne sidene, og dermed gjøre nettstedet mer brukervennlig. Vi håper jo også at designet vi nå har landet på anses som mer stilrent. :biggrin:

Endel nye muligheter er et faktum, og den nye løsningen tillater også et mer profesjonelt arbeid med stoff fra oss i redaksjonen. Det betyr hyppigere oppdateringer i form av både nyheter og fluefiskestoff generelt.

Nye elementer som kan være verdt å nevne:

- Bildeserier m. lyd (se forsiden under media)

- Flueboksen er delt inn i kategorier som gjør det lettere å navigere (følg med her for oppdateringer fremover)

- Dropdown-menyer; både i header, meny til høyre og på venstresiden. Viktige kategorier i forumet velges med dropdown i headeren.

- 3 tilfeldige bilder fra galleriet på forsiden

- Forside og forumet henger tettere sammen, og har samme bredde og header

- Konkurranse i forbindelse med designendringen (se toppen av forsiden)

- Nye moteriktige fluefiskeklær i den hippe shopen vår (funker ikke med Internet Explorer enda)

Vi kan også røpe at en løsning for video-opplasting for brukere vil være tilgjengelig om ikke lenge.

En stor designendring kan selvsagt medføre enkelte småfeil og mangler. Vi tar i den forbindelse imot tips om feil og mulige forbedringer med stor takk!

Håper endringene faller i smak, og at vinteren forsvinner kjapt...

Mvh. Fluefiske.net; Filip, Anne, Joakim, Magnus, Anders, Lars Arild og Boye

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Ryddig og funksjonelt er mine første tanker.

Den "greia" med å dra ned "kommer snart" var stillig!

Likte også at det meste er godt og ryddig samlet på venstremeny.

Generelt: Ser ut som en side det er godt å navigere i.

BRA JOBBA!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Veldig fin ren design. Jeg har noen smårpbolemer som jeg ikke har funnet ut av. Noen som opplever det samme?:

- Får uansett feilmelding "Done, but with errors on page" i MS IE 6.0". Jda, ikke den beste browseren, men har ikke noe valg. Har forsøkt å sjekke sikkerhets innstillinger uten å finne noe. Noen tips?

- Finner ikke noe avansert søk, og får ike søkt per forum

- Har ikke noe "ok" eller"søk" knapp ved siden av "søk i forumet" felt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Veldig fin ren design. Jeg har noen smårpbolemer som jeg ikke har funnet ut av. Noen som opplever det samme?:

- Får uansett feilmelding "Done, but with errors on page" i MS IE 6.0". Jda, ikke den beste browseren, men har ikke noe valg. Har forsøkt å sjekke sikkerhets innstillinger uten å finne noe. Noen tips?

- Finner ikke noe avansert søk, og får ike søkt per forum

- Har ikke noe "ok" eller"søk" knapp ved siden av "søk i forumet" felt

Jeg skal sjekke hva som skyldes feilmeldingen i IE, men vi anbefaler en annen nettleser hvor alt ser ut til å fungere fint.

Søk ligger som et menypunkt når du holder musa over "Forum"-knappen øverst på sida.

Når du har skrevet inn et ord i søkefeltet, trykker du på enter, så skal søket gå fint.

Gi gjerne beskjed igjen om du lurer på noe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Man får kun nedtrekksmenyene i Forum og SHop når du står på forsida (i IE)

Hadde vært kjekt å kunne manøvrere i "Forside - Forum - Shop" uavhengig av hvor på siten man var.

Skjønte noen det??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja, dette er også meninga. Da har det dukket opp en feil, tydeligvis. Jeg skal se på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Søk ligger som et menypunkt når du holder musa over "Forum"-knappen øverst på sida.

Når du har skrevet inn et ord i søkefeltet, trykker du på enter, så skal søket gå fint.

Gi gjerne beskjed igjen om du lurer på noe!

Takker igjen!

Ikke mulig med avansert søk lenger, eller søk bare på et forum?

Godt jobba, håper jeg ikke virker for kravstor :closedeyes:

Edit; skal ta en prat med Magnus, og se om det er forskjeller på funksjonalitet. Regner med at han er oppdatert og kjører annen browser.

Endret av FlyAlf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Avansert søk er lagt til. Dette var en glipp fra min side. Godt vi blir påminnet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Gratulerer med ny layout! Ser veldig proft ut, samtidig som det etter min mening ble enklere og mer intuitivt å navigere seg rundt. Spent på hva entomologi.net blir for noe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er vel også en av de som liker enkelt design. Vakkert er det :) Vil også skryte av dere for at dere ofte starter tråder etter at dere har surfet fram nyheter og annet som er relevant for fluefiskere. Uten tvil den beste fluefiskeportalen i Norge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vi takker ærbødigst for særdeles hyggelige tilbakemeldinger. Slikt varmer, og ikke minst; motiverer til videre arbeid! :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vi takker ærbødigst for særdeles hyggelige tilbakemeldinger. Slikt varmer, og ikke minst; motiverer til videre arbeid! :thumbup:

Vi bare smisker :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Svært hyggelig å lese i denne tråden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

:biggrin: Hei, jeg ble nettopp registrert her og alt har fungert helt topp for meg, flott og ryddig, mye bra lesing her. Bruker mac og firefox. Kanskje firefox nettleser fungerer bra i windows også (til de med problemer i IE).

Lyså

Del dette innlegget

Lenke til innlegg