Hopp til innhold
Beja

Beste enhåndsstang kl 7

Recommended Posts

Hvis du får velge en 7 -er stang til elvefiske - hva er valget/best ??

Mvh Bjørn

Jeg er meget godt fornøyd med mine G.Loomis Nativerun 10', har både klasse 8 og 9. Går ut fra at #7 er like god.

Ellers så har du jo alltids Guideline LeCie 10' #7 som er litt rimligere.

Kjempestenger alle sammen. :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Akkurat nå er nok Guideline Lpxe RS noe av det beste kjøpet du kan gjøre, siden den selges så billig.

Men hvis pris ikke spiller noen rolle er det jo vannvittig mye bra å velge i .

Utover det finnes ingen "beste 7'er stang", siden det kommer helt an på akkurat hva du liker :wink:

Spey-egenskapene er viktige for meg på stenger i denne klassen, og selv trives jeg bra med Loop Greyline på 9,6 fot .

Endret av Daredevil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hadde Native Run 10 #7. Veldig bra stang men ikke like bra som sine større søsken da den gir seg litt i toppen.

Slate 10 #7 er en bedre stang etter min mening, både til over- og underhånds. Sage Z-axis 10#7 ligger hakk i hel.

Men for all del, stangen meget bra den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hallo dere!!

Jeg har prøvd nesten alle stengene i denne klassen og den jeg ville valgt har desverre gått ut :scared: mitt valg ville blitt Gary Loomis Distance GLX :clapping:

Dette er en stang som er like god til overhode som til spey. Den er super rask uten og være stiv. Dette er en stang jeg digger !!!!!!!!!!

Robin Olaussen

Endret av Robin O

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hallo dere!!

Jeg har prøvd nesten alle stengene i denne klassen og den jeg ville valgt har desverre gått ut :scared: mitt valg ville blitt Gary Loomis Distance GLX :clapping:

Dette er en stang som er like god til overhode som til spey. Den er super rask uten og være stiv. Dette er en stang jeg digger !!!!!!!!!!

Robin Olaussen

Hi.... Helt klart 10' #7 Glx Distance... Den har jo jeg....

Mye bra å få kjøpt i dag...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette blir som å kjøpe bil...dvs noen liker det ene mens andre liker noe annet. Hadde selv Slate, men synes Native Run er flere hakk bedre...

Hadde Native Run 10 #7. Veldig bra stang men ikke like bra som sine større søsken da den gir seg litt i toppen.

Slate 10 #7 er en bedre stang etter min mening, både til over- og underhånds. Sage Z-axis 10#7 ligger hakk i hel.

Men for all del, stangen meget bra den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Her går det mye i Loomis-stenger ser jeg.

Selv har jeg ei Guideline Lpxe som jeg er kjempefornøyd med, og en god del billigere enn Loomis-stengene o.l stenger.

Ikke tror jeg at den står så forbaska mye tilbake for enhver Loomis-stang heller. Skal sies at jeg aldri har prøvd noen da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Mvh Bjørn

Ingen tvil. scott S3. Den er best i følge meg..........

geir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Denne tråden kan fort utvikle seg til ff.nets lengste subjektive tråd :biggrin:

For å veie opp for alle Loomis, Winston og andre hyppe saker, stemmer jeg for #7 9.6`Greys G-Tech og de som er uenige har IKKE prøvd den!

Eier dessverre ikke G-tech, men skal ikke se bort fra den er i arsenalet om en stund.

Endret av Tres Bien

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Mvh Bjørn

Alt Om Fiske testet 20 stenger i #7 i nummer 5 utgaven i 2007. Fin oversikt for å hjelpe deg med det riktige valget for ditt fiske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette blir som å kjøpe bil...dvs noen liker det ene mens andre liker noe annet. Hadde selv Slate, men synes Native Run er flere hakk bedre...

Testpanelet i AOF valge Slate Lightweight "bilen" forran Native Run "bilen" i kl 7.

Det viktigste er likevel å velge det man selv liker om man har anledning til å prøve før man bestemmer seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Mvh Bjørn

eg ville ha valg enten en loop lts x1 eller x2. der er super stangre med goood kvalitet, men prisen er jo ikke den laveste.

scierra HM3 er og en lett og god stang både til og kaste med og fiske med.

eg har prøvd zpey switch i de fleste klasser. de eg e mest fornøyd med er 3# og 7# stanga. kastet till mer enn 30m med den med nesten ingen krefter, selv om eg bare en svekling av en ungdom =P

men fiskemessig så har eg ikke peiling på den, fordi eg kun har prøvd den i en hall på kunstgress.

så kastemessig er dette mitt førstevalg.

grunnen til at den heter switch er fordi du kan bruke den som både enhånds og tohånds med. :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Den beste bilen verden er den jeg har akkurat nå! :)

Er veldig fornøyd med min 7-er. Scierra HMS Scandinavian Saltwater. Den funker fint til UH-kast i elv selv om det er en saltvannsstang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Noen som har prøvd 7`til Burkheimer? Enten 9,5 el 10ft :closedeyes:

Har proevd 9 fot 8ern til Burkheimer, den var grom!! Kastet i snitt to-tre meter lengre og penere med den enn med de fleste andre 8ere jeg har proevd :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

eg ville ha valg enten en loop lts x1 eller x2. der er super stangre med goood kvalitet, men prisen er jo ikke den laveste.

scierra HM3 er og en lett og god stang både til og kaste med og fiske med.

eg har prøvd zpey switch i de fleste klasser. de eg e mest fornøyd med er 3# og 7# stanga. kastet till mer enn 30m med den med nesten ingen krefter, selv om eg bare en svekling av en ungdom =P

men fiskemessig så har eg ikke peiling på den, fordi eg kun har prøvd den i en hall på kunstgress.

så kastemessig er dette mitt førstevalg.

grunnen til at den heter switch er fordi du kan bruke den som både enhånds og tohånds med. :clapping:

Switch stenger ja, de er interessante. Har proevd Beulah switch stenger, de er mycket bra og kaster pent, bare man blir vant til aksjonen, er noe dypere enn det jeg er vant til fra 1-haandsstenger, det er vel derfor de funker bra til speykasting ogsaa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Siden ingen har nevnt det; 10 fot klasse 7 St Croix Legend Elite, den er faktisk ikke verst i det hele tatt, man kan kaste baade O/H og spey med den uten probs :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Syntes vel valget vile være LTS X1 10" # 7 Eller G Loomis D 10 " # 7 Men smaken er som baken to delt er noe Dritt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Denne tråden kan fort utvikle seg til ff.nets lengste subjektive tråd :biggrin:

For å veie opp for alle Loomis, Winston og andre hyppe saker, stemmer jeg for #7 9.6`Greys G-Tech og de som er uenige har IKKE prøvd den!

Eier dessverre ikke G-tech, men skal ikke se bort fra den er i arsenalet om en stund.

Hei Tres

Jeg har prøvd den og er desverre ikke enig nå heller, etter som jeg husker så har vi kun vært enig om en stang :msn-wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Tres

Jeg har prøvd den og er desverre ikke enig nå heller, etter som jeg husker så har vi kun vært enig om en stang :msn-wink:

Tja, jeg er nå enig med deg at GLX Distance #7 er meget bra, men likte #5 bedre, betydelig bedre. Må være litt underklassifisert den serien. Samme serie i #8 kjentes mer ut som en kjepp og falt ikke i smak.

Har ett par ganger prøvd distance opp mot Lecie #7 10 fot, ingen tvil, begge gode stenger, men Lecie falt mer i smak, da også sett bort fra pris. Jeg denger heller ikke i konkurranser, fisker litt og bruker utelukkende vannkast (Flyalf store skrekk)

Dette blir en meningsløs lang tråd :msn-wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg