Hopp til innhold
kimwerner

MMS-terror

Recommended Posts

Bladde igjennom bildene på min mobiltelefon nylig, og kom frem til konklusjonen at jeg egentlig er en plagsom type.

Har du en venn som gjennom hele sommeren er på fisketur og sender skrytebilder på MMS, mens du, som pliktoppfyllende familiefar bruker surt oppsparte feriedager i kø på legoland, i regnvær, mens barna, i kaptein snabelsatankostymer, skriker om mer is?

Jeg må innrømme at jeg er en av de som er flittig bruker av mobilkamera i løpet av sommeren. Bildene blir stategisk sendt til småbarnsfedre som gjerne skulle ønske at de var et helt annet sted.

Her kommer noen utvalgte bilder fra denne sommeren.

Første bilde ble tatt på vei til hytta, klar for 4 uker med fiske i Finnmark. I slutten av juni var det enormt med mygg enkelte steder, og frontruta ble kledd innsekter. Dette bildet er av nummerskiltet. Synes jeg ser en vårflue?

Fordelen med mobilkamera er at bildet vanligvis vises på en liten skjerm. Dette bildet er av sesongens desidert minste laks, ca 1 kilo. Men med strak arm på 0,5 tommer skjerm ser den ikke ille ut.

Men når laksen blir større, får man et luksusproblem. Hvordan får man plass til fisken i ett bilde når man er alene i elva? Det var 15 år siden sist jeg tok storlaks, og dette ble feiret med sending av MMS til hele adresselista samt dugelig med brunt brennevin.

Må ha med et røyebilde for syns skyld.

På vei fra hytta til nærmeste fiskeværet, kjører vi over ei lita elv som av og til huser litt sjørøye. Stopper alltid for å se om det er noen på vei opp. Overraskelsen var stor da det viste seg at 15 lakser hadde stilt seg opp ved utløpet. Fisket på de i timesvis, men de viste ikke interesse for fluene. Kanskje elva tar seg opp til å bli en brukbar små-lakseelv om noen år? Laksene gikk videre opp i elva mens jeg sto å fisket på de.

Det er egentlig meningsløst å sende dette bilde til en mobiltelefon, men ledsaget med teksten"Står og ser på 15 laks ved XXX-elva" svir sikkert litt i pølsekøen på Tusenfryd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Minnet meg litt om noen gamle bilder jeg fant av min far i hans ungdomsdager. Da gjorde de et stort nummer ut av å få fisken til å virke større enn det den egentlig var. De rigget opp et stativ og hang fisken ned med sen rett forran kameraet, mens han selv var plassert 2 meter bak med hånda opp for å imitere å holde fisken... Det var vist en lettere eksentrisk onkel som hadde kommet opp med ideen.

Jeg må le hver gang jeg tenker over de bildene. Ser helt idiotisk ut, ser halve stativet samt sena klart tydelig.. Jaja. Laksen ser ut som den er minst 50 kilo da så :D

Endret av SofaFisker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

-Haha! Mobiler nå om dagen er bare SÅ bra!

Selv er jeg svak for videosnutter til kamerater og kolleger som jobber ræ.. av seg under de beste døgnisklekkingene.

Prøvde å legge inn en nå, men nei...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har ved ett par anledninger ringt opp kompiser ved kjøring av laks og holdt mobilen inntill snella! Blir tatt like godt imot hver gang!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bruker mms terror hele året.. etter alle fiske turer.

Vi var 2 kompiser å fisket i repparfjord elva.. varm vær og lite å se til laksen. kompisen bestemte seg for å prøve skaidi elva..selv ville jeg bli der vi var pga det er 90 % sikker får du fisk fast i skaidi elva så er den rundt 1 til 2 kg.. etter en time kom første sms.. nr 1. to minutter senere nr 2. så en stund sener nr 3...4...5...6 så ble det stille... været skiftet, det skyet til.. ikke lenge etter så blir det liv i kulpen.. flere laks er å viser seg.. kan sende første sms.. nr 1 ca 3 kg.. 30 minutter senere... nr 2 ca 3 kg... ikke lenge etter..nr 3 ca 6 kg.... så ble det stille... ikke like mange i tall...men klarte god margin på vekta..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg