Hopp til innhold
DJ Salmon

Speykonkurranse i Bærum 2008

Recommended Posts

Noen som vet om et ok hotell i nærheten av konkurranseplassen? Har ikke peiling på hvor Burudvann er eller letteste måte å komme seg dit på, men det går an å finne ut.

Spør for Carronfolkene som må ha et overnattingssted.

Ideelt sett - noen i sentrum og noen nær Burudvann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Noen som vet om et ok hotell i nærheten av konkurranseplassen? Har ikke peiling på hvor Burudvann er eller letteste måte å komme seg dit på, men det går an å finne ut.

Spør for Carronfolkene som må ha et overnattingssted.

Ideelt sett - noen i sentrum og noen nær Burudvann.

Hadde vært kjekt å fått samlet alle tilreisende på samme hotell. Holmenkollen har vi jo pleid å bruke under NM, er vel ikke så lange biten derfra. Ellers finnes det kanskje noen hotell rundt Grorud?

Fint om noen kunne pekt på kartet hvor i Burudvann vi skal være:

http://www.gulesider.no/kart/map.c?ps=3&am...actor=undefined

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg er ikke kjent her men jeg fant litt info på nette om badeplassen der dere skal kaste .

I følge hjemmesiden til Bærum kommune er det en parkeringsplass i Burudveien/Lommedalsveien ca 1 km ifra badeplassen og denne veien ligger litt mer i den sør/vest enden av vannet.

Kart med merke av bålplass ved Burudvann

Håper det hjelper litt på infoen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hva i alle dager kan være mer viktig enn å se verdenseliten i speykasting i aksjon? :biggrin:

Helt enig. fru og herr skulle skamme seg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei

Lurte bare på om roll eller noen andre har funne noen greie hotellet i nærheten som har ledig rom?

Vi kommer kanskje en to-tre stykker for å kikke på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei

Lurte bare på om roll eller noen andre har funne noen greie hotellet i nærheten som har ledig rom?

Hei

Oddbjørn nevnte at Castingforbundet hadde rabattavtale med Holmenkollen Park Hotell. Vet ikke om den rabatten gjelder alle eller bare de som skal delta?

Der var vist prisen 685 pr pers i dobbeltrom.

Har ikke fått sjekket noe mere. Vet heller ikke om jeg får anledning til å dra desverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei

Det er ledige rom på Holmenkollen Park Rica, ihvertfall når jeg bestilte i går. Blir ihvertfall en del som kommer til å bli der, er jo kjekt å samles en gjeng på samme hotell. Er ikke så veldig mye forskjell på vanlig pris og rabattert pris i helgene, men det går jo ihvertfall ann å nevne at dere skal på en konkurranse til Norges Castingforbund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei!

Da samles vi på Holmenkollen hotell.

Jeg håper så mange som mulig stiller, og jeg kan forsikre dere at min venstre arm bare er til bry

Men, høyra fungerer så noenlunde.

PEREK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Litt mer mas fra meg her :wink:

Har lest litt på reglene til denne konkurransen og vurdere å stille i klump delen, men her kommer det jeg lurer på.

Det er 3 kvalifiseringforsøk en kan benytte seg av, men koster det 100,- per forsøk eller per kategori?

Og en siste ting må jeg si ifra på forhånd om jeg skal ha 3 forsøk eller kan jeg ta det etter hvert?

Har aldri vært med på dette før så jeg bare lurer litt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Litt mer mas fra meg her :wink:

Har lest litt på reglene til denne konkurransen og vurdere å stille i klump delen, men her kommer det jeg lurer på.

Det er 3 kvalifiseringforsøk en kan benytte seg av, men koster det 100,- per forsøk eller per kategori?

Og en siste ting må jeg si ifra på forhånd om jeg skal ha 3 forsøk eller kan jeg ta det etter hvert?

Har aldri vært med på dette før så jeg bare lurer litt

Dette er jeg faktisk litt i tvil om selv. Det kommer ihvertfall til å komme opp forslag om at en har et fast satt antall forsøk pr kategori og ikke slik det står nå at en kan velge. Det blir nemlig en del som kun kaster langline og da blir det litt urettferdig for de som vil prøve seg på klump at de får færre kvalifiseringsforsøk på langlinen, og motsatt også. Blir det dårlig tid synes jeg det er bedre å kjøre 2 kvalifiseringsforsøk på langline og 1 på klump hvor alle kaster etter hverandre.

100 kr er pr forsøk, altså 300 kroner om du vil ha 3 forsøk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hi Boys...

Har ikke mulighet til å delta denne gangen, men håper det er mange som stiller og utfordrer de "beste".

Lykke til alle sammen...

Mvh Tommy Aarkvisla

Synd folk feiger ut i siste liten :blush:

Selv har jeg ikke fått tid (eller tatt meg tid) til nok trening, men stiller for moro skyld og for å fylle opp litt på lista. Er jeg heldig får jeg til et akseptabelt høyrekast. Moro å treffe de andre kasterne ihvertfall. Alltid mye å lære også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette er jeg faktisk litt i tvil om selv. Det kommer ihvertfall til å komme opp forslag om at en har et fast satt antall forsøk pr kategori og ikke slik det står nå at en kan velge. Det blir nemlig en del som kun kaster langline og da blir det litt urettferdig for de som vil prøve seg på klump at de får færre kvalifiseringsforsøk på langlinen, og motsatt også. Blir det dårlig tid synes jeg det er bedre å kjøre 2 kvalifiseringsforsøk på langline og 1 på klump hvor alle kaster etter hverandre.

100 kr er pr forsøk, altså 300 kroner om du vil ha 3 forsøk.

Kjempeflott Oddbjørn da har jeg litt mer innsikt i hvordan dette fungerer.

Vi får se om vi stiller med stang eller uten men vi kommer ihverfall :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei

Oddbjørn nevnte at Castingforbundet hadde rabattavtale med Holmenkollen Park Hotell. Vet ikke om den rabatten gjelder alle eller bare de som skal delta?

Der var vist prisen 685 pr pers i dobbeltrom.

Har ikke fått sjekket noe mere. Vet heller ikke om jeg får anledning til å dra desverre.

Til dere som reiser alene koster det litt mer med hotellrom i Kollen.

Prisen er på 1130,- men ikke la dere skremme konkurransen er nok ver de pengene uansett :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Litt oppklaring,

Det er slik at kasteren har tre forsøk som koster 100kr per gang. Kasteren kan selv velge i hvilken kategori en vil bruke forsøkene. F.eks hvis en vil delta i begge klassene kan man f.eks først kaste i langline klassen og se om man har sjans på finalen. Dersom dette er sikkert kan man bruke de to siste forsøkene på klump, eller spare et forsøk dersom man må forbedre resultatet i langline klassen for å gå til finalen.

Mvh,

Eirik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for den oppklaringen, da har vi den infoen vi trenger, i hvertfall jeg.

Må bare innrømme ar det ble ingen kollen hotell på oss, da vi heller gikk litt lengre opp i bakken for Soria Moria, og der var prisen bedre. 650,- for enerom. Kan jo neste få ei line på det mellomlegget i fra kollen til moria 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Synd folk feiger ut i siste liten :blush:

Selv har jeg ikke fått tid (eller tatt meg tid) til nok trening, men stiller for moro skyld og for å fylle opp litt på lista. Er jeg heldig får jeg til et akseptabelt høyrekast. Moro å treffe de andre kasterne ihvertfall. Alltid mye å lære også.

Hi... Det handler IKKE om å feige ut i siste liten, men at man rett å slett MÅ stille opp på noe annet...

Skulle gjerne(har noe helt jævlig lyst) kastet konk jeg...

Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hi... Det handler IKKE om å feige ut i siste liten, men at man rett å slett MÅ stille opp på noe annet...

Skulle gjerne(har noe helt jævlig lyst) kastet konk jeg...

Tommy

Måtte bare mobbe litt. Du har sikkert en god grunn. Og det kommer nye konkurranser senere også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Litt oppklaring,

Det er slik at kasteren har tre forsøk som koster 100kr per gang. Kasteren kan selv velge i hvilken kategori en vil bruke forsøkene. F.eks hvis en vil delta i begge klassene kan man f.eks først kaste i langline klassen og se om man har sjans på finalen. Dersom dette er sikkert kan man bruke de to siste forsøkene på klump, eller spare et forsøk dersom man må forbedre resultatet i langline klassen for å gå til finalen.

Mvh,

Eirik

Jeg synes denne måten å gjøre det på ikke er helt gunstig. Selv har jeg uansett bare tenkt å kaste langline, så for meg blir det jo forsåvidt en fordel. Men tror det kan bli ganske så vanskelig å komme til finalen for mange så tror mange av de som satser litt på langline kommer til å bruke alle sine 3 forsøk på langlinen, og da blir det ikke så mye igjen av klumpkonkurransen. Sikkert litt sent å endre noe nå, og det har sikkert noe med tiden en har tilrådighet også, men er ihvertfall noe jeg synes en bør tenke på til neste år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Lurer på noe mer her :shock:

Hvor lange kast kan en regne med å se i slike konkurranser?

Klart vær og vind har mye og si men siden jeg aldri har vært med på slike konkurranser før derfor er jeg bare litt nyskjerrig!! Tenker både på langline og klump kasting

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Lurer på noe mer her :shock:

Hvor lange kast kan en regne med å se i slike konkurranser?

Klart vær og vind har mye og si men siden jeg aldri har vært med på slike konkurranser før derfor er jeg bare litt nyskjerrig!! Tenker både på langline og klump kasting

I Lillehammer var det lengste kastet 49 meter. Det var det Eirik som hadde om jeg ikke husker feil. Forholdene i Lillehammer var greie (langt fra ideele) sånn ca midt i kvalifiseringen før vinden snudde og det var da de lengste kastene ble gjort. Jeg vil tro med gode forhold at en kan se kast på over 50 meter.

Klump skal bli spennende så se. Det har jo ikke vært noen konkurranser her før. Fra NM vet vi at litt kortere klumper kan gå veldig langt med god medvind, men stopper litt opp i vindstille.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg