Hopp til innhold
Stein Tore

Ny Mortensen-film

Recommended Posts

I MIN film blir det ikke noe annet enn nordnorsk! :)

-Nåh, din hæstkuk, tar du i på ei krukka skarp sprit?

-Din førtæranes skjettlugg, måtte du hadd 4 onga å bodd i Baillsfjord!

osv...kjempegreier!!! :)

Din forb.....hommelpung. Ka i f... e galt med å ha 4 unga og bo i Balsfjord? Kjenne mange som passe til den beskrivelsen der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Ja dette hadde nok blitt en storselger, bare få med litt kvæling av Torsk så blir det nok en kassasuksess. :w00t:

Bare vent din førbainnade hagegnom :)

Din forb.....hommelpung. Ka i f... e galt med å ha 4 unga og bo i Balsfjord? Kjenne mange som passe til den beskrivelsen der.

Der eg kommer fra e det den ABSOLUTT VERSTE forbainnelsen du kan få på deg...da e du faktisk fan ikke skjettvatne verdt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bare vent din førbainnade hagegnom :)

Der eg kommer fra e det den ABSOLUTT VERSTE forbainnelsen du kan få på deg...da e du faktisk fan ikke skjettvatne verdt!

Jeg tror en fiskevideo med litt skikkelig nord-norsk banning ville bli en suksess.

Da blir det i hvertfall ekte........... :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg lurer på hvor vanskelig det er å få NRK evt Tv2 til å sponse et fluefiske/reiseTvserie som også blir DVD? Er det noen som noensinne har prøvd på dette, eller har fått det til, og som vet hva som kreves, bortsett fra et svært godt konsept, som jeg selvfølgelig har?

Sikkert mulig det. Det bør være TO foran kamera, med "vinnende" personligheter. Minst én av dem bør være dyktig fluefisker, for å opprettholde kvaliteten på den delen av programmet. Humor er også viktig, så hvis én av dem er komiker er det perfekt. Det må også være en slags 'story' i hver episode. Gjerne dramatisert og scriptet, siden det gir bedre underholdning. Da kan du være heldig å havne i "Underholdningsavdelingen" til NRK, og er dermed sikret bedre sendetid (= mer penger).

Nei vent litt..... :huh: Dette ringer en bjelle..... :wink1:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sikkert mulig det. Det bør være TO foran kamera, med "vinnende" personligheter. Minst én av dem bør være dyktig fluefisker, for å opprettholde kvaliteten på den delen av programmet. Humor er også viktig, så hvis én av dem er komiker er det perfekt. Det må også være en slags 'story' i hver episode. Gjerne dramatisert og scriptet, siden det gir bedre underholdning. Da kan du være heldig å havne i "Underholdningsavdelingen" til NRK, og er dermed sikret bedre sendetid (= mer penger).

Nei vent litt..... :huh: Dette ringer en bjelle..... :wink1:

Hehmja:)

jeg skal ihvertfall prøve å utvikle et konsept som jeg skal se om noen er interessert i, for jeg har en ide som er veldig god, men det spørs jo om folk flest har lyst til å se det på TV. Og det blir nok langt fra noen instruksjonsfilm, jeg kan ikke kaste noe særlig...enda:)Men takk for alle tips og innspill:)

Jeg tror en fiskevideo med litt skikkelig nord-norsk banning ville bli en suksess.

Da blir det i hvertfall ekte........... :biggrin:

Ja, det e sant, det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

De bedste film de senere år kommer selvfølgelig fra Danmark;-) Og jeg taler ikke om Henrik Mortensens, men om Brian Kjærs film om fluefiskeri efter multer, og om Niels Vestergaards 2 film om havørredens hemmeligheder.

Det slår meg at multer på norsk og multer på dansk nok ikke betyr det samme, men jeg fikk noen artige assosiasjoner :laugh:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det slår meg at multer på norsk og multer på dansk nok ikke betyr det samme, men jeg fikk noen artige assosiasjoner :laugh:

Å jo da det betyr OGSÅ det samme. Multer streifer her og der på norskekysten også.

I hvertfall her i østfold, men de er visst jæ....ig vanskelige å fiske på.

Tror de kaller dem for tykkleppede multer eller noe sånt.

Å de skal være noen sinnsyke fightere også :cool:

Men jeg som ennå ikke har fått havabbor, og nesten aldri klarer å lure sjøørreten heller skal i hvertfall ikke begi meg ut etter denne arten. :down:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ekte norsk multejakt er mye mer spennende å dramatisere enn dansk multejakt.

Når gamle kjerringer i Kautokeino skyter med hagla etter multeplukkende utenbygdsfolk er det duket for kvalitetsunderholdning!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Når gamle kjerringer i Kautokeino skyter med hagla etter multeplukkende utenbygdsfolk er det duket for kvalitetsunderholdning!

Ja det skal eg love deg! Dem e ikke redd der borte, nei...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ha,ha god! :w00t:

Endret av rovfisk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg