Hopp til innhold
Kaasan

Coalmbejavre

Recommended Posts

Prøver meg igjen, har noen vært i område mellom Coalmbejavre og Vuoldejavre? Vet at det er fin røye i Coalmbe, men hva

finnes i Vuoldejavre? Harr? Elva derfra ender jo opp som Mazejohka. Men vestfjella er jo ikke kjent for harr.

Hvis noen har prøvd nevnte vann med elvestrekn er jeg takknemlig for tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Har ikke vært i Vouldejavri, men antar at det vil finnes harr der. Det har du vel nesten skrevet selv også... :)

Er litt kjent lenger inn i samme område, og der finnes det primært røye og ørret. Ørreten er av prima kvalitet, røya har jeg dessverre aldri fått, kun spottet.

Dette var kanskje ikke så veldig nyttig for deg, men får håpe at noen andre kanskje kan svare på hva som finnes i Vouldejavri. Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har ikke vært i Vouldejavri, men antar at det vil finnes harr der. Det har du vel nesten skrevet selv også... :)

Er litt kjent lenger inn i samme område, og der finnes det primært røye og ørret. Ørreten er av prima kvalitet, røya har jeg dessverre aldri fått, kun spottet.

Dette var kanskje ikke så veldig nyttig for deg, men får håpe at noen andre kanskje kan svare på hva som finnes i Vouldejavri. Lykke til!

Vært mye i Vouldejavri både sommer og vinter.

I den sørlige delen er det flere øyer og grunner og der var det nifst bra men fin røye .Størrelsen varierte men opp mot 2 kg.

I den nordlige delen er for dypt med unntak helt i nord.

Elva ut av Voulda har mange fine kulper.

Cuolmbe har jeg bare fått mindre røyer

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takker så mye for svar Leif, Har tenkt på å gå fra Vuolde til Rakkas og over til Lages. Vet du om det er gangbart mellom Vuolde til Rakkas?

Har du prøvd elva fra Vuolde selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takker så mye for svar Leif, Har tenkt på å gå fra Vuolde til Rakkas og over til Lages. Vet du om det er gangbart mellom Vuolde til Rakkas?

Har du prøvd elva fra Vuolde selv?

Sender PM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for nyttig info. Gleder meg ikke mindre nå. Dette blir mellom oss Leif.

Er du samme Kaasan som bruker å være med Jan Einar på tur?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg