Hopp til innhold
Thormill

Sjøørret

Recommended Posts

Fikk en på 7kg på femmerstang rett etter påske. Glad jeg har mye backing på snella;)

:clapping: :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Har liksom klart å senke skuldrene og slappe av litt etter den der:)

Men nå begynner den anadrome influensaen å melde seg igjen, så til helga er det kasting fra morgen til kveld igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ingen som har fått noe i sommer, har vært dårlig med fisk på meg, men skal ta de store til helgen, akkurat fått i hus disse fluene :Shrimps kjøpt på tilbud også :) hva med dere da, får dere fisk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja.

Hadde en drømmekveld på lørdag..Skulle egentlig fiske HA siden jeg tok to av om morningen. Men om kvelden kom regnet og ørreten var på laget..

Vet faktisk ikke hvor mange det ble til slutt, men den strøste var på 1.1 og sprek som fa..

Ellers så er det blitt en og annen. Men har fisket lite og er mest på jakt etter HA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei,ute en tur igår ettermiddag i Oslofjorden,fine forhold men veldig mye vann,flere hugg,helt sikkert tre,mistet en ganske stor feit blank,en på land til middag 2;7kg ,Synk 3 snøre,grønn wollybugger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei,ute en tur igår ettermiddag i Oslofjorden,fine forhold men veldig mye vann,flere hugg,helt sikkert tre,mistet en ganske stor feit blank,en på land til middag 2;7kg ,Synk 3 snøre,grønn wollybugger

Nice:) Grattis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Moro hvis vi kan få liv i denne tråden igjen.. Hvis været holder seg (+ grader og storm) blir det noen turer i Julen.

I høst har jeg ikke hatt så mange turer, men noen er det blitt. Ikke de store fangaste i høst.

Gratis med stor fisk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har trosset vinden i Haugesund to ganger den siste tiden.

Turen gikk til Aksnes og Kilen. Resultatet ble neglesprett, nesten en tur på sjøen i vindrossene, et par hogg og en støing på 6-700g.

Du vet du er på Vestlandet når det er bølger i kaffekoppen :)

6509856035_5f20f7f72a.jpg

Endret av ford prefect

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fikk en på 7kg på femmerstang rett etter påske. Glad jeg har mye backing på snella;)

For en sinnsyk fisk:) hadde jeg fått no sånt vet jeg ikke hva jeg hadde gjort:) vanvittig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hadde djævelsk løst til og dra ut en tur og fiske sø siden det er 4+ i alta i dag men det er jo liksom ikke så lyst ute.... Sikkert spenende og kaste i mørke :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ute en tur i ettermiddagi Oslofjorden,hadde på og mistet to sø,fikk på en fin torsk som også gikk av helt ved kanten,lita rosa loppe og slow intermediate var bra idag,så ingen fiskemiddag idag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei.

Har vært ute i hele dag ytterst i drammens fjorden.Ikke fått en dritt.Fisket med hvit reke,hvit jiggi og grå sonker.Fisker med intermidiet line.

Hva skjer hva gjør jeg galt.Skal ut igjen i morgen,så er det noen som kunne tenkt seg en tur ut i morgen og vise meg er alle velkommen.

Bor på Berger var på revet men er det andre steder jeg burde prøve?

Svar gjærne PM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er sånn det ofte er,se om du finner en liten vik og beveg deg forsiktig plutselig er det sø på plasser du ikke hadde drømt om.sånn er det bare

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Noen ganger kan sjøørreten være sær og avslår det meste som passerer i rolig tempo.Prøv å fiske flua veldig fort med små pauser.Kan virke noen ganger som at om sjøørreten får for god tid til å "studere" flua så bare små-lugger den i flua og gidder ikke , mens kjører du opp farta nok, så tar den uansett.

Fiske variert er viktig...

slik som i dag hvor tempen synker og vinden roer seg tror jeg heller ikke sjøøørreten er mest aktiv....spesielt nå som hvor vi har hatt en lengre og mildere ...uværsperiode hvor fisken gjerne er aktiv. Det er ikke dermed sagt at ikke sjøørreten kan være aktiv i kulda. I fjor hadde vi en lang periode med nordavind her i Tønsbergområdet og da kom det opp varmere vann slik at isen ikke fikk lagt seg over alt og da var det kjempeforhold for sjøørret selv om det lå helt ned i 15-17 minusgrader.

Se opp for værskifte..gjerne liten økning i temperatur..sol...fralandsvind som trekker opp varmt vann..osv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tok en tur i Oslofjorden torsdag etter jobb. Fikk 3 stk og mistet 3 stk. Testet nye fluer og konklusjonen er vel at Salar double str 13 kroker sjøørret for dårlig. Mulig det fungerer fint på laks, men jeg har mistet en god del sjøørret på str 13 i det siste. Litt kjipt på vinterfiske, siden det ikke er så ofte man er i kontakt med fisk. Dermed blir det str 11 og oppover fra nå av.

Den ene jeg fikk var på 2,2 og sølvblank. En fin julegris. En av de jeg mista var også pen, men da røyk fortommen. Det var ikke på grunn av dårlig kvalitet på fortommen, men jeg unnlot å bytte når jeg så det var knute.

Som en kuriositet kan det nevnes at det også ble en Kutling. På flue. Kan jeg søke om N-rekorden? :P

Alt i alt en fin ettermiddag i sjøen. Håper det ikke blir lenge til neste gang.

:biggrin: :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg