Hopp til innhold
Black Rat

LTS - på tur ut?

Recommended Posts

Dessverre ser det ut for at LTS er på tur ut av markedet? Er det tilfellet? For det første priser de sine produkter alt for høyt. Høyrere enn LOOP til og med.

For det andre er mange produkter vel så bra til mye mindre pris. Tror pris er nøkkelordet for at LTS ikke har slått til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Dessverre ser det ut for at LTS er på tur ut av markedet? Er det tilfellet? For det første priser de sine produkter alt for høyt. Høyrere enn LOOP til og med.

For det andre er mange produkter vel så bra til mye mindre pris. Tror pris er nøkkelordet for at LTS ikke har slått til.

Har også hørt rykter om dårlig kvalitet på varene, fler med X1 vadere som ikke holder vannet ute, å snakka med en før i sommer med X1 jakke som sømmene hadde røket flere steder på... Jeg har selv X2 vadere å er kjempe fornøyd med de, men ble litt skeptisk da jeg hørte at toppmodellen bare var "ræva." Men mulig det bare har vært noen mandags produkter... Det kan jo skje. Men enig i at prisene er altfor høye ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ser ut til å være på vei ut av markedet??? fordi? De ikke selger LTS på lokalsjappa di?

Priser sine produkter for høyt? iforhold til? Om En X1 til 9000 koster 3 kr eller 8000 kr å produsere er jo uvesentli når stanga kaster mye bedre en Glx å A1 å lecie å gud vet., (ergo- de som synes stanga er verd skjorta betaler gjerne skjorta.,. en ærli sak d vel)

Høyere enn LOOP _TIL OG MED_ ... Er Loop no dyrere en andre aktører lengere da?? (ex er ikke Loop multi verd 2400 kr??? )

Andre produkter er bedre til en lavere pris?? igjen,., smaker er som baken. de som liker biff spiser biff, de som liker grøt spiser,. osv osv

LTS har ikke slått til ??? Hmmmmmm robbie williams har jo heller ikke slått til i USA, men det er da noen som liker han likavell :cool:

X1 vadere som ikke holder vannet ute,., Vel , jeg har også hørt om mange som har hull i sin Simms G3, , men det er da fremdeles noen som bruker de da.

X1 jakke med ødelagte sømmer? Da fikk han jo sikkert ny jakke da uten diskusjon, som ham gjør med alle andre produkter med FEIL på, radio,banan,gressklippere osv,.,

Prisene er alt for høye,.,., joa ,. Men det har da vært noen 1000 nordmenn som alikavell har kjøpt de,. så da ma det da være væffol 1 grunn til at de ikke valgte streamstix, walton eller elbe,. elller eller,.,

så så,. sorry asså., klarte bare ikke å la være,., er Begynnt å bli litt lei disse Være eller ikke være diskusjonene om LTS.,

vi for si som prøysen., DEN SOM VENTER FOR SE.,. Ny LTSkatalog kommer vel i posten mars 08,.,

NB: ja,., er forhandler av div fiskeutstyr,. loop, lts Guideline Loomis stix osv osv.,.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

PISS PREIK!!!!!!!!! :mad::mad: :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

PISS PREIK!!!!!!!!! :mad::mad::wub:

Viktig med edruelig argumentasjon! :surrender:

BTW - det heter pisspreik ikke piss preik. :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvorfor kommer disse diskusjonene så ofte?? min en gang i måneden.. hvorfor trur du at lts er på vei ut av markedet??

Høyere en loop til og med??? loop har jo masse rimelige stenger og noen dyre slik de fleste har, kan ikke påstå at x3 stenger eller utstyr er dyrt..

når det gjelder produkter som er bedre så er vell det opp til vær enkelt og dømme det..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Markedet bestemmer, og tiden vil vise hvem som består og hvem som forsvinner...

Det som frustrerer meg er å se at endel merker har en ut-pris x2 i Norge sammenliknet med USA. Da snakker vi solid avanse. At store deler av beholdningen kan selges ut til halv pris hver høst er nok en grei bekreftelse på det (da handler jeg).

Men som StianD sier; er noen villige til å betale så la dem det. Klart importørene og forhandlerne setter prisene høyt da.

/P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Markedet bestemmer, og tiden vil vise hvem som består og hvem som forsvinner...

Det som frustrerer meg er å se at endel merker har en ut-pris x2 i Norge sammenliknet med USA. Da snakker vi solid avanse. At store deler av beholdningen kan selges ut til halv pris hver høst er nok en grei bekreftelse på det (da handler jeg).

Akkurat. Egentlig burde vi alle handle julegavene når de er billigst, dvs på salg i januar. Og hvis vi i tillegg kjøper de i USA så blir de jo nesten gratis :laugh:

LTS er bra produkter, og har etter det jeg erfarer svært mange fornøyde kunder. De LTS stengene jeg har hatt handa på har hatt veldig bra aksjon :smile: dvs X1 14,6 og 15,6

Har mine X1 vadebukser på 3 året. No problems so far :smile:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er vel et klassisk resultat av janteloven dette med LTS.

Janteloven lyder slik:

Du skal ikke tro du er noe.

Du skal ikke tro du er like meget som oss.

Du skal ikke tro du er klokere enn oss.

Du skal ikke innbille deg at du er bedre enn oss.

Du skal ikke tro du vet mer enn oss.

Du skal ikke tro du er mer enn oss.

Du skal ikke tro du duger til noe.

Du skal ikke le av oss.

Du skal ikke tro noen bryr seg om deg.

Du skal ikke tro du kan lære oss noe.

Personlig er jeg ikke noen tilhenger av LTS, men det er rett og slett fordi jeg liker designet på foreksempel Scott bedre enn designet på LTS. Har kastet både med X1, X2 og X3 og det er ingen tvil om at det er gode stenger. Kjenner flere som sverger til LTS.

Mitt inntrykk av LTS er at på grunn av massiv reklame og promotering så har de klart å bygge seg opp et merkenavn som kunden etterspør. Inntoget til LTS mener jeg har vært så massivt at vi nesten kan putte LTS-gutta (og jenter) i en egen gruppe. Denne gruppen sverger til LTS, og ønsker ikke noe annet. Dette på samme måte som foreksempel de som bare benytter G.Loomis osv.

Jeg tror at LTS er kommet for å bli, men det forutsetter jo selvsagt at de kommer jevnt med nye produkter. Noe jeg har forstått ut fra tidligere diskusjoner at de kommer med til neste sesong.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis jeg skal kaste meg i i litt kvalifisert synsing her, så tror jeg LTS produktene er blitt litt for dyre, selv om de alt i alt er meget gode, både stenger og bekledning osv.

Så jeg tror de vil endre litt på konseptet, slik at prisene blir mer konkuransedyktig. )LES; så gjør de et salgsgimmic neste år med nedsatte priser )

Husk at LOOP endret sin Colourserie til Multi og Opti, de beholdt bare Signaturserien til Gøran Anderson. Loop satte prisene ned stort sett på alle stengene i den nye serien, sikkert noe av det samme som skjer i LTS også. LTS står tross alt for Loop Team Syrstad.

Den som lever får se:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

:confused: Tydeligvis er det følelser for LTS ute i vårt langstrakte land. Har absolutt ikke noe mot LTS, håper til og med at merket opprettholdes. Men jeg har lagt merke til at LTS er fraværende i ganske mange butikker i landet. Dette gjør at det vil bli vanskelig å opprettholde. Men morsmerket LOOP har de. I Sverige er det bare en butikk som selger LTS. Beklageligvis!!

Det at jeg synes at merket er dyrt, er det bare å sammenligne prisene mot andre merker. Toppmodellen til LTS er jo mye dyrere enn Sage, Scott, Winston, G.Loomis, Loop, Guideline, Thomas & Thomas m.m.

Selv om Syrstadbrødrene og Andersson står bak merket, må det satses mye mere på markedsføring og prisreduksjon. Alt selges ikke av seg selv.

Men som sagt håper at LTS klarer seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Aldri prøvd et LTS produkt... Men videresolgte ei Greyline rimelig kjapt etter å ha kjøpt uprøvd... :rolleyes1:

Det jeg lurer på er om den østenproduserte, rimelige X3'en er bedre enn andre stenger i samme segment? Disse koster igjen det halve av X3'en :mellow:

Endret av ford prefect

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Aldri prøvd et LTS produkt... Men videresolgte ei Greyline rimelig kjapt etter å ha kjøpt uprøvd... :rolleyes1:

Det jeg lurer på er om den østenproduserte, rimelige X3'en er bedre enn andre stenger i samme segment? Disse koster igjen det halve av X3'en :mellow:

er det bare x3 som er østenprodusert? trodde hele sortimentet er det, jeg :ermm: :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har sett debatten med LTS og loop flere ganger og begynner nå å bli lei.

Det hele koker ned til ren markedsøkonomi.

Den beste prisen en vare kan ha er den høyeste prisen en kjøper vil betale for varen.

Jeg ser at flere har kjøpt LTS - produkter og er godt fornøyd med de.

At andre ikke vil betale den prisen for produktene, det får så være. Så lenge noen er villige til å kjøpe produktene lykkes loop m sin strategi. Det at prisene er høye gjør at ikke alle prioriterer å kjøpe deres varer og merket kan få en posisjon i markedet som "eksklusiv". Det er alltid mer attriaktivt å ha noe ikke alle andre har.

Personlig blir jeg mer provosert over Hardy som markedsfører seg med Hardy of Alnick eller Hardy of England, mens varene er produsert i Korea.

Det er dog en helt annen diskusjon

mvh

Georg1973

er det bare x3 som er østenprodusert? trodde hele sortimentet er det, jeg :ermm: :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Selvfølgelig er det pris X antall solgte - kostnader som er hovedformelen. Om LTS har valgt riktig prisnivå har jeg ikke peiling på. Om de er på vei ut eller om de holder på å lade opp til en ny offensiv vet jeg heller ikke.

Jeg synes derimot at det har blitt "veldig stille" rundt LTS etter en forykende start. Kan også være meg som ikke er der det skjer.

Selv om jeg ikke har kjøpt for ei krone i LTS produkter ønsker jeg selvfølgelig at de lykkes, dog med en litt annen prispolitikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

:pinch: her kommer litt syting...

LTS produktene er iallefall på tur ut hos meg. To stykk x1 vadere som ikke var gode nok, etter min mening. (søm og vesentlige pusteproblemer) LTS x2 snelle hvor bremsen rustet, LTS x3 tohands stang som knakk, korken på x3 enhånds er elendig, og hvem i helsikken gidder å betale 300 schpæn for ei 30 meter monoskyteline.

Service'n jeg har fått har vært upåklagelig. Men når produktene ikke er gode nok, blir det ett annet merke neste gang. Selv om jeg har fått 30-75% prisavslag når jeg handlet

Verdens ultra ekstremt beste produkter var det ikke, for min del :w00t:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

:pinch: her kommer litt syting...

LTS produktene er iallefall på tur ut hos meg. To stykk x1 vadere som ikke var gode nok, etter min mening. (søm og vesentlige pusteproblemer) LTS x2 snelle hvor bremsen rustet, LTS x3 tohands stang som knakk, korken på x3 enhånds er elendig, og hvem i helsikken gidder å betale 300 schpæn for ei 30 meter monoskyteline.

Service'n jeg har fått har vært upåklagelig. Men når produktene ikke er gode nok, blir det ett annet merke neste gang. Selv om jeg har fått 30-75% prisavslag når jeg handlet

Verdens ultra ekstremt beste produkter var det ikke, for min del :w00t:

Enten fisker du noe sinnsykt mere en meg eller så behandler du utstyret ditt som dritt, jeg har hatt x3 #7 i 2år fisker i saltvann og ferskvann toppen har knekt men fått ny og ikke noe feil med kork eller noe hadde også en x3 #4 i et år å ingen feil eller noe samme med to x2 sneller som blir brukt i ferskvann og saltvann..

men så klart man kan være uheldig med enkelte varer..

Men at du mener kvaliteten ikke stemmer overens med pris er jo din sak.. :yes:

Men det virker som at uansett hvilket merke det er snakk om så har du mange fornøyde og noen ikke så fornøyde forbrukere.. :smile1:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei.

Jeg har ferie, og vært heldig å låne med meg mange gode stenger, deriblant en LTS X1 #6 10 fot. Nå er ikke jeg noen veldig erfaren fluefisker, men jeg har likevel kastet mange, mange timer de 3 siste årene. Av stengene jeg har prøvd er LTS'en i en særklasse. Det er synd den er så dyr, for jeg tror jeg kommer til å slite lenge med å finne en stang jeg blir så fornøyd med. Den ble raskt førstevalget for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er også helt sikker på at det ikke kommer noen ny kolleksjon fra LTS neste år. Tror dette er siste sesongen! Går mye rykter om dette men, hvis man ser på prioriteringen LTS har i Loop sin katalog (hadde jo iallefall egen stor katalog i fjor) i år også så er jo signalene ganske entydige.

Synd, men ekstremt dyre " verdens beste"produkter utviklet over noen få måneder og produsert i Østen slo tydeligvis ikke helt an hos den norske fluefisker iallefall.

Endret av Stinger Streamdance

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har selv blitt frelst av LTS sine kasteegenskaper. Kjøpte en X1 i klasse 5 i år, og må si at dette er den absolutt beste stanga jeg noensinne har prøvd! Med riktig snøre er dette en rysare! Jeg var heldig å fikk denne stanga til halv pris fra butikken, noe som var avgjørende for om jeg hadde blitt å kjøpe den. Disse stengene er etter mitt skjønn helt i verdenstoppen, men det som er så synd er at de koster skjorta! Hadde det vært en mer "normal" pris på disse, kunne flere fått opplevd kasteglede på sitt beste!

Om dette er østen-piss eller ikke bryr meg meg forsåvidt ikke noe om, så lenge kvaliteten og godfølelsen er der. Håper bare at, dersom de fortsatt blir å produsere stenger, at prisen blir justert ned, slik at vi slipper å vente på "kanonsalg" før man har råd til å kjøpe. Minner litt om Simms, som jeg mener man betaler MASSE for bare merket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har selv blitt frelst av LTS sine kasteegenskaper. Kjøpte en X1 i klasse 5 i år, og må si at dette er den absolutt beste stanga jeg noensinne har prøvd! Med riktig snøre er dette en rysare! Jeg var heldig å fikk denne stanga til halv pris fra butikken, noe som var avgjørende for om jeg hadde blitt å kjøpe den. Disse stengene er etter mitt skjønn helt i verdenstoppen, men det som er så synd er at de koster skjorta! Hadde det vært en mer "normal" pris på disse, kunne flere fått opplevd kasteglede på sitt beste!

Om dette er østen-piss eller ikke bryr meg meg forsåvidt ikke noe om, så lenge kvaliteten og godfølelsen er der. Håper bare at, dersom de fortsatt blir å produsere stenger, at prisen blir justert ned, slik at vi slipper å vente på "kanonsalg" før man har råd til å kjøpe. Minner litt om Simms, som jeg mener man betaler MASSE for bare merket.

Men er LTS så mye dyrere enn Loop, Loomis Hardy, Sage osv :question: Eller er det sånn at vi forventer at dette merket skal være rimeligere enn de andre utenlandske?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

markedet bestemmer prisen. noen foretrekker håndlagde stenger i sin hobby, andre gir pokker i sånne 'følelsesladede' faktorer. that's all! :cool:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg