Hopp til innhold
Thorstein

Fluehue

Recommended Posts

Guest JanM

Tar jeg ikke helt feil er det snakk om samme fisken!

Ja, ganske utrolig faktisk, at fisken lot seg fiske, så knekke nakken på, så fiske på igjen, og så ytterligere et nakkeknekk. Hardføre de norske ørretstammene :msn-wink:

Jan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Är det nån som spelat in och vill dela med sig av Fluehue? Som torrent kanske? Vore verkligt trevligt att se.. Nordkalotten 365 gick bra att kolla "på distans".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Är det nån som spelat in och vill dela med sig av Fluehue? Som torrent kanske? Vore verkligt trevligt att se.. Nordkalotten 365 gick bra att kolla "på distans".

Kjøp heller Tørrfluelandet 1 & 2. Var de samme bildene bare klippet sammen på en annen måte og med ny fortellerstemme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

serien som går på tvn kommer i dvd form også etterhvert

....men hva i huleste skal vi med det? Har gutta blakka seg på dyr whisky denne vinteren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

....men hva i huleste skal vi med det? Har gutta blakka seg på dyr whisky denne vinteren?

Husk at Tørrfluelandet-filmene var rettet mot fluefiskere. Fluehue er etter hva jeg har fått inntrykk av; en en måte å gjøre filmene mer spiselige på underholdningsfronten, og da treffe den generelle tv-titteren. Den gjengen med nye nysgjerrige fluefiskere som denne serien sannsynligvis genererer, vil sikkert ha et ønske om å se episodene om igjen (på samme måte som vi har sett Tørrfluelandet-filmene latterlig mange ganger). Og da vil det være naturlig for dem å kjøpe en Fluehue-DVD. Vil jeg tro.... :msn-wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Husk at Tørrfluelandet-filmene var rettet mot fluefiskere. Fluehue er etter hva jeg har fått inntrykk av; en en måte å gjøre filmene mer spiselige på underholdningsfronten, og da treffe den generelle tv-titteren. Den gjengen med nye nysgjerrige fluefiskere som denne serien sannsynligvis genererer, vil sikkert ha et ønske om å se episodene om igjen (på samme måte som vi har sett Tørrfluelandet-filmene latterlig mange ganger). Og da vil det være naturlig for dem å kjøpe en Fluehue-DVD. Vil jeg tro.... :msn-wink:

enig, men det blir litt som Raga Rockers (stor fan!!) når pungen er tom blir det samleskive og ny turne...

g

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Programmet i dag var da ganske bra!

I hvert fall for oss som av og til fisker litt SØ og/eller har sett tørrfluelandende fra før.

Er dette hentet fra en Lenth- DVD som jeg ikke har fått sett?

Spesielt sekvensen med tørr-fluefiske på SØ i elv et eller annet sted nordover ga mersmak.

Endret av bluebird

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Uten at jeg så dagens program antar jeg det er fra Sjøørretlandet. Elva nordpå er Lakselv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Uten at jeg så dagens program antar jeg det er fra Sjøørretlandet. Elva nordpå er Lakselv.

Det var fra 'Sjøørretlandet' og neste søndag får vi den neste halvparten av 'Sjøørretlandet'.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nå blir det jo slik at prisen på de andre filmene settes ned en del. Fluhue blir en to-disk utgave med over en time ekstramateriell som ikke har blitt vist på TV eller DVD tidligere.

Ikke et poeng i å tyne penger av folk med denne filmen. Det er faktisk veldig mange som har kun en eller to av filmene i serien og nå får man da muligheten til å kjøpe denne sammen med nye versjoner av resten :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nå blir det jo slik at prisen på de andre filmene settes ned en del. Fluhue blir en to-disk utgave med over en time ekstramateriell som ikke har blitt vist på TV eller DVD tidligere.

Ikke et poeng i å tyne penger av folk med denne filmen. Det er faktisk veldig mange som har kun en eller to av filmene i serien og nå får man da muligheten til å kjøpe denne sammen med nye versjoner av resten :-)

Alltid bra med en "Extended directors cut - special edition" :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da betyr vel det at de som da betalte fullpris for de tre første filmene har finansiert Fluehueserien....som faktisk bare er gammelt oppkok uansett hva du sier.Men vel blåst,at det kommer 1 time med tidligere ikke utgitt materiale er knallbra,men samtidig så spørs det hvor mange av de som har alle filmene som gidder kjøpe denne nye bare for extramaterialet.....

Føler fortsatt at det blir og tyne ut den siste dråpen,men skal nå vente til dvd'en kommer før dommen blir avsagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da betyr vel det at de som da betalte fullpris for de tre første filmene har finansiert Fluehueserien....som faktisk bare er gammelt oppkok uansett hva du sier.Men vel blåst,at det kommer 1 time med tidligere ikke utgitt materiale er knallbra,men samtidig så spørs det hvor mange av de som har alle filmene som gidder kjøpe denne nye bare for extramaterialet.....

Føler fortsatt at det blir og tyne ut den siste dråpen,men skal nå vente til dvd'en kommer før dommen blir avsagt.

Jeg bare sier det.... Raga Rockers

G

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg forstår noens irritasjon.

Samtidig finner jeg det litt merkelig for ingen tvinges til å kjøpe en DVD...

(Vi lager også nye cover til TFL1 & 2 uten at filmen vil selge mer av den grunn, men for å få en rød trå i coverne fra Sherpa Distribution)

Nå er det jo slik at vi samler de tre filmene; TFl 1& 2 samt Sjøørretlandet i en film til den samme prisen som å kjøpe en. Vi kunne fortsatt å selge alle 3 hver for seg og tjent mer penger :wink: enn ved å samle sammen disse.

Grunnen er:

1. Det er mye ekstramateriell vi føler ikke er utnyttet godt nok

2. Filmene er bearbeidet og har en rød tråd i 3 timer gjennom 6 episoder hvor voice, farger og klipp er endret og satt sammen til en helhet.

3. Veldig mange har en eller 2 av disse filmene og får da muligheten til å kjøpe disse samlet til samme pris.

4. Det er også veldig mange som har spurt om ekstramateriale, men vi har ikke ønsket å gi ut dette som en egen DVD (og til samme pris). Dette er da den klart beste måten å gjøre dette på.

Håper alle er fornøyd med forklaringen (...DVD-bokser er jo ikke helt uvanlig heller)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg forstår noens irritasjon.

Samtidig finner jeg det litt merkelig for ingen tvinges til å kjøpe en DVD...

(Vi lager også nye cover til TFL1 & 2 uten at filmen vil selge mer av den grunn, men for å få en rød trå i coverne fra Sherpa Distribution)

Nå er det jo slik at vi samler de tre filmene; TFl 1& 2 samt Sjøørretlandet i en film til den samme prisen som å kjøpe en. Vi kunne fortsatt å selge alle 3 hver for seg og tjent mer penger :wink: enn ved å samle sammen disse.

Grunnen er:

1. Det er mye ekstramateriell vi føler ikke er utnyttet godt nok

2. Filmene er bearbeidet og har en rød tråd i 3 timer gjennom 6 episoder hvor voice, farger og klipp er endret og satt sammen til en helhet.

3. Veldig mange har en eller 2 av disse filmene og får da muligheten til å kjøpe disse samlet til samme pris.

4. Det er også veldig mange som har spurt om ekstramateriale, men vi har ikke ønsket å gi ut dette som en egen DVD (og til samme pris). Dette er da den klart beste måten å gjøre dette på.

Håper alle er fornøyd med forklaringen (...DVD-bokser er jo ikke helt uvanlig heller)

Tror ikke det er mange som irriterer seg, men noen kommentarer blir det alltid. Selv eier jeg ikke noen av de tidliggere filmene, og kommer sikkert til å kjøpe denne i stedenfor å kjøpe de gamle.

Kjøpte også Ringenes Herre triologien i extended utgave selv om jeg hadde sett de på kino :msn-wink:

Bare pøs på med bra extramateriale så skal vi ikke klage mer :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tror ikke det er mange som irriterer seg, men noen kommentarer blir det alltid. Selv eier jeg ikke noen av de tidliggere filmene, og kommer sikkert til å kjøpe denne i stedenfor å kjøpe de gamle.

Kjøpte også Ringenes Herre triologien i extended utgave selv om jeg hadde sett de på kino :msn-wink:

Bare pøs på med bra extramateriale så skal vi ikke klage mer :clapping:

Nei, jeg tror ikke det er mange som irriterer seg jeg heller. Kom litt feil fram...

Det som var viktigs for meg å få fram var uansett at produktet er komplimenterende for de som mangler filmen og gunstig å kjøpe for de som ikke har noen av de tidligere filmene.

Hvis man ønsker å teste ut en av filmene vil alle om kort tid får muligheten til å kjøpe filmene en og en for alt fra 99-149 kroner tenker jeg så får man heller ta den vurderingen selv når man skal velge hvilken film man skal kjøpe :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fluehue-release er utsatt til 1.september.

Fluehue skulle egentlig kommet ut 9.april med mengder av ekstramateriell.

Vi ønsker at produktet skal bli så godt som mulig og med over 60 timer råtape er det mye ekstramateriell som skal undersøkes og bearbeides.

For at utgivelsen skal bli optimal utsetter vi derfor releasen til over sommeren.

Skitt Fiske!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg