Hopp til innhold
Anne

Vanntett fotosekk med litt attåt

Recommended Posts

Er det noen som har gode forslag til en vanntett - i alle fall bunnen av sekken i fare for å duppe den ved vading over elver og sette fra seg på blaut bakke - sekk for fotoutstyr og litt attåt, som en termos, et par fluebokser, ekstra genser og matpakke?

Har kikket på Lowepro DryZone Rover Waterproof Hydration Pack, men Joakim sier den ikke er noe god å bære. Noen som har brukt den over litt tid eller har andre forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Er det noen som har gode forslag til en vanntett - i alle fall bunnen av sekken i fare for å duppe den ved vading over elver og sette fra seg på blaut bakke - sekk for fotoutstyr og litt attåt, som en termos, et par fluebokser, ekstra genser og matpakke?

Har kikket på Lowepro DryZone Rover Waterproof Hydration Pack, men Joakim sier den ikke er noe god å bære. Noen som har brukt den over litt tid eller har andre forslag?

Anne,

Lowepro har et par andre modeller som er vanntette, men disse ser ut til å være mer myntet på de som skal ha meg seg mye fotoutstyr.......flere hus, objektiver, osv. (http://www.lowepro.com/Products/Backpacks/waterproof/). Disse har du kanskje allerede tittet på.

Så har man Simms Wader Bag som også funker som ryggsekk. Denne har jeg sett i butikken, og vurderer for mitt bruk. Men hvis du skal bære over lengre distanser, er nok ikke dette modellen du ser etter. Men vanntett er den. Se http://www.simmsfishing.com/za/SIM?PAGE=PR...p;PROD.ID=21445

Dette er de jeg vet om, men det er sikkert flere.

Inge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nå skal det sies at det var DryZone 200 jeg uttalte meg om. Men har forstått det slik at de fleste Lowepro-sekker har noenlunde lik bærekomfort. Og Dryzone var ikke behagelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Eg har ein DryZone Rover og eg synest ikkje den er spesielt ille å bere med seg. Eg må ta atterhald om at eg ikkje har hatt den på ryggen i mange dagar etterkvarandre, men eg har brukt den ein god del og likar den så langt godt. Fotorommet er smart inndelt og den verkar å vere heilt tett. Denne sekken er lenger i ryggen enn den gamle Lowe fotosekken eg har, og det gjer den bedre å bere. Synest og det er ein fordel å ha det vanlege "sekkerommet" på toppen til andre ting enn kamerautstyr.

Eg har og ein Simms ryggsekk med "roll-top" lukking. Den er heilt vasstett og kan vel vere eit alternativ. Den har ikkje rom eller liknande inndeling innvendig så her er du avhengig av å ha kameraet i etui i sekken. Brukar denne til å bere verkty og datautstyr i felt og er godt nøgd med den og. Beresystemet verkar å vere litt enkelt, men den har ikkje så stor kapasitet at den vert vond å bere.

Simms vadebag er ikkje god å ha på ryggen :smile: Dene har og mesh på toppen så den er berre tett i botnen.

Knut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

God gammel teknikk fra forsvaret :) Putt alle de forskjellige tingene i bære/søppelposer og rull sammen. All elektronikk etc. øverst i sekken. Skal du bli mer avansert, let blant utstyr til kano/kajakk etc. FEKS.

http://www.eian.no/

se under pakkeutstyr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg skal ikke bære denne sekken langt. Går vi lengre - :biggrin: sjeldent - i fjellet på tur pakker jeg det i storsekken, slik Pål sier. Men fra bil til vald til høl til ut i elva blir det for tungvint å bytte linser og mikke. Jeg skal i utgangspunktet ha en praktisk fotosekk hvor jeg får med meg litt ekstra. Kamera og linser må kjapt fram flere ganger.

Er det andre merker enn LowePro som tilbyr denne type sekk, noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Synes selv Crumpler har noen utrolig behagelige fotobager, men er ikke helt sikker på om de har noen som er 100% vanntette. De fleste er ihvertfall laget i vannavstøtende stoff.

Endret av Flyfisher1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

DryZone Rover er god å bære og er en handy sekk, men det vanntette glidelåsen er mongo.

Jeg skal bytte den ut.

EDIT: Sekken altså. :-)

Endret av André Brun

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du bytter'n til hvaforno?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Denne? Ikke vanntett, knapt vannavvisende, vel? Har regntrekk på min i dag, men er ikke nok for meg, særlig ikke i bunnen av sekken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Denne? Ikke vanntett, knapt vannavvisende, vel? Har regntrekk på min i dag, men er ikke nok for meg, særlig ikke i bunnen av sekken.

Nei, men siden du spurte hva jeg hadde tenkt å bytte til.

Mulig det er noe GALT med glidelåsen på min DryZine Rover, så jeg skal i hvert fall sende den inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei. Selv elsker jeg denne bagen, som er helt kanon for f.eks. flatsvading. Det som er dog problemet er at den ikke er vanntett. Vet dere om en sekk av denne modellen som holder uværet ute?

Endret av PeterRoss

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

DryZone Rover er god å bære og er en handy sekk, men det vanntette glidelåsen er mongo.

Nei, men siden du spurte hva jeg hadde tenkt å bytte til.

Mulig det er noe GALT med glidelåsen på min DryZine Rover, så jeg skal i hvert fall sende den inn.

TieZip-konseptet ER mongo...det er det som først og fremst gjør disse sekkene slitsomme. Det skal ikke være en sann kamp å åpne en glidelås. Enkelt og greit aaaltfor strezz... :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

TieZip-konseptet ER mongo...det er det som først og fremst gjør disse sekkene slitsomme. Det skal ikke være en sann kamp å åpne en glidelås. Enkelt og greit aaaltfor strezz... :biggrin:

Helt enig, Joakim :yes: Et slit hver gang man skal banke i veien en serie bilder!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Her er en webside med mye info. om ikke annet. Har ikke lett så mye, men mange modeller og merker er dekket.

http://www.cambags.com/

Endret av Vickinge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

DryZine Rover har jeg, ikke noe problemer overhode med glidlåsen, mulig dere har lite krefter i armene (alla Harald Eias variant av vår gamle miljøminister).

Følger med ei lita flaske med no fett av ett slag, var litt leit å få den opp første gangen men nå går det som en lek.

Grunnen til at jeg valgte denne er pga jeg hadde samme behov som Fru Lucky Fly, og i sekkdelen får jeg plass til en stor termos, en genser og litt mat. Nedi fotohølet får man plass til det jeg trenger på tur i alle fall. Kamera, 2-3-4 objektiver, blitz, ekstra minnekort etc. Og stativet henger man fint på utsiden om man gidder å dra med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har kikka på LowePro DryZone Rover, men er usikkert på om fotodelen er høy nok til telelinsa. Vil du måle på din, Hermansen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

måle min hoho

20 cm ca innvendig :)

Min telelinse får jeg god plass til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

:thumbup: Ho ho, da var nok baggen større...

Takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har kikka på LowePro DryZone Rover, men er usikkert på om fotodelen er høy nok til telelinsa. Vil du måle på din, Hermansen?

Hei, Anne. Du får IKKE plass til en 70-200 f/2.8 VR hvis det var den du tenkte på (og som du har?)

Den må i så fall ligge i øverste rom på DryZone rover'n.

God helg! :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk, André. Ja, det er den jeg har.

Hmmm, må kikke mer da. Andre forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg