Hopp til innhold
Anne

Vanntett fotosekk med litt attåt

Recommended Posts

Anne, den sekken du leter etter kalles bil :msn-wink:

Nei - den heter bobil :msn-wink:

Funnet noe Anne? Er på jakt etter noe sånn selv jeg nå da vet du.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Ja, det ble en Tamrac Adventure 10. Kjøpte i dag. Etter tips og kikk fra Kjell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja, det ble en Tamrac Adventure 10. Kjøpte i dag. Etter tips og kikk fra Kjell.

Nå? Er det fornøyd med sekken?

Jeg har selv letet en stund nå, og det står mellom denne og Kata 103.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Meget praktisk, fint innredet. Glimrende kombi foto- og dagstursekk. Tar nok fotoutstyr.

Jeg synes ikke den er god å bære, men dette kan være justeringer. Den henger ikke på hoftebeltet, får for mye tyngde på skuldrene. Det er en lang sekk, så en gutterygg (som som regel er lengre enn på jenter) tror jeg passer bedre.

Kata 103 er jo en rein fotosekk, så sammenligne blir litt feil, vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Meget praktisk, fint innredet. Glimrende kombi foto- og dagstursekk. Tar nok fotoutstyr.

Jeg synes ikke den er god å bære, men dette kan være justeringer. Den henger ikke på hoftebeltet, får for mye tyngde på skuldrene. Det er en lang sekk, så en gutterygg (som som regel er lengre enn på jenter) tror jeg passer bedre.

Kata 103 er jo en rein fotosekk, så sammenligne blir litt feil, vel?

Joda, det er ikke meningen å sammenligne disse. Men de skal brukes til samme formålet.

Kata 103 har jo muligheten til å ta med litt ekstra, hvis en bruker pc-lommen og godviljen :)

Men den når selvfølgelig ikke opp til Adventure 10 rent kombimessig. For meg virker det nesten som det grenser til for mye plass i denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg synes ikke det er for mye plass. En fleece/varmere plagg tar mye volum. Som oftest har jeg på et slik plagg når vi drar ut grytidlig, men må vrenge den av etter hvert. Så er det termos, noen brødskiver, dolk, fluebokser, ekstra klump/line, taustump, svartkjele og kaffe noen ganger, hurtigmat og minigass noen ganger, regnjakke ved ekstremværtendenser... Jeg har som regel ingenting i vadejakkene annet enn fortommer, krokløsertang og klipper. Det behagelige er å kunne ha alt på ryggen og muligheten til å fiske seg nedover elva etappevis.

Jeg savner utenpåreimer på sekken, men det skal syes på. Ment til vadejakka, når den også ryker i varmen. Sekken har ikke regntrekk, men en svartsekk (er trekk å få kjøpt) gjør nytten.

:thumbup: Ja, jeg bærer fotosekken med fisketilbehør over alt - og jeg bærer den alltid sjøl. Lemper den ikke over på Boye. Det er jeg som vil drasse på alt hele tida, men så kan du banne på at den dagen jeg legger fotoutstyret att i bilen så er DET motivet der. Det skal ikke skje meg! Jeg reduserer antall linser innimellom, men yderst sjeldent det også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Grenser til galskap. :P

:msn-wink: Neida, fornuft. Fullstendig uaktuelt å være i elva uten.

Men 200 meter rett ned, til en godhøl, er ok, men rett oppatt, f* f***. :scared: Klam da, med 15 kilo på ryggen. :thumbup: Kjekt at 15-kilosen blir att i elva da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg er på jakt etter en sekk om dagen. Den MÅ være helt vanntett, eller så kan jeg likesågodt bruke den gamle Lowepro AW trekkern. Bæresystemet deres passer meg helt greit.

Er det andre alternativer en DryZone Rover? Jeg har sett på DryZone 100 og 200, men tror de utgår. For mye av vekta kommer for langt fra ryggen, og jeg liker tanken på et ekstra rom til klær, kaffe, karbo og knert.

Jeg har sett på en Exped Drypack WB 30 som jeg stappe innlegget fra en Crumpler-bag inni. Den er helt tett og veier lite, men kommer ikke til landet før 2010. Litt sent med tanke på at jeg må krysse ei elv allerede om ei drøy uke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fru Lucky: har sett litt på den Tamrac du kjøpte, men bare bilder på nett, og det jag reagert over er at bærremmene ser litt tynne ut?

Sen lurer jag på Kata Sensivity V BackPack som du skrev om, er den virkelig vanntett? Finner ingen info som sier det men da du tok den opp som et alternativ i jakten på en vanntett sekk så begynte jeg å lure ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg synes ikke reimene er for tynne, for så vidt, men så veldig ergonomisk er de nå ikke. Kata vet jeg ikke, bare kastet et blikk på den.

:unsure: Men den ultimate sekken har jeg ikke funnet. Bruker Think Thank-rompetaska nå, men blir sid i livet om jeg går langt med den når den er fullstappet. Men det går. :clapping: Til DUFFS kommer på markedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har sett på en Exped Drypack WB 30 som jeg stappe innlegget fra en Crumpler-bag inni. Den er helt tett og veier lite, men kommer ikke til landet før 2010. Litt sent med tanke på at jeg må krysse ei elv allerede om ei drøy uke...

Jeg så denne sekken i magasinet "Ute". Har sendt en mail til utedepot.no som fører Exped, men ikke fått svar. Selv er jeg først og fremst ute etter en vanntett fiskesekk som også skal huse speilrefleksen. Håper virkelig ikke det stemmer at den ikke kommer il landet før 2010. Finnes det alternativer til Simms Drypack modeller? Synes 19 og 22 liter er i minste laget, men 50 igjen for stort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tar opp denne igjen da jeg etter investering i nytt fotoutstyr trenger noe 'sikkert' å bære det i på tur... :biggrin:

Har sett på Tamrac'en Fru Lucky kjøpte i sin tid,men forstod det slik at den ikke falt helt i smak? Den ser ihvertfall stor nok ut.

Kata 207 er også interessant, men kanskje det er kommet noe nytt som passer bedre som en god foto/fiske sekk siden tråden var oppe for 1-2 år siden :thumbup: ?

Raymond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg