Hopp til innhold
hans-henrik

Snus og fluefisking!

Recommended Posts

hva syns dere? hører snus hjemme på fisketur?

det er et stort ja fra meg ass :biggrin:

Det hører ikke bare med, det er en forutsetning..!

Spørsmålet bør vel heller være, hvilken sort?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Fluefisking o røkning har ja testat, de var mye mygg, men de slutade i akut bronkit o tillslaget blir ikke bra med tårar i øgonen!

Ska man snusa ska man snusa GROV! 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Må si at jeg klarer meg SVÆRT godt på tur UTEN slike griserier som snus og røyk!

Måtte bare få det ut siden det ABSOLUTT IKKE er et must på tur for alle!

Endret av Jan Tore Tellefsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

snusen gjør susen....

Se bare på trendsetterne i tørrfluelandet; de går jo for guinness rekord i snusleppe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Må si at jeg klarer meg SVÆRT godt på tur UTEN slike griserier som snus og røyk!

GRISERIER faktisk!?

Godt at du fikk det ut da... Alle noenlunde oppegående mennesker er vel klar over at det ikke er et MUST for alle.

JEG for min del klarer meg ikke uten slike griserier på tur :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Snus (general), kaffe og sjokolade. Uten er det bare å gi opp alt samma. spm er om fisken skyr snuslukta om den setter seg i f.eks vingen på flua når den knytes på fortomen?

PS: er tiedemans blå (den med mintsmak) kommet bort over hele landet? finner den faen ikke noen steds. mener å ha hørt de har slutta å produsere den, noe som er ganske synd. likte egentlig den litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Må få lov til å støtte Tellefsen her. Dette er og blir noe griseri. I en kort periode av ungdomstiden min røykte jeg tett, men fornuften tok tak i meg. Snus derimot har ennå til gode til å prøve. Byr meg egentlig imot. Lukter forferdelig av de som spytter detta griseriet rundt seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Snus er for fjortiser og sersjanter, røyk er for mannfolk!!

De få åra på gamlehjemmet der dere overlever meg får dere fanden ikke mye glede av uansett... Det er måte på hvor gøy bingo er etter 10 år og så har jeg beriket livet mitt med piker, vin og nikotin i 50 år :biggrin:

Eneste som er bedre enn Tiedemanns-lukt på flua er "rekelukt" :P

Endret av ford prefect

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

eneste negative med snus og fluefiske er at jeg glemmer snusen til tider.

alle som snuser og har lagt inn en skikkelig hare lort under leppa og vassa rundt med den en god stund blir vel ganske sår i kjeften etterhvert.

leppa mi føles i alle fall som ett sandpapir etter en dag med flue stanga i hånda.

en annen ting jeg glemmer på fiske tur er å spise.

sandpapir leppe og vondt i hue og mage av for lite mat og drikke en hel dag blir ganske ubehaglig ut over kvelden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hva syns dere? hører snus hjemme på fisketur?

det er et stort ja fra meg ass :biggrin:

Enig med Tellefsen, snus er noe svineri som ikke egentlig hører hjemme noe sted. Den store nedturen i "Tørrfluelandet" var nærprofilbildet av den ekle verandasnusleppa til Fismen... Så det "er et stort nei fra meg ass".

De få åra på gamlehjemmet der dere overlever meg får dere fanden ikke mye glede av uansett... Det er måte på hvor gøy bingo er etter 10 år og så har jeg beriket livet mitt med piker, vin og nikotin i 50 år

Joda, det er lett å si det når man er forholdsvis ung og sprek. Realitetene melder seg senere. La oss diskutere det når du har blitt 60. Da kommer jeg til å være 73, så om du har hatt marginene på din side og unngått lungekreft og hjerteinfarkt, og kols og ødem ikke binder deg til til stua hjemme, kan vi ta praten ved en elv ett eller annet sted. Vel og merke dersom du fremdeles har et strupehode med stemmebånd. Og jeg har sett og kjenner til tilstrekkelig mange slike tilfeller til at jeg ikke setter på noe smiley her. Lykke til.

Endret av Henning Lund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Slutade att snusa för att se om jag fick mer lax. Det fick jag inte men jag sparade 10 000:- så jag kunde vara 3 veckor istället för 2 i Nordnorge :)

Har inte snusat på 3 år nu. Ska man dock snusa så ska det vara grov

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sluttet med pipa for 3 1/2 år siden, først madammen så meg. Tanken om en hvis en skulle bli eldre, skulle ende opp med kols og det som være verre er så skulle det ikke være pga røyking. tanken på og ikke kunne jakte og fiske fikk meg til og legge pipa på hylla. Angrer ikke en dag. Frister heller ikke med røyk.

Men som svakt menneske så kom jeg borti noe som heter snus, så lungene spares ihvertfall 8) , og snus er fordømt godt. Så lenge helsa ikke svikter så vil jeg nok fortsette med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Traff noen trøndere på rekruttskolen i Stjørdal i 81. De skulle lære meg dette med snus.

Fungerte greit til vi tok en øl og eg svelgte hele greia. Fy F----.

Blir fortsatt dårlig av lukten.

8) 8)

Endret av Taxisvein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Traff noen trøndere på rekruttskolen i Stjørdal i 81. De skulle lære meg dette med snus.

Fungerte greit til vi tok en øl og eg svelgte hele greia. Fy F----.

Blir fortsatt dårlig av lukten.

8)8)

Hahahahaha!! :biggrin: Hysterisk bra...du er ikke den første jeg har sett gjøre det. Like moro hver gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Snusen er grei, når man ikke har ledige hender til å røyke. Røyken er nesten nødvendig tilbehør, for å slippe unna mygg og knott, mens man venter på vak.

Knotten fins det nesten ikke middel mot, annet enn god tobakk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Röda Lacket loose snus. :biggrin: Eller ungdomstidas oppskrift; ei tugge Redman og noen slurker Pernod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Får ikke fisk uten snus.... :P

Trodde ikke at snus gav sterke "fiskerelaterte" hallusinasjoner..jeg :P

Men jeg vet at det gir merarbeide for renholdsarbeidere når folk går rundt å slenger/spytter det svineriet fra seg på gulvet....icon8.gif ..fytte...!!

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Men jeg vet at det gir merarbeide for renholdsarbeidere når folk går rundt å slenger/spytter det svineriet fra seg på gulvet.... ..fytte...!!

:P Der kom bekreftelsen jeg har ventet på; du omgås griser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Men jeg vet at det gir merarbeide for renholdsarbeidere når folk går rundt å slenger/spytter det svineriet fra seg på gulvet.....fytte...!!

ikke bare det... men jeg ble truffet av en tørr prell som slapp taket fra taket på et ute sted en gang (godt ikke ølen den traff)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg