Hopp til innhold
Rypejeger_med_hund

Søkt på kort i Alta?

Recommended Posts

Bare å oppføre seg bra i heimen i år også :clapping:

På tross av at jeg og ett par kamerater teppebombet trekkningen, ble det ingen uttelling.

Hvor mange kort er det de trekker? Jeg trodde det var 80, men når jeg teller kommer jeg til 75 ?????

Endret av Vickinge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jamen ble det gevinst på ett av tre lodd. Dette var første forsøk for med så akkurat nå føler jeg meg andektig. Dette var virkelig stort, men jeg hadde jo allerede handlet inn utstyret så det passet jo bra på den måten også!

Dette var nybegynnerflaks. Nå er det bare å legge seg i trening!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

\o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/

ARMENE OVER HODE OG ETT STORT VINNERSMIL!!!!!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Grattis til de som fikk kort!

Var noen som var ekstra heldig og fikk 2 kort.

Arild og Preden Jonsmyr, lucky bastards!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Grattis til de som fikk kort!

Var noen som var ekstra heldig og fikk 2 kort.

Arild og Preden Jonsmyr, lucky bastards!

Steike ta . . . at det går an.

Var skikkelig klar for Altaelva i sommer, så har en liten nedtur i dag.

For å øke sjansene må man vel bare øke innsatsen ved neste korsvei.

Uansett; slenger meg på og gratulerer alle de heldige.

For oss andre, som bl.a. ikke har fisket Altaelva før, lever drømmen videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvordan er fisket før st.hans for de som ikke er fra Alta?

Man kan få inntil tre døgn på fisket før St.hans, søker ALI om dette.

Jeg hadde tre døgn i fjor, og hadde fordundrede meg flaks og fikk en laks fra land :) Får vel belage meg på dette også i år, dersom jeg får slikt kort i år da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Man kan få inntil tre døgn på fisket før St.hans, søker ALI om dette.

Jeg hadde tre døgn i fjor, og hadde fordundrede meg flaks og fikk en laks fra land :) Får vel belage meg på dette også i år, dersom jeg får slikt kort i år da.

Vel, da har du fått mer enn meg før st. hans, har ennå tilgode å sveive en laks på land..eller i det hele tatt å få en laks på kroken. Ørret har jeg fått, men laks, nei :P

Endret av Hoaas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja det var nok nybegynnerflaks på tidligfiske...

Jeg brukte jo fluer som va ca 1/3 så stor som de andre som fisket der... MEN så hadde jeg da vel bedre haill eller noe :closedeyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja det var nok nybegynnerflaks på tidligfiske...

Jeg brukte jo fluer som va ca 1/3 så stor som de andre som fisket der... MEN så hadde jeg da vel bedre haill eller noe :closedeyes:

Hehehe! Ja, man skal ikke undervurdere haill! :biggrin:

Mindre fluer ja..du vet hva de sier, det er ikke størrelsen det kommer an på, høhø! Og du vet hva de sier om mannfolk med store hender..?

Stooore votter! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hehe, nei man kan ikke undervurdere noe som helst når man fisker laks. Det er best å ha flest mulig faktorer med seg; store som små!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hehe, nei man kan ikke undervurdere noe som helst når man fisker laks. Det er best å ha flest mulig faktorer med seg; store som små!

Jeg bruker haill som et påskudd for å få meg noe :thumbup: HEHE!

Men har dårlig erfaring med ferskt haill..så nå må jeg nok begynne å helgardere meg med både ferskt 2, 3 og 4 dagers haill!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Gratulerer til dere som fikk kort! :clapping:

Lotteritilsynet vurderer nå å gå Interesseselskapet i sømmene for å vurdere hvorvidt gebyrordningen for trekningen er i strid med lotteriloven. Dette bekrefter rådgiver Johnny Indrekvam Gustavsen i Lotteritilsynet til Fiskeguiden.no.

Sitat fiskeguiden.no: "Når 1357 sportsfiskere hver betaler inn et gebyr på 400 kroner for å delta i trekningen om fiskekort til 80 personer i Altaelva, kan dette være i strid med lotteriloven. I tillegg til at de 80 heldige vinnerne må betale minst 2 fiskekort til 4400 kroner, som ikke er en urimelig pris for å fiske i en av verdens beste lakseelver, håver Alta Laksefiskeri Interessentskap inn gebyrer på til sammen 542.800 kroner, som ikke blir tilbakebetalt.

Rådgiver Johnny Indrekvam Gustavsen i Lotteritilsynet sier til Fiskeguiden.no at man der vil vurdere å gå inn i saken for å finne ut om gebyrordningen for trekningen om fisket i Alta er i strid med lotteriloven."

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Siden du bor i Alta vil jeg tro dine sjanser er betydelig større enn mine og du slipper sikkert tjuvfiske!

Tar gjerne imot inivtasjon hvis du ikke har noen andre du foretrekker. Kun en "utelending" pr innbygds kort, jaja, kanskje like greit.

Jeg tror jeg vinner Nedre Scierra 15 juli-16 juli og Mikkeli 28-31 juli :scared:

Nå tisser jeg i kryss av meg selv!

Hei Tres Bien!

Jeg fikk hoere at Du fikk kort! Saa det hjelper altsaa aa tisse i kryss av seg selv!! At jeg ikke fikk vite dette foer!!!!! :clapping:

Gratulerer!! Du oenskes skitt fiske uansett!

Mvh

Gamlingen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tok kontakt med ALI i dag og fikk greie på at jeg hadde fått kort 12 til 15 august fra Killistrømmen og nedover.

Har jeg vært heldig eller uheldig i alt hellet da?

Noen som har erfaring fra denne strekningen i tilsvarende periode?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tok kontakt med ALI i dag og fikk greie på at jeg hadde fått kort 12 til 15 august fra Killistrømmen og nedover.

Hadde kort der uka etter i 1999. Det året steg elva kraftig rundt 15. august og det ble tatt en god del nygått både laks og grilse mellom 17. og 23. august. Var overrasket over hvor mye stor laks som gikk opp så seint, men det kan kanskje ha sammenheng med at elva steg så kraftig. Kan ikke huske hvordan vannstanden var tidligere den sesongen.

Jeg tror uansett at kortet ditt er noe i nærheten av gullkantet, og selv hadde jeg ikke vært i tvil om å beholde det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette er B-vare, ingen vits å dra langt mot nord for å fiske der. Neppe fisk på den strekningen i den tiden. Jeg kan av ren veldedighet overta kortet for deg, siden jeg alltid er rett bak siste sving!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Killistrømmen og nedover er sonen (sonene) det er tatt helt klart mest fisk de siste årene, så det er ikke et dårlig kort. Det ser du på fangststatistikken på ALI sine sider. Men det er en STOR fordel å ha båt i Killistrømmen, kanskje en erfaren guide eller en lokal fyr som har god peiling også. Kan være litt tricky å fiske i selve Killistrømmen. Men du sier Killistrømmen og nedover..det er langt fra Killistrømmen og ned til Alta bro, og mange soner.

Endret av Hoaas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Etter meg bekjent avsluttes det "eksklusive" fisket i Raipas delen 1 august kl 12. Dette fisket er inndelt i soner, med 1 stang pr sone om jeg ikke tar kraftig feil. Det er iallefall begrenset hvor mange stenger som kan fiske på 1 sone.

Fra 1 august kl 18 har man tilgang til alle sonene i Raipas. Killistrømmen, Haraldholmen, Forbygninga, Elvestrand, Elillaholmen osv...

I fjor fikk vi en sinnsyk overhaling av en oppsynsmann, som tente på alle plugger og litt til. Han ville vite hvorfor i "%&"%&" vi og alle andre fisket samtidig.(les 1 stang pr kort var uti å fisket)

Hvorfor i "#&"%& det var så mange båter utpå. Han skreik og truet oss så grævlig at laksen ikke hoppet på flere døgn, og hvis vi ikke forsvant fra plassen ja så ¤%"#¤% "&¤%& "%&.

Det måtte flere garvede lokale Altafiskere til for å prøve å få mannen til å forstå at hele Raipas sonen nå var åpen for fritt fiske mellom sonene, for de som hadde døgn. Men han ga seg ikke da heller.

Jeg har aldri sett en så sinna gubbe før. Fremragende show!! :clapping:

Endret av rovfisk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg