Hopp til innhold
Thormill

Sjøørret

Recommended Posts

Hei

Jeg skal ut på min siste fiske tur på lang stund i morgen tirsdag 20 Des.Grunnet operasjon i håndledd på onsdag.

Så lurte på om det var noen gode tips med utgangspunkt Tønsberg som start.Kjører gjerne opp til en time.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

hvis ikke det er for sølete vann eller har lagt seg is er Melsomvik en grei plass...mye å fiske på i fra båthavna og øst over.

Langø sør for melsomvik er en kjempeplass....men det er noe problemer med parkering der.Grunneier har sett seg lei av dumme turfolk som ikke kan oppføre seg.

ørastranda på vestsiden av Nøtterøy er også bra.Fisker seg forbi skjæret og litt sør over.

Fjærholmen på Føynland(Nøtterøy) .bukta norda for campingen.

:wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg kan ikke bidra så mye her, hvis det da ikke er en eller annen som vil lese om å få små og tynne sjøørreter. Og da er det neppe mange som melder seg.

Det jeg ville si, er at det er rett hyggelig å se Thormill tilbake. Har savnet tipsene hans en stund nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

:blush: ...jotakk Svensvik.Er vel ikke så mye til tips å skryte av :wink:

Har tilbrakt det meste av 2011 i "horisontalen"....så det har ikke blitt rare fisketurene i år. Men nå får jeg kjeft av fysioterapeuten min, om jeg ikke får gang i "liket".Da er det bare å gripe stanga og pelle seg av gårde...så får vi se hva havet har å by på.. :wink:

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ble en kort tur i Oslofjorden idag. Fikk en sjøørret på land. Lengden var det ingenting å si på.., og vekta var omtrent en kilo. Ellers var det litt vanskelige forhold synes jeg. Silda har kommet inn fjorden, slik den gjør hver vinter. Idag stod silda langt ute, slik at gjeldfisken ikke var på kastehold. Men deilig å være ute uansett. Ellers var det endel torsk, klart vann, 7 pluss grader og sterk vind fra sydvest.

:biggrin: :biggrin:

Endret av Brage

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ble en tynn sjøørret på meg i går...kanskje rundt 1,5 kg..ikke mye fart i den :mellow: ..litt dårlig med småfeit sjøørret for tiden .Håper det er noe mat i fjorden så de får spiste seg opp litt fort igjen....

Ellers kan en jo ikke klage.Med de mildværsdagene vi har hatt nå er det jo betydelig mer fristende å hive seg ut døra med fluestanga :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var en tur ute i son i dag. litt mye vind, men hadde kontakt med tre og den siste stakk av med både reke og halve fortom.

Byttet deretter til en annen lik reke, men da var det slutt.... Litt kjipt, men godt å komme seg ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

fisker du med råtten fortom...eller var fisken så himla svær?? :biggrin: ...

var ikke det helt store her i dag...men sola var jo frempå.. :blush:

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var ikke det største greiene. Må vel ha fått en knute som jeg ikke så, men med denne vinteren så venter det nok mange fine fiskedager i januar. Så jeg skal prøve å få tilbake min reke og fortom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fikk en og mista en i går ettermiddag, var sammen med minken thormill, fit tur fint vær og god kakao Takk for turen kim vi rekker en i morgen også hvis været ikke er alt for kjipt :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ute en tur i ettermiddag i fine forhold men veldig høyt vann i Oslofjorden.fisket med flyt/int line og hadde 2 røsk i flua og vekk,hvit reke og sakte inntrekk,så et fint vak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ja..og så var de større og sprekere en dine :P ...

nydelig vinter-fiske-vær da....men det hadde fremdeles ikke gjort noe om k-faktoren på fisken hadde liggi på et noe høyere gjennomsnitt.....men men!!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

bruker rekeimitasjoner i litt ulike størrelser ..farger ..glitter osv..siste ørreten fikk jeg på en sildeligenende sak...glitter på kroppen og sort rev som rygg/vinge.

Intermediate "glass-liner"....synes jeg er bra. Er Ikke de beste linene å kaste med og blir gjerne litt stive i kulda....men det funker nå på et hvis. :blush:

Det viktigste er nok å finne hotspottene og feie de over med konsentrasjon på topp...fiske med variert hastigeht/inntrekk og litt ulik dybde...skifte flue ofte :msn-wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

...og mens dere kan fiske og kose dere har jeg brukt dagen på å kjøre tur-retur Drammen og Vallø/Tolvsrød for å bruke timer for å dekke skuta med ny opplagspresenning etter vindens herjinger :mad2: :mad2: .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skulle ha fiska litt når du først var i Drammen :wink:

Rakk en tur mellom familieselvskapene her om dagen. Det ble ingen gjeldfisk, men forholdene var veldig fine og det var mye aktivitet. Fikk en fin torsk som gulpet opp en kutling og en rød børstemark. Det så ikke ut som om den hadde spist neris.

Ellers ble det 3 sjøørret, men de var ikke fete nok til at det var noe stas. De tok rekeimitasjoner fisket med intermediate snøre. Inntrekket var veldig sakte, med raske rykk innimellom. Ulempen med dette inntrekket er at jeg føler at kontakten med flua blir litt for dårlig.

Endret av Brage

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

...og mens dere kan fiske og kose dere har jeg brukt dagen på å kjøre tur-retur Drammen og Vallø/Tolvsrød for å bruke timer for å dekke skuta med ny opplagspresenning etter vindens herjinger :mad2: :mad2: .

Se det du! Har du fått igjen lappen nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

stakkars!!! :P det er vel prisen du må betale for å ligge midtfjords og gulpe i seg Aas pils , en varm sommerdag ..

Ellers ble det 3 sjøørret, men de var ikke fete nok til at det var noe stas. De tok rekeimitasjoner fisket med intermediate snøre. Inntrekket var veldig sakte, med raske rykk innimellom. Ulempen med dette inntrekket er at jeg føler at kontakten med flua blir litt for dårlig.

enig.!.kan være litt vanskelig å få god nok kontakt med flua på sakte inntrekk. Er fisken skikkelig i bettet tar den samme hva, men noen ganger liker den , etter det jeg har erfart, å "nippe" til flua og trekker du sakte da er sjansen for at den avviser flua større. Er den i det syke humøret der ,er det som regel ikke så dumt å legge stanga under armen og trekke shitfort med begge henda...ta korte pauser...og da tar den som regel i det flua stopper.... :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg