Hopp til innhold
SofaFisker

Hvilket snøre til SØ-fiske?

Recommended Posts

Mange spørsmål fra meg om SØ fiske den siste tiden, dette blir forhåpentligvis det siste på en stund dog, så får jeg heller komme tilbake med fangstrapporter senere :lol:

Skal starte opp med SØ fiske som sagt, og bestilte meg nettopp Slate SPX Professional 10.6ft #7/8 m/Fighting Butt, fra før har jeg en Orvis Battenkill 7\8 snelle.

Nå mangler jeg bare snøre før jeg kan begynne å terrorisere svabergene rundt her :P

Siden jeg er nybegynner har jeg derimot ikke peiling på hvilket snøre jeg skal velge..

Til ferskvannsfiske er jeg ganske kjedelig av meg og fisker bare med en standard WF flyteline, jeg har forstått såpass at dette funker dårlig når det gjelder SØ fiske..

Spørsmålet er, hvilke type, hvilke størrelse og hvilke merke snøre bør jeg velge? Fattern mener jeg bør bruke flyteline med airflo synketipp eller hva nå det heter. (Jeg har all respekt for fattern, han har nok dratt iland mer fisk i løpet av sitt 60år gamle liv enn jeg noen gang kan drømme om, men akkurat SØ fiske med flue tror ikke jeg akkurat er hans sterkeste felt, hehe) Argumentasjonen hans var at det var tungt å fiske med tunge flyteliner i sjøen. Jeg skal ikke påberope meg noe kastefantom tittel, og jeg skal innrømme at jeg hadde litt problemer med å fiske med intermediate snøre med ferskvannsstanga mi.. (Ble jevla tungt på baktrekket..) Så han har kanskje ett poeng.

Men har jeg forstått det riktig når det er synkeliner som er greia i SØ fiske?

Hva bruker folket her inne til SØ fiske, og noen som har noen gode tips til snøre/fortom kombinasjoner?

Samt et lite bi-spørsmål. Noen som vet hvor i alle dager man får tak i "vanlige" airflo fortommer??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Mange spørsmål fra meg om SØ fiske den siste tiden, dette blir forhåpentligvis det siste på en stund dog, så får jeg heller komme tilbake med fangstrapporter senere :lol: